27. 6. 2004 | Mladina 25 | Kultura | Film
Pesnikov portret z dvojnikom
Pesnikov portret z dvojnikom ni prvi slovenski film, ki ga je dala TV serija. Cvetje v jeseni je triumfiralo - Heretik je bil banana. In Pesnikov portret je bolj Heretik kot Cvetje - prepričljiv je le toliko kot rekreacija viteških dvobojev pred Predjamskim gradom. Razlika je le v tem, da za impersoniranje slovenskih junakov niso najeli lokalnih amaterjev, ampak lokalne profije, ki - po stari slovenski navadi - brezizrazno čakajo, da pridejo na vrsto za recitiranje. Ja, vsi le non-stop recitirajo, toda niti za hip ne izgledajo kot avtorji svojih replik - izrekajo jih tako mehanično, kot da jim jih je napisal scenarist. Pa tudi dovolj pametni za stavke, ki jih izrekajo, ne izgledajo.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
27. 6. 2004 | Mladina 25 | Kultura | Film
Pesnikov portret z dvojnikom ni prvi slovenski film, ki ga je dala TV serija. Cvetje v jeseni je triumfiralo - Heretik je bil banana. In Pesnikov portret je bolj Heretik kot Cvetje - prepričljiv je le toliko kot rekreacija viteških dvobojev pred Predjamskim gradom. Razlika je le v tem, da za impersoniranje slovenskih junakov niso najeli lokalnih amaterjev, ampak lokalne profije, ki - po stari slovenski navadi - brezizrazno čakajo, da pridejo na vrsto za recitiranje. Ja, vsi le non-stop recitirajo, toda niti za hip ne izgledajo kot avtorji svojih replik - izrekajo jih tako mehanično, kot da jim jih je napisal scenarist. Pa tudi dovolj pametni za stavke, ki jih izrekajo, ne izgledajo.
Ne, ni miru: še tedaj, ko Prešeren (Pavle Ravnohrib) neha ščebetati, mu Slak naštela dvojnika, ki potem brblja namesto njega - in pripoveduje to, kar itak vidimo. Pesnikov portret bi se morda dobro podal odru, filmu pa se ne. Bolje rečeno - Slaku v Prešernovem življenju ne uspe najti filma. To, kar vidimo, ni pripovedovanje, ampak le teflonsko naštevanje epizod iz Prešerniane, ki so v filmu zato, ker jih ljudje poznajo, ne pa zato, ker bi bile nujne za film. Pesnikov portret je le rezime TV serije, ki premore senzibilnost Žige Zoisa in ki se hudo precenjuje - konča se tako, kot se Državljan Kane začne. Še sama sreča, da France ni živel 100 let.
PROTI