Od deklice do bejbe

13 Going on 30, 2004

Osemdeseta so bila čas, ko so moški rojevali moške. Čas Ronalda Reagana je bil pač čas Ramba, Terminatorja in Robocopa, ki so izgledali kot podaljški tankov in bazuk. Žensk niso potrebovali. In stalno so se regenerirali. Če je bilo treba, so sami sebe ponovno rodili. Zato ni čudno, da se je rodil celo podžanr, ki se je posvetil prav temu - moškim, ki rojevajo moške. V komediji Kakršen oče, takšen sin, ki je vzletela leta 1987, sta Dudley Moore in njegov sin zamenjala telesi - Dudley se je preselil v sinovo telo, sin pa v Dudleyjevo. No, že naslednje leto sta v komediji Vice Versa telesi zamenjala Judge Reinhold in njegov sin, v komediji Ponovno 18 pa 92-letni George Burns in njegov vnuk. Toda največji hit je postala variacija te formule - komedija Big, v kateri je 12-letni mulo, ki si želi, da bi bil velik, čez noč mutiral v 30-letnega Toma Hanksa. In glej, no - pod Bushem se je formula vrnila, le da zdaj nastopa kot afirmacija ženskosti... ee, ženske regeneracije in ženske panike. V Odštekanem petku sta telesi zamenjali mati in hči - v komediji Od deklice do bejbe, praktično rimejku filma Big, pa trinajstletnica, ki se ji ne uspe prebiti med najpopularnejše bejbe, ki noče biti originalna, ampak cool, in ki si želi, da bi bila velika, čez noč mutira v 30-letno Jennifer Garner.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Osemdeseta so bila čas, ko so moški rojevali moške. Čas Ronalda Reagana je bil pač čas Ramba, Terminatorja in Robocopa, ki so izgledali kot podaljški tankov in bazuk. Žensk niso potrebovali. In stalno so se regenerirali. Če je bilo treba, so sami sebe ponovno rodili. Zato ni čudno, da se je rodil celo podžanr, ki se je posvetil prav temu - moškim, ki rojevajo moške. V komediji Kakršen oče, takšen sin, ki je vzletela leta 1987, sta Dudley Moore in njegov sin zamenjala telesi - Dudley se je preselil v sinovo telo, sin pa v Dudleyjevo. No, že naslednje leto sta v komediji Vice Versa telesi zamenjala Judge Reinhold in njegov sin, v komediji Ponovno 18 pa 92-letni George Burns in njegov vnuk. Toda največji hit je postala variacija te formule - komedija Big, v kateri je 12-letni mulo, ki si želi, da bi bil velik, čez noč mutiral v 30-letnega Toma Hanksa. In glej, no - pod Bushem se je formula vrnila, le da zdaj nastopa kot afirmacija ženskosti... ee, ženske regeneracije in ženske panike. V Odštekanem petku sta telesi zamenjali mati in hči - v komediji Od deklice do bejbe, praktično rimejku filma Big, pa trinajstletnica, ki se ji ne uspe prebiti med najpopularnejše bejbe, ki noče biti originalna, ampak cool, in ki si želi, da bi bila velika, čez noč mutira v 30-letno Jennifer Garner.

Da se ji ta velika želja izpolni leta 1987, ne preseneča. Toda ko se preseli v starejšo verzijo svojega telesa, preskoči 17 let, kar pomeni, da zbeži Reaganu, preskoči Busha I. in Clintona ter pristane v letu Bushevem 2004. In ne gre ji slabo: nad svojim telesom se ne more pritoževati, zasenčila je vse sošolke, hodi s hokejskim zvezdnikom, preživlja pa se kot jeklena urednica neke cool revije. Toda nekaj je narobe - zdi se ji, da le sanja. In da je z njenim telesom vendarle nekaj narobe - da se je torej prehitro postarala. Njeni strahovi so alegorija strahov "nove ženske", obsedene s pomlajevalnimi terapijami, silikonom, plastiko in najstniškim mesom, in obenem alegorija Busheve mladine, ki je preskočila mladost, da bi se lahko vključila v boj za svobodo. Leto 2004 niso osemdeseta, pa tudi Bush ni Reagan, toda tale "časovni stroj" ju nostalgično poveže - med njima ustvari fantazijski most, na katerem pleše Michael Jackson.

PROTI