3. 9. 2002 | Mladina 35 | Kultura | Film
Vrnitev Petra Pana
Return to Never Land, 2002
Veste, kdo je Peter Pan - tip, ki noče zrasti. Bolje rečeno, noče imeti telesa. Telo se mu upira. Rad bi se ga znebil. Telo je pač simbol realnosti, pred katero hoče zbežati. Jep, človek našega časa. Če bi živel danes, bi bil bolj realen od svojega telesa - lepo prosim, je kaj bolj irealnega, fiktivnega in konstruiranega od telesa? Mar ni telo le še plen industrije imidža in korporacij, ki tržijo telo (modni kreatorji, dizajnerji, kozmetika, farmacija, plastična kirurgija, fitness, zdrava hrana, reklame), le še ogaben in srhljiv nebodigatreba (anoreksija, bulimija), potreben stalnega retuširanja, stalnega redekoriranja in stalne higiene, dober le še za tuširanje, aerobiko, vitamine, diete, silikon, bodybuilding, modo, steroide, retoriko korporativnih logotipov in trademarkov, viagro, kondom, body-art, tatuje, piercing in bondage?
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
3. 9. 2002 | Mladina 35 | Kultura | Film
Veste, kdo je Peter Pan - tip, ki noče zrasti. Bolje rečeno, noče imeti telesa. Telo se mu upira. Rad bi se ga znebil. Telo je pač simbol realnosti, pred katero hoče zbežati. Jep, človek našega časa. Če bi živel danes, bi bil bolj realen od svojega telesa - lepo prosim, je kaj bolj irealnega, fiktivnega in konstruiranega od telesa? Mar ni telo le še plen industrije imidža in korporacij, ki tržijo telo (modni kreatorji, dizajnerji, kozmetika, farmacija, plastična kirurgija, fitness, zdrava hrana, reklame), le še ogaben in srhljiv nebodigatreba (anoreksija, bulimija), potreben stalnega retuširanja, stalnega redekoriranja in stalne higiene, dober le še za tuširanje, aerobiko, vitamine, diete, silikon, bodybuilding, modo, steroide, retoriko korporativnih logotipov in trademarkov, viagro, kondom, body-art, tatuje, piercing in bondage?
Telo je inkorporirano - panično, strupeno, sterilno, nevarno (aids, virusi, bolezni). Izdalo nas je. Ne zaupamo mu več. Telo je le še prostor bolezni, komercializacije in indoktrinacije (anti-abortusarji, anti-evtanazisti, anti-genetiki, anti-kadilci ipd.). Ni kaj, Disneyjeva Vrnitev Petra Pana prihaja v pravem času, v času popolne peter-panizacije sveta (točno, Michael Jackson ni bil še nič), toda svoje priložnosti ne izkoristi, vraga, še pofočka se ne: vse skupaj je brez ambicij in brez esprija, izgleda poceni in šlampasto, animacija je rutinska, pop balade - via Jonatha Brooke - pa so kičaste kot plastični Jezuščki, ki jih kupite v štacunah, kjer vse stane 299 SIT. Ne, to ni kako resno nadaljevanje Disneyjeve klasike iz leta 1953, ampak le B-material, ki bi moral romati naravnost na video, hja, tako kot druga nadaljevanja Disneyjevih hitov (Lepotica in zver 2, Levji kralj 2, Aladin 2), če si ne bi Disney v zadnjem hipu premislil, heh, verjetno zato, ker so vojni filmi tak hit. Vrnitev Petra Pana se namreč dogaja med II. svetovno vojno, v blitz-bombardiranem Londonu, kjer kapitan Kljuka (Corey Burton) ugrabi Wendyjino hčerko Jane (Harriet Owen), kar Petru Panu (Blayne Weaver), aseksualnemu narcisu, ponudi priložnost za vrnitev v Neverland... ee, Freudland.
PROTI