Max Modic

 |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča

Johnny Cash: Unearthed

5xCD '03, American Recordings; distribucija: Multimedia

Leta 1993 sta se v kalifornijskem Orange Countyju srečala znameniti 61-letni pevec countryja iz Arkansasa in 30-letni producent rock in rap glasbe iz New Yorka. Moža v črnem je srečal mož z brado. Kar se je na začetku zdelo kot začetek čudovitega prijateljstva, je preraslo v fenomen, ki po silovitosti kreativnega potenciala od izida Dylanove The Times They Are A-Changin' v zgodovini popularnega, vendar ne mainstreamovskega glasbenega izraza nima resne konkurence.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Max Modic

 |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča

Leta 1993 sta se v kalifornijskem Orange Countyju srečala znameniti 61-letni pevec countryja iz Arkansasa in 30-letni producent rock in rap glasbe iz New Yorka. Moža v črnem je srečal mož z brado. Kar se je na začetku zdelo kot začetek čudovitega prijateljstva, je preraslo v fenomen, ki po silovitosti kreativnega potenciala od izida Dylanove The Times They Are A-Changin' v zgodovini popularnega, vendar ne mainstreamovskega glasbenega izraza nima resne konkurence.

V bistvu je res zanimivo, da Johnnyju Cashu, enemu od najimpresivnejših vokalov Amerike, pred Rickom Rubinom ni nihče ponudil snemanja popolnoma akustičnega izdelka. “Ko sva pri Ricku začela s snemanjem prvega albuma, mi je rekel: `Poj pesmi, ki jih imaš rad,'” piše Johnny Cash v 100-stranski knjižici, izčrpni tekstualni polovici te monumentalne izdaje. “In sem jih pel, on pa je rekel: `Kar poj. Zapoj mi vse pesmi, ki jih imaš rad.' Dobro mi je delo in jaz sem pel. Pesmi so me prevzele in občutil sem vse, kar so hotele povedati.” Jep, Rick pa je edini začutil, da obstajajo pesmi, ki pripadajo Johnnyju, čeprav jih ni napisal, in da obstajajo pesmi, ki rabijo Johnnyjev glas, če hočeš začutiti njihovo srž. Rick in Johnny sta za vsakega od štirih albumov (American Recordinds, Unchained, Solitary Man in The Man Comes Around) posnela več kot petdeset pesmi, od katerih se jih je na posamičen album uvrstilo trinajst, največ petnajst. Unearthed je bil sprva mišljen kot American V, jubilejna izdaja v počastitev desetletnice plodnega sodelovanja, postal pa je v črno platno vezan testament legende countryja, ki ji po pravoverni rokerski drži celo potrjene zvezde rokenrola ne segajo niti do kolen.

Unearthed prinaša vse, kar morate vedeti o žalosti, usmiljenju, kesanju, odrešitvi in smrti. Več in lepše ne boste slišali nikjer drugje. Glasbeni del monolita prinaša 240 minut glasbe oziroma pet diskov, od tega 64 neobjavljenih pesmi in fenomenalnih duetov na prvih štirih ploščkih, posnetih v prvi polovici sodelovanja z Rickom, ko Johnny še ni bil priklenjen na invalidski voziček; slednjega, kot pravi, potem ni več uspel zadegati v jezero, kot nekoč “avtomobil, traktor in ljubezenska pisma Elvisa Presleyja moji ženi June”.

Prvi trije diski z naslovi Who's Gonna Cry, Trouble in Mind ter Redemption Songs so tematsko zaokrožene kolekcije pesmi, za katere na prejšnjih izdajah ni bilo prostora. Četrti disk z naslovom My Mother's Hymn Book preseneča z nekaterimi najboljšimi in najbolj temačnimi gospeli, kar jih je Johnny kdajkoli uglasbil. Peti disk je uradni the best of s štirih American albumov. Skratka monolit, oblikovno in vsebinsko dostojen veličine človeka in mita z imenom Johnny Cash. Ker gre za zelo omejeno izdajo, ne bo odveč podatek, da je na slovenski trg zaenkrat prišlo samo šest primerkov. Eden je že na varnem.

* * * * *