1. 8. 2007 | Mladina 30 | Kultura | Plošča
General Midi: Y4K
2007, Distinctive Records
General Midi
© Supreme Photo Team
Ena izmed medijskih trditev ob novi izdaji v znameniti seriji elektronskih miksov Y4K je zvenela, da je "Y4K za breakbeat to, kar so Global Underground za house". Glede na to, da je zadnji Global Underground bolj ponesrečeno kot ne miksal Adam Freeland (ki nikakor ne slovi kot houser), bi se lahko vprašali, ali so se že vsi lončki pomešali. Ali pa je house utrujen ... Na srečo so nekateri še na svojih okopih (slave) - to priča General Midi alias Paul Crossman, trdoživi Otočan, ki že leta praši plesišča s svojimi izdajami in miksi, ki (deloma tudi) definirajo gibalo breakbeat scene. Vsaj po njegovem debitantskem albumu Midi Style in nizu vinilnih izdaj, med drugim za tako znamenite lomljenoritmične založbe, kot je Hyperjev Kilowatt ali TCR Rennieja Pilgrima. Po izjemno močni letošnji kompilaciji komadov s poudarkom na dubstepu, ki jih je za Y4K izbrala Annie Nightingale, je Midi vlak popeljal nazaj v bazične nalomljene funky dub linije, ki jih ni kaj dosti sladkal s popevčicami in redčil z jajci, tako da odpade vsa remiksana potrošna roba tipa Sugarcubes ali nu rave.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
1. 8. 2007 | Mladina 30 | Kultura | Plošča
General Midi
© Supreme Photo Team
Ena izmed medijskih trditev ob novi izdaji v znameniti seriji elektronskih miksov Y4K je zvenela, da je "Y4K za breakbeat to, kar so Global Underground za house". Glede na to, da je zadnji Global Underground bolj ponesrečeno kot ne miksal Adam Freeland (ki nikakor ne slovi kot houser), bi se lahko vprašali, ali so se že vsi lončki pomešali. Ali pa je house utrujen ... Na srečo so nekateri še na svojih okopih (slave) - to priča General Midi alias Paul Crossman, trdoživi Otočan, ki že leta praši plesišča s svojimi izdajami in miksi, ki (deloma tudi) definirajo gibalo breakbeat scene. Vsaj po njegovem debitantskem albumu Midi Style in nizu vinilnih izdaj, med drugim za tako znamenite lomljenoritmične založbe, kot je Hyperjev Kilowatt ali TCR Rennieja Pilgrima. Po izjemno močni letošnji kompilaciji komadov s poudarkom na dubstepu, ki jih je za Y4K izbrala Annie Nightingale, je Midi vlak popeljal nazaj v bazične nalomljene funky dub linije, ki jih ni kaj dosti sladkal s popevčicami in redčil z jajci, tako da odpade vsa remiksana potrošna roba tipa Sugarcubes ali nu rave.
Svežina komadov (devet od petnajstih skladb je novih) je samo dodatna kakovost miksa, ki skozi dobrih 76 minut pošteno prevetri zvočnike; že na deveti minuti pa se iz škatel prične prvič kaditi, ko Midi uvede svoj novi, transoidni komad Nuone, nabije malo ritma in spusta, nato pa zažene niz popolnih zadetkov trenutka/časa nastanka miksa in glasbe, ki je v danem trenutku na produkcijskih in pop vrhovih: Eraser Rennieja Pilgrema, svoj F.U.N.K. in naveže na Bitrokov Digital Rhythm. V tem delu bas na funk steroidih odnaša vibracijo pod strop (in naprej sosedom), nato pa ritme zapelje v mlinček, pasira na drobno ter razprši po prostoru s samoremiksom You Elite Forcea, še enim velikim breakbeat hitom sezone 2006/07. Ko misliš, da se življenje na Zemlji s tem neha, Midi reanimira z Electrogirl ter Movin' On in konča masaker s Si Begg, najbolj bolanem komadu zadnjega časa, ki se pred zaključnim dropom oplemeniti z navijaškimi vprašanji elektronski publiki, slišanimi že v uvodu. Generalov minimalizem, s katerim se je spustil v tvorbo tega zagotovo esencialnega miksa, je pustil prosto kombinatorično pot nalomljenim ritmom, ki - včasih scvrti od hitrosti, pretežno vsaj nabriti in nikakor enakomerno odklonjeni - poganjajo predvsem ritmični in manj melodični stroj; Midijev 4K je nekaj za nergače, ki stokajo, da je današnji breakbeat premočrten in zaradi napevov pošteno nagnjen k housu. Sočasno pa je več kot znosen, celo povsem plesen za publiko, ki se sicer ne peča redno z breakbeatom, je pa odprta za vroče novosti. In navsezadnje je Y4K ena tistih izdaj, ki niso tukaj zaradi denarja, ampak zaradi glasbe same. In razlika je slišna ... Dope.
+ + + + +