19. 11. 2002 | Mladina 46 | Kultura | Film
Znamenja
Signs, 2002
Družina, ki ji manjka ena glava, se zabarikadira v klet samotne gotske farme, "40 milj od Filadelfije"... po vratih razbijajo skrivnostni tujci, ki hočejo noter... družina noče ven, toda eden izmed otrok je hud astmatik in njegov inhalator so pozabili zunaj... zato bo moral nekdo ponj, heh, urgentno: hej, kaj je to - remix Sobe za paniko? Ne, to so Znamenja, paranormalna, apokaliptična horror parabola, ki se odvrti v kozarcu vode in ki stanuje južno od Biblije, severno od Bližnjih srečanj tretje vrste, vzhodno od Noči živih mrtvecev in zahodno od Stika. Depresivni vdovec (Mel Gibson), njegova otroka in njegov brat (Joaquin Phoenix), falirani bejzbolist, najprej na svojem koruznem polju zagledajo kroge in podobne mistično-zarotniške konfiguracije, potem jim TV pove, da ne gre le za potegavščino (ne, to ni le Vojna svetov via Orson Welles), ampak da so se žitni krogi pojavili po celem svetu (ja, tudi v Indiji, Steven), na koncu pa z grozo v očeh bežijo pred bližnjim srečanjem tretje vrste in invazijo nebeške intergalaktične svetlobe.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
19. 11. 2002 | Mladina 46 | Kultura | Film
Družina, ki ji manjka ena glava, se zabarikadira v klet samotne gotske farme, "40 milj od Filadelfije"... po vratih razbijajo skrivnostni tujci, ki hočejo noter... družina noče ven, toda eden izmed otrok je hud astmatik in njegov inhalator so pozabili zunaj... zato bo moral nekdo ponj, heh, urgentno: hej, kaj je to - remix Sobe za paniko? Ne, to so Znamenja, paranormalna, apokaliptična horror parabola, ki se odvrti v kozarcu vode in ki stanuje južno od Biblije, severno od Bližnjih srečanj tretje vrste, vzhodno od Noči živih mrtvecev in zahodno od Stika. Depresivni vdovec (Mel Gibson), njegova otroka in njegov brat (Joaquin Phoenix), falirani bejzbolist, najprej na svojem koruznem polju zagledajo kroge in podobne mistično-zarotniške konfiguracije, potem jim TV pove, da ne gre le za potegavščino (ne, to ni le Vojna svetov via Orson Welles), ampak da so se žitni krogi pojavili po celem svetu (ja, tudi v Indiji, Steven), na koncu pa z grozo v očeh bežijo pred bližnjim srečanjem tretje vrste in invazijo nebeške intergalaktične svetlobe.
"Dveh reči v filmih ne bi nikoli naredil," je rekel Mel Gibson: "Nikoli ne bi igral sebe, če bi že prišlo do tega, in nikoli ne bil igral Jezusa Kristusa." V Znamenjih igra bivšega duhovnika, ki je zaradi ženine smrti (prometna nesreča), izgubil vero in se prelevil v ateista, okej, agnostika, ki ima zdaj priložnost, da premisli, kaj je "bližnje srečanje" - čudež in "znamenje" ali le vir groze in masovne histerije? M. Night Shyamalan, avtor Šestega čuta in Nezlomljivega, bi očitno rad ustrašil Boga, toda ne s specialnimi efekti in spektaklom, ampak s srhljivo atmosfero, minimalizmom in klavstrofobijo, s praznimi kadri, naravnimi zvoki, ekstremnimi snemalnimi koti in intenzivnimi detajli, hja, le s sugeriranji tega, česar ne pokaže - le z evokacijami tega, kar prihaja. Shyamalan ves čas igra na gledalčevo obsedenost s sodobno New Age "spiritualnostjo", ki se ji zdi "neznano", potemtakem to, kar prihaja, bolj zanimivo od tega, kar že je. Ni čudno: če kje, potem se prav v kinu vsak človek prelevi v vernika - še več, le v kinu tudi skeptik beži pred "nadnaravnim". Kot Mel.
ZA +