Zoran Simjanović: Jedna tema jedan film
3xCD; Simke Music/PGP RTS 2003; na prodaj ob ciklusu v Slovenski Kinoteki
"Med našim odraščanjem je čas umetnostne glasbe že mineval. Na sceno so z neverjetno hitrostjo stopili novi mediji, ki so odkrivali nove in nove načine izražanja. Za to si potreboval dva talenta, enega za razumevanje tehnologije, drugega za filozofijo rokenrola. V ognjemetu, ki je pršel na medijskem nebu, so se znašli samo tisti, ki so imeli na oko povsem različne sposobnosti. Simke je bil med njimi." Vrstice je podpisal auteur jugoslovanskega filma, Goran Marković. So prav merjene. Namenjene so godbi za film, godbi v kinih, ki jih je za izjemne in povprečne filme zlagal Zoran Simjanović. Bližnja kinotečna retrospektiva ne bo ponudila vsega, kar je jugoslovanski Morricone (z lokalnega slušišča bi lahko ploščo obrnili, "naš" Ennio je italijanski Simjanović), zložil, ozvočil in z izjemno senzibilnostjo namakal filme. Pričujoč nabor - boks treh cedejk - s Simjanovićevo retrospektivo ponuja malodane retrospektivo najboljšega, najdrznejšega, najbolj filmičnega, avtorskega in žanrskega v jugoslovanskem in srbskem filmu.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
"Med našim odraščanjem je čas umetnostne glasbe že mineval. Na sceno so z neverjetno hitrostjo stopili novi mediji, ki so odkrivali nove in nove načine izražanja. Za to si potreboval dva talenta, enega za razumevanje tehnologije, drugega za filozofijo rokenrola. V ognjemetu, ki je pršel na medijskem nebu, so se znašli samo tisti, ki so imeli na oko povsem različne sposobnosti. Simke je bil med njimi." Vrstice je podpisal auteur jugoslovanskega filma, Goran Marković. So prav merjene. Namenjene so godbi za film, godbi v kinih, ki jih je za izjemne in povprečne filme zlagal Zoran Simjanović. Bližnja kinotečna retrospektiva ne bo ponudila vsega, kar je jugoslovanski Morricone (z lokalnega slušišča bi lahko ploščo obrnili, "naš" Ennio je italijanski Simjanović), zložil, ozvočil in z izjemno senzibilnostjo namakal filme. Pričujoč nabor - boks treh cedejk - s Simjanovićevo retrospektivo ponuja malodane retrospektivo najboljšega, najdrznejšega, najbolj filmičnega, avtorskega in žanrskega v jugoslovanskem in srbskem filmu.
Naštejmo zgolj nekaj njegovih muzik za filme za zgovorno ponazoritev: Specijalno vaspitanje, Miris poljskog cveća, Nacionalna klasa, Zemaljski dani teku, Draga moja Iza, Petrijin venac, Majstori, majstori, Sjećaš li se, Doli Bel, Maratonci trče počasni krug, Variola vera, Balkan Ekspres, Nešto između, Trije prispevki k slovenski blaznosti, Otac na službenom putu, Tajvanska kanasta, Jagode u grlu, Anđeo čuvar, Tajna manastirske rakije, Vreme čuda, Tito i ja, Bure baruta (režiserji: G. Markovič, S. Karanović, V. Duletič, E. Kusturica, S. Šijan, B. Baletić, G. Paskaljević). Je treba sploh še kaj dodati? Simjanovićeva kratka biografija: r. 1946 v Beogradu; scensko glasbo piše od leta 1973, avtor glasbe za 50 igranih filmov, prek 50 TV filmov in nadaljevank, 25 gledaliških predstav, čez 40 risank in kratkih filmov in, opa, več kot 500 reklamnih spotov; 2 x zlata puljska arena za filmsko glasbo - Miris poljskog cvijeća (film je leta 1978 prejel nagrado v Cannesu, da ne ostanemo zgolj pri Kusturici) in Balkan ekspres; pobudnik fonotečnih izdaj filmske glasbe. Primerno zmelanžirana godba citatov in prebračanih muzičnih občih mest, ki kar sproti nakazuje njene različne rabe v filmu, podčrtavanje in jačanje scen, obrazov, situacij, mentalnih stanj in tudi veščo, popolno nezainteresiranost. Je lahko etnizirana, rockovska, lokalistična in univerzalna. Vse, kar si film in gledajoči skoz čuječe uho poželi. Nabor z instruktivno dokumentirano dvojezično spremno knjižico. Kinoušesna bomba.
* * * * *