Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 41  |  Kultura  |  Film

Vas ob gozdu

The Village, 2004

M. Night Shyamalan ima za pasom tri hite, tri morbidne horror trilerje - Šesti čut, Nezlomljivega in Znamenja. Vsi trije so se pasli na new-age intuiciji, milenijski tesnobi, evangelijski antisocialnosti in mikrovalovnem mučeništvu - in vsi trije so temeljili na "šokantnem" finalnem obratu. Bolje rečeno, vsi trije so od gledalca zahtevali versko blaznost - absolutno vero v režiserja: če kdo pogrunta "veliko skrivnost", mora to zamolčati in počakati do konca filma, da jo razkrije režiser. Tudi Vas ob gozdu je iz tega testa - če bi kdo vnaprej razkril "veliko skrivnost", sam film ne bi bil le nezanimiv, ampak nesmiseln.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 41  |  Kultura  |  Film

M. Night Shyamalan ima za pasom tri hite, tri morbidne horror trilerje - Šesti čut, Nezlomljivega in Znamenja. Vsi trije so se pasli na new-age intuiciji, milenijski tesnobi, evangelijski antisocialnosti in mikrovalovnem mučeništvu - in vsi trije so temeljili na "šokantnem" finalnem obratu. Bolje rečeno, vsi trije so od gledalca zahtevali versko blaznost - absolutno vero v režiserja: če kdo pogrunta "veliko skrivnost", mora to zamolčati in počakati do konca filma, da jo razkrije režiser. Tudi Vas ob gozdu je iz tega testa - če bi kdo vnaprej razkril "veliko skrivnost", sam film ne bi bil le nezanimiv, ampak nesmiseln.

Shyamalan, mojster nategovanja in odlaganja "skrivnosti", nas tokrat pogrezne v morbidno, hudo depresivno, skrajno konzervativno, puritansko skupnost, podobno tisti iz Millerjevih Salemskih čarovnic, ki ob koncu 19. stoletja živi sredi gozda, daleč od civilizacije, v mistični izolaciji - okej, na jasi, obdani z neprebojnim, megličastim, srhljivim, gotskim gozdom, v katerega ne sme nihče. Tam prežijo tisti, ki so neizrekljivi... ee, Those We Don't Speak Of. In ko "tisti" pridejo, Joaquin Phoenix spet - tako kot v Znamenjih - zbeži v klet. Ni edini. Vsi - Brendan Gleeson, Adrien Brody, Sigourney Weaver, William Hurt ipd. - se skrijejo, upajoč, da so dovolj čisti. Kajti preživi le ta, ki je čist kot Rdeča kapica. Arhaični mit o izvirnem grehu in padlem človeku se tu poroči s sodobnim mitom o varnosti. Kaj hoče reči pesnik - da teroristi udarijo le te, ki grešijo?

ZADRŽAN +