IV

 |  Mladina 47  |  Kultura  |  Plošča

Anthony Guera & Matthew Earle: In

CD, L'innomable 2005; www.linnomable.com

Še dobro, da je tovariš Zadnikar ob zadevah, kjer je muzično opravljeno in napravljeno na elektronski način - rekli bi "generirano" - opozoril na rahlo opuščen pojem, ki ga je v svojem izvrstnem Pojmovnem vodiču kroz glazbu 20. stoljeća obdelal zagrebški muzikolog Nikša Gligo, nekdaj gonilno kolo zagrebškega glasbenega bienala nove glasbe - na elektrofonijo. Zatorej tokrat dokončno - tudi radi distinkcije - za anti-, ne- "tuctac štrapac" plesne muzike predlagamo takšno "žanrsko" označbo. Gotovo je, da izraz bolje povzema postopke tvornega poseganja v zvensko materijo, ki se proizvaja in obdeluje v času in obenem slušni napor pri rabotah.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

IV

 |  Mladina 47  |  Kultura  |  Plošča

Še dobro, da je tovariš Zadnikar ob zadevah, kjer je muzično opravljeno in napravljeno na elektronski način - rekli bi "generirano" - opozoril na rahlo opuščen pojem, ki ga je v svojem izvrstnem Pojmovnem vodiču kroz glazbu 20. stoljeća obdelal zagrebški muzikolog Nikša Gligo, nekdaj gonilno kolo zagrebškega glasbenega bienala nove glasbe - na elektrofonijo. Zatorej tokrat dokončno - tudi radi distinkcije - za anti-, ne- "tuctac štrapac" plesne muzike predlagamo takšno "žanrsko" označbo. Gotovo je, da izraz bolje povzema postopke tvornega poseganja v zvensko materijo, ki se proizvaja in obdeluje v času in obenem slušni napor pri rabotah.

O kakšnem poslušanju govorimo? Tako o "osredotočenem" kot o "kulturnem", "glasbenem". Oba elektrofonika, reč za domačo založbo sta posnela v Avstraliji, sta popolna redukcionista. Toliko reči zvedeta na sonični minimum, da je njegov negativ in podlaga "tišina", tista ki je zgovorno tuleča. Sicer pa je tale cedejka, "piskalka" in "škripalka" del male srenje velikih naprezanj, ki v ozkih, skorajda zarotniških krogih ("noise", šum je prekratka oznaka, čeprav je priljubljeno zmotna) počne in preverja slušne in glasbeniške možnosti elektrofonskih priprav nove in stare provenience.

Za ene trip, za druge test vzdržljivosti. Oboje šteje, vzpenjanje onkraj prepuščamo osredotočenim praktikom. Še vedno paradoksno velja, da je takšno muzično-sonično zgibanko bolje gledati v živo, sredi njenega laboratorijsko učenega uprizarjanja.

+ + + 1/2