Scratcher tedna
Sonično gledišče
© Miha Fras
V hudi konkurenci za naslov scratcherja tedna se je posebno odlikoval radijski in splošni tehnik ter sonični mislec Borut Savski, ki je v torek v družbi z avstrijskim artistom Ludwigom Zeiningerjem ozvočil Kapelico. Savski, ki si je za potrebe instalacije Sonično gledišče izdelal posebno, s sodobnimi smernicami v opremljanju stanovanj sozvočno zvočilo, se tako kot Umek zanaša na vsebino treh vinilov, tu singlov. In iz svojega, po podobi mutiranega gramofona, po principu pa theremina, z občutno pomočjo Zeiningerja za računalnikom izvablja šumna, tja do kričavo nojzerska valovanja.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
© Miha Fras
V hudi konkurenci za naslov scratcherja tedna se je posebno odlikoval radijski in splošni tehnik ter sonični mislec Borut Savski, ki je v torek v družbi z avstrijskim artistom Ludwigom Zeiningerjem ozvočil Kapelico. Savski, ki si je za potrebe instalacije Sonično gledišče izdelal posebno, s sodobnimi smernicami v opremljanju stanovanj sozvočno zvočilo, se tako kot Umek zanaša na vsebino treh vinilov, tu singlov. In iz svojega, po podobi mutiranega gramofona, po principu pa theremina, z občutno pomočjo Zeiningerja za računalnikom izvablja šumna, tja do kričavo nojzerska valovanja.
Če je bil, tako kot smo slišali iz zakulisja, pa ne moremo verjeti, point otvoritvenega performansa, da vzvalovi voda v med nastopajočima postavljenemu vrču, bi bilo svetovati, naj se postavi na tla in ne na od elektrike izolirani podstavek, naj se dožene resonančna frekvenca ter naj se v Kapelico pribalina dostojno ozvočenje. Sicer pa je po vsem sodeč prej naključno kot namerno strukturirano bučanje, škrtanje in šumenje, ki ga je Savski nežno izvabljal iz skrečafona, medtem ko je Zeininger prebiral registre, zelo spominjalo na nastope tistih metelkovskih elektronojzerjev, ki si jih zaradi pomanjkanja strukture nismo posebej zapomnili.
Navsezadnje upravičeno, saj je Sonično gledišče konec koncev, če beremo kunštno spremno besedo, le nasledek dualističnega (fizično/simbolno...nered/red...) pogleda na svet in bi se rad s tovrstnim "približkom nesmisla" vsaj za ped odtegnil simbolnemu. Dovolj dialektično? Obnovite klasike filozofije in, kar se tiče užitka, psihoanalize. Morda pa je skrečafon kljub vsemu le neraziskano, na nadaljno razdelavo čakajoče glasbilo?