Helena na prevzgoji

Raising Helen, 2004

Richard Gere je v filmu Čedno dekle, ki ga je režiral Garry Marshall, prevzgojil edino prostitutko na svetu, ki je še vedno nedolžna - iz samske, neodvisne ženske jo je prelevil v odvisnico od precej bolj patriarhalnih vrednot. Helena na prevzgoji je hommage Čednemu dekletu, le da Julio Roberts zamenja Kate Hudson. Okej, Kate, ki ji je za potrebe tegale sit-coma ime Helen Harris, ne igra ravno prostitutke, toda njenim mnogim nečakom se verjetno zdi, da bi lahko bila nekaj takega - neporočena je, samska, emocionalno neangažirana, zelo fotogenična, za otroke se ne meni, na družinske fešte vedno zamuja, nenehno se ji mudi, stalno visi na telefonu in izgleda hudo profesionalno. Nič posebnega, heh - v patriarhalni optiki je samska ženska, ki se ne meni za družinske vrednote, neke sorte cipa. To vemo. Hej, živimo v Sloveniji, kjer je referendum o umetni oploditvi samskih žensk lepo poudaril, da imajo pravico do sreče le prevzgojene ženske.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Richard Gere je v filmu Čedno dekle, ki ga je režiral Garry Marshall, prevzgojil edino prostitutko na svetu, ki je še vedno nedolžna - iz samske, neodvisne ženske jo je prelevil v odvisnico od precej bolj patriarhalnih vrednot. Helena na prevzgoji je hommage Čednemu dekletu, le da Julio Roberts zamenja Kate Hudson. Okej, Kate, ki ji je za potrebe tegale sit-coma ime Helen Harris, ne igra ravno prostitutke, toda njenim mnogim nečakom se verjetno zdi, da bi lahko bila nekaj takega - neporočena je, samska, emocionalno neangažirana, zelo fotogenična, za otroke se ne meni, na družinske fešte vedno zamuja, nenehno se ji mudi, stalno visi na telefonu in izgleda hudo profesionalno. Nič posebnega, heh - v patriarhalni optiki je samska ženska, ki se ne meni za družinske vrednote, neke sorte cipa. To vemo. Hej, živimo v Sloveniji, kjer je referendum o umetni oploditvi samskih žensk lepo poudaril, da imajo pravico do sreče le prevzgojene ženske.

In Kate je taka - samska ženska, ki jo do sreče pripelje šele prevzgoja. Kate igra pač napeto, garaško, stresno, lepo depilirano karieristko, žurersko promotorko neke top manekenske agencije, ki ji kronično primanjkuje časa za seks (hja, stavim, da je še vedno nedolžna) in ki na lepem podeduje tri otroke, no, tri nečake. Njena sestra Lindsay (Felicity Huffman) se namreč smrtno ponesreči, svoje tri otroke - dve punci in enega fanta - pa "zapusti" njej. Na veliko žalost njene starejše sestre Jenny (Joan Cusack), ki je utelešenje tipične, predane, forsirane, kičaste, vseameriške matere.

Saj razumete - za kontrast. Vau, dahne Kate, ki je vidno šokirana. In zmedena. Le kaj ne bi bila: to, kar se ji zgodi, je nekaj med umetno oploditvijo, retrofeministično fantazijo (najprej kariera, potem otrok) in izpolnitvijo starega novolevičarskega svarila, da bomo lahko otroke kmalu kupovali v supermarketih, toda ko v sebi odkrije "mater", zunaj sebe pa hudo romantičnega luteranskega pastorja (John Corbett), ni več čisto jasno, kaj bi na referendumu obkrožila. Jasno je le, da morajo trije otroci ostati brez matere, da bi lahko samska ženska doživela prevzgojo.

PROTI