18. 9. 2020 | Mladina 38 | Kultura | Plošča
Marilyn Manson: WE ARE CHAOS
2020, Loma Vista
+ + + +
Marsikdo je za Marilyna Mansona bržkone prvič slišal na hodnikih osnovne ali srednje šole, po katerih so kot sezonska gripa krožile anekdote o paru reber, ki si ga je dal odstraniti, in prakticiranju avtofelacije. Najbrž ni popkulturne ikone, ki bi v devetdesetih letih in na prelomu tisočletja v svoji osebi združila toliko nasprotujočih si mitov, fenovskih legend, medijskih kontroverznosti in drugih polresnic kot on. Utelešal je obsesijo takratne dobe s torture porn grozljivkami, srhljivimi videoigrami, srednješolskimi pokoli, pornografijo BDSM in nasploh degenerativnim vplivom sočasne pop kulture na odraščajoče milenijce. Ob njegovem konstruiranem alteregu, ki je poosebljal ameriško kolektivno obsesijo s smrtjo in nasiljem, so se lomila kopja za svobodo umetniškega izražanja. V nekem trenutku je v očeh poklicnih moralistov pomenil resnično nevarnost za zahodnjaško omiko. Toda kot vsi popkulturni fenomeni je tudi njegov freakshow sčasoma izgubil ostrino. Šok rock, ki so mu pot na različne načine tlakovali liki kot Alice Cooper, Ozzy Osbourne in GG Alin, je na začetku novega tisočletja postal del glasbenega establišmenta, Manson pa je napredoval v njegovega ambasadorja.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
18. 9. 2020 | Mladina 38 | Kultura | Plošča
+ + + +
Marsikdo je za Marilyna Mansona bržkone prvič slišal na hodnikih osnovne ali srednje šole, po katerih so kot sezonska gripa krožile anekdote o paru reber, ki si ga je dal odstraniti, in prakticiranju avtofelacije. Najbrž ni popkulturne ikone, ki bi v devetdesetih letih in na prelomu tisočletja v svoji osebi združila toliko nasprotujočih si mitov, fenovskih legend, medijskih kontroverznosti in drugih polresnic kot on. Utelešal je obsesijo takratne dobe s torture porn grozljivkami, srhljivimi videoigrami, srednješolskimi pokoli, pornografijo BDSM in nasploh degenerativnim vplivom sočasne pop kulture na odraščajoče milenijce. Ob njegovem konstruiranem alteregu, ki je poosebljal ameriško kolektivno obsesijo s smrtjo in nasiljem, so se lomila kopja za svobodo umetniškega izražanja. V nekem trenutku je v očeh poklicnih moralistov pomenil resnično nevarnost za zahodnjaško omiko. Toda kot vsi popkulturni fenomeni je tudi njegov freakshow sčasoma izgubil ostrino. Šok rock, ki so mu pot na različne načine tlakovali liki kot Alice Cooper, Ozzy Osbourne in GG Alin, je na začetku novega tisočletja postal del glasbenega establišmenta, Manson pa je napredoval v njegovega ambasadorja.
Nič več šokantni Marilyn Manson
© Arhiv založbe
Kljub zavidanja vrednemu uspehu ni nikdar spal na lovorikah. Albume, ki so bili večinoma redno dobro sprejeti, je aktivno izdajal s približno triletnimi presledki. Po komercialno uspešnem Heaven Upside Down iz leta 2017, ki ga je posvetil malo pred tem preminulemu očetu, se v 52. letu starosti vrača z 11. albumom WE ARE CHAOS. Ob njem se kot glavni producent podpisuje ameriški glasbenik Shooter Jennings, ki ga sicer poznamo iz sfer southern rocka in tako imenovanega outlaw countryja. Kot je povedal Manson, album zato zveni nekoliko bolj južnjaško in puščavsko, obenem pa v duhu Stonesov tudi bolj tradicionalno rockersko. Nekateri kritiki so celo prepričani, da gre za njegov najbolj dodelani album v zadnjih dveh desetletjih, saj ga bolj kot igranje na karto šoka zaznamuje zrelo pesmopisje. Seveda je tu še vedno prisotno tipično mansonovsko industrial rock ruženje, kot ga najdemo v komadih Red, Black and Blue in Infinite Darkness. Vendar se večina skladb giblje v sredinskih rock vodah, to se kaže v manj silovitih aranžmajih in bolj prominentni vlogi klavirja. Naslovni komad in štikl Paint You With My Love sta denimo očitni posvetili Davidu Bowieju, Don’t Chase the Dead pa fenovski mežik muziki Billyja Idola. Pripoved o kaosu, ki ne prinaša radikalnih odmikov od njegovega ustaljenega imaginarija, zaokroži heroinska balada Broken Needle.
Manson tako ne izumlja tople vode, temveč ponuja kakovostno in uravnoteženo poslušalsko izkušnjo, ki bo zadovoljila večino njegovih dolgoletnih oboževalcev.
Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si. Minimalni pogoj za objavo je podpis z imenom in priimkom ter naslov. Slednji ne bo javno objavljen.