24. 9. 2005 | Mladina 38 | Kultura | Plošča
Debashish Bhattacharya: Calcutta Slide-Guitar Vol. 3
CD, Riverboat 2005; www.jazzandbluesweb.com
Naslov je zgovoren in poslušajočemu lepo nastavi poslušalsko zanko. Ujame nas v Kalkuti in mojster, ki se uvršča v severnoindijsko tradicijo učene muzike, le to prevaja na slide kitari. Debašiš Batačarja se je za časa tega albuma že usidral v sam vrh iskanih in čaščenih strunofilov. Na kitaro kot glasbilo za interpretacijo klasične tradicije drsenja, produkcije drsečih tonskih režnjev, celo "mikrotonalnosti", če smo evropocentrični, smo se navajali počasi. V ospredju so bila druga tradicionalna strunka glasbila indijske podceline. Kitarski mojstri, ki so ponavadi na kontinentu relativno novo glasbilo predelovali, mu dodajali strune za "drom", kombinirali ubiralske tehnike, so relativno nova glasbeniška dobrina.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
24. 9. 2005 | Mladina 38 | Kultura | Plošča
Naslov je zgovoren in poslušajočemu lepo nastavi poslušalsko zanko. Ujame nas v Kalkuti in mojster, ki se uvršča v severnoindijsko tradicijo učene muzike, le to prevaja na slide kitari. Debašiš Batačarja se je za časa tega albuma že usidral v sam vrh iskanih in čaščenih strunofilov. Na kitaro kot glasbilo za interpretacijo klasične tradicije drsenja, produkcije drsečih tonskih režnjev, celo "mikrotonalnosti", če smo evropocentrični, smo se navajali počasi. V ospredju so bila druga tradicionalna strunka glasbila indijske podceline. Kitarski mojstri, ki so ponavadi na kontinentu relativno novo glasbilo predelovali, mu dodajali strune za "drom", kombinirali ubiralske tehnike, so relativno nova glasbeniška dobrina.
Verni zasledovalci so ravno prek njih, Mohana Bhata, Batačarja in drugih spoznali, da kitara le ni tak novum v Indiji, kot bi si lahko mislili. Batačarja je sijajen kitarist, a tudi oblikovalec, obdelovalec in predelovalec strunskih glasbil - od kitar do mandoline, ki pod njegovimni prsti zazvenijo drugače. Natančen je, izjemno muzikalen in ritmično igriv v priredbah klasičnih rag - tako severnih kot karnataških. Kalkuški album ponuja pravzaprav že standardno podobo indijskega virtuoza, ki krmari med zahtevami trga (po novem je ta za učene indijske godbe tisti world music) in domačo prisilo "odprte tradicije". Ni vznemirljiv kot prvenec izpred let, ampak še vedno je prava maža za ušesa.
+ + + +