Plošča / MGMT: Loss of Life

2024, Mom + Pop

Jaša Bužinel
MLADINA, št. 9, 1. 3. 2024

Težko bi našli bend, ki bi bolje utelešal hipstersko ero iz obdobja 2008–2013 in ki bi v nadrealističnih verzih in s pompoznim, bleščičastim imidžem bolje reflektiral samovšečno pretencioznost in cinični hedonizem takratne mainstreamovske indie scene (hita Time to Pretend in Kids se nedvomno potegujeta za naslov himne milenijske generacije). Z albumoma Oracular Spectacular (2007) in Congratulations (2010), nespornima mejnikoma v popu tistega obdobja, je posredno tudi napovedal kasnejše slogovne usmeritve v širši pop sceni, obrat k nostalgiji in halucinogenim šestdesetim letom, ki je kasneje prinesel imena à la Tame Impala. Preboj od nihčejev do superzvezdnikov je bil bliskovit in fatalen za kasnejšo kariero članov zasedbe. Hajp je takrat oplazil celo našo deželo, ko je dvojec brezplačno nastopil v Mariboru (mobilni operaterji so v predinfluencerski dobi za promocijo svoje ponudbe uporabljali živo muziko!).

ŽELITE ČLANEK PREBRATI V CELOTI?

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?


Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay.

Tedenski zakup ogleda člankov
> Za ta nakup se je potrebno .


Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine. Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje.


Jaša Bužinel
MLADINA, št. 9, 1. 3. 2024

Težko bi našli bend, ki bi bolje utelešal hipstersko ero iz obdobja 2008–2013 in ki bi v nadrealističnih verzih in s pompoznim, bleščičastim imidžem bolje reflektiral samovšečno pretencioznost in cinični hedonizem takratne mainstreamovske indie scene (hita Time to Pretend in Kids se nedvomno potegujeta za naslov himne milenijske generacije). Z albumoma Oracular Spectacular (2007) in Congratulations (2010), nespornima mejnikoma v popu tistega obdobja, je posredno tudi napovedal kasnejše slogovne usmeritve v širši pop sceni, obrat k nostalgiji in halucinogenim šestdesetim letom, ki je kasneje prinesel imena à la Tame Impala. Preboj od nihčejev do superzvezdnikov je bil bliskovit in fatalen za kasnejšo kariero članov zasedbe. Hajp je takrat oplazil celo našo deželo, ko je dvojec brezplačno nastopil v Mariboru (mobilni operaterji so v predinfluencerski dobi za promocijo svoje ponudbe uporabljali živo muziko!).

Ustvarjalni tandem Andrewa VanWyngardna in Bena Goldwasserja je postal, v dobrem in slabem, sinonim za hipijevskega hipsterja. Ne glede na trud in razne poskuse reinvencije v kasnejših letih – bend je izdal še dva albuma, MGMT (2013) in Little Dark Age (2018) – ameriškim indie fejmičem nikdar ni zares uspelo ubežati teži renomeja, ki se je izkristaliziral v njihovih formativnih letih. Predzadnja plošča, ki je pomenila nekakšno vrnitev k formi in bolj izdelanim melodijam ter premik proti bolj sintpopovskemu zvoku, je celo doživela širši odziv, čeprav ni postregla z ničimer zares frišnim. Nova plošča Loss of Life zadene ob podobno oviro. Četudi ji ne moremo očitati kakršnekoli formalne pomanjkljivosti, se s težavo izognemo občutku, da gre za še en razmeroma mlačen poskus slogovne lepljenke v tradiciji prvih izdaj, ki pa preprosto učinkuje preveč preračunljivo, pretirano baladno, brez pričakovane vitalnosti in ekstravagance – kot nekaj, kar je bilo že slišano v precej vznemirljivejši obliki.

Peta plošča ameriških indie ikon ultimativno učinkuje kot še ena pogojno solidna slogovna lepljenka v liniji prvih izdaj, a ne pušča globljega vtisa.

Peta plošča ameriških indie ikon ultimativno učinkuje kot še ena pogojno solidna slogovna lepljenka v liniji prvih izdaj, a ne pušča globljega vtisa.

Da postaneš predstavnik nekega specifičnega obdobja v popularni kulturi (spomnite se dvojca LMFAO), je hkrati blagoslov in prekletstvo. Za skupino MGMT se zdi, da bo za vekomaj ostala eno tistih imen, katerih zgodnja diskografija je zacementirala njihovo pot. Ob poslušanju nove plate (posebej komada Nothing Changes) je nemogoče ubežati asociacijam, ki jih je muzika tega benda v nas, mladih milenijcih, sprožila pred 15 leti. Toda namesto aktualnega materiala si je smotrneje zavrteti njegove evergreene, predvsem kot »trigger« za nostalgijo, ki nas lahko vrne v najstniška leta na prelomu prvega in drugega desetletja 21. stoletja, v čas svetovne recesije in naivnega tehnološkega optimizma.

Pisma bralcev pošljite na naslov pisma@mladina.si.

Delite članek:


Preberite tudi

Prvi teden

Zmaga sindikatov

Božičnica bo, a to je bila ena od redkih sindikalnih zmag v zadnjih desetletjih

Intervju

»Danes ne gre samo za to, da je resnica nepomembna. Cilj je resnico uničiti.«

Éric Fassin, sociolog

Naslovna tema

Dovolj nasilja

Če bosta policija in pravosodje še naprej delovala neobčutljivo in nasilja ne bosta obravnavala prednostno, bosta nasilnežem pošiljala enako sporočilo kot doslej. Da se nasilje izplača.