31. 10. 2004 | Mladina 43 | Kultura | Film
Bela modela
White Chicks, 2004
Kot ste opazili, javna stranišča niso več to, kar so bila - grafite so zamenjali reklamni panoji. Medtem ko človek izloča to, kar je pred kratkim pokonzumiral, mu reklama, ki ždi nad pisoarjem, že priporoča naslednjo veliko stvar. Lahko si izbereš reklamo, pod katero boš izločal. Stranišče je prostor, ki nudi možnost izbire - kot hipermarket. Prej si kabino izbiral na osnovi čistosti, okej, na osnovi prisotnosti oz. odsotnosti klobase, ki je čemela v školjki - zdaj jo lahko izbiraš na osnovi trademarka, logotipa, korporativnega glamurja. Človek v javnem stranišču nima več občutka krivde, prej narobe, zdaj izloča samozavestno, s ponosom - počuti se kot konzument. Stranišče mu ne jemlje dignitete. Ni več razloga, da bi mu bilo nerodno. Driska, prdenje in bruhanje niso več problem. Le zakaj? Stranišče jim daje glamur, še več - driska, prdenje in bruhanje so del korporativne kulture. Novo korporativno stranišče daje izločanju digniteto konzumiranja. In Hollywood je že pred časom sklenil, da bo temu novemu stranišču - tej novi korporativni površini, temu novemu tematskemu parku - posvetil del svojega opusa. Točno, s tem merim na vse tiste h'woodske farse, v katerih se - kot tema - rolajo driska, prdenje in bruhanje.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
31. 10. 2004 | Mladina 43 | Kultura | Film
Kot ste opazili, javna stranišča niso več to, kar so bila - grafite so zamenjali reklamni panoji. Medtem ko človek izloča to, kar je pred kratkim pokonzumiral, mu reklama, ki ždi nad pisoarjem, že priporoča naslednjo veliko stvar. Lahko si izbereš reklamo, pod katero boš izločal. Stranišče je prostor, ki nudi možnost izbire - kot hipermarket. Prej si kabino izbiral na osnovi čistosti, okej, na osnovi prisotnosti oz. odsotnosti klobase, ki je čemela v školjki - zdaj jo lahko izbiraš na osnovi trademarka, logotipa, korporativnega glamurja. Človek v javnem stranišču nima več občutka krivde, prej narobe, zdaj izloča samozavestno, s ponosom - počuti se kot konzument. Stranišče mu ne jemlje dignitete. Ni več razloga, da bi mu bilo nerodno. Driska, prdenje in bruhanje niso več problem. Le zakaj? Stranišče jim daje glamur, še več - driska, prdenje in bruhanje so del korporativne kulture. Novo korporativno stranišče daje izločanju digniteto konzumiranja. In Hollywood je že pred časom sklenil, da bo temu novemu stranišču - tej novi korporativni površini, temu novemu tematskemu parku - posvetil del svojega opusa. Točno, s tem merim na vse tiste h'woodske farse, v katerih se - kot tema - rolajo driska, prdenje in bruhanje.
Spolna razlika ni več pomembna - v Belih modelih prdijo, bruhajo in tenko serjejo tudi bejbe, hja, tudi white chicks. Kevin (Shawn Wayans) in Marcus (Marlon Wayans), temnopolta FBI-jeva agenta, bi morala pred potencialnimi ugrabitelji zaščititi obsceno bogati sestri Wilson, beli junakinji jet-seta, toda misija jima spodleti, tako da sestri, ki jima napad ugrabiteljev malce iznakazi obraz, ne moreta na party - in ker ne gre drugače, agenta skleneta, da se bosta maskirala v beli sestri. Petke, lasulja, proteza, silikon, Prada - jasno, nihče ju ne prepozna. Če pa se že ravno komu zdita "malce drugačni", to zlahka pripišeta kozmetični operaciji. Nič, prej sta imeli ustnice kot Cameron Diaz - zdaj jih imata kot Jay-Z. Prepoznal ju ne bi niti Jerry Springer.
A da smo si na jasnem: brata Wayans v kostum bele ženske ne zlezeta zato, da bi začutila, kako je biti v ženski koži (ne, ne gre za vprašanje spolne neeanakosti), pa tudi ne zato, da bi začutila, kako je v koži hudo privilegirane bele ženske (ne, ne gre za vprašanje razredne neenakosti), ampak zato, da bi lahko brila norca iz ženske kože, saj veste, iz menstruacije, lezbijk in žensk, "ki so tako stare, da imajo v joških umetno mleko". Fanta komaj čakata, da se vrneta v moški kostum - biti moški je bolje kot biti ženska. Kaj ti pomaga bogastvo, če si ženska.
PROTI