Petra Tihole

25. 1. 2013  |  Mladina 4  |  Kultura

Večni nomad

Wagnerjev Leteči Holandec je v režiji Matjaža Bergerja po skoraj 30 letih spet zaživel na ljubljanskem odru

Po Wagnerju naj bi zaljubljenca doživela zveličanje v smrti, a Berger ju spusti kar v »pekel«.

Po Wagnerju naj bi zaljubljenca doživela zveličanje v smrti, a Berger ju spusti kar v »pekel«.
© Darja Štravs Tisu

V vsej zgodovini glasbe najverjetneje ni bilo tako kontroverznega glasbenika, kot je Richard Wagner. Eden ključnih ustvarjalcev operne zgodovine s svojim delom in življenjem pomeni nekakšno utelešeno protislovje. V mladosti je bil revolucionar, kasneje pa antisemit, kar ga ni oviralo, da med svoje prijatelje in sodelavce ne bi štel tudi številnih znanih Judov ter se ob tem spraševal, ali morda tudi sam ni judovskega rodu, saj do konca ni bil prepričan, kdo je njegov oče. Ker so njegova dela, ki jih je Nietzsche označil za histerična, navduševala naciste, si je prislužil celo naziv protonacista, predhodnika nacistov.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 3,7 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Pošljite SMS s vsebino MLADINA2 na številko 7890 in prejeto kodo prepišite v okvirček ter pritisnite na gumb pošlji

 
Nakup prek telefona je mogoč pri operaterjih Telekomu Slovenije in A1.

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal

  • Tedenski zakup ogleda člankov
    3,7 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

  • Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 14 EUR dalje:

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.