13. 12. 2004 | Mladina 49 | Kultura | Film
Poslednji klic
Cellular, 2004
Larry Cohen, kultni veteran B filmov (npr. It's Alive!, 1974), je pred leti zadel tombolo, ko je Hollywoodu za 300.000 dolarjev prodal scenarij za Telefonsko govorilnico. Hollywood je scenarij pred uporabo zelo pretresel, toda film je bil še vedno dovolj intriganten. In kar je ključno: bil je odlična reklama za mobilne telefone, saj je pokazal na popolno superiornost mobilnih telefonov in vedno hujšo - oh, in vedno bolj pogubno - inferiornost stacionarnih telefonov. Ne pozabite: Colin Farrell, ki dvigne klasično telefonsko slušalko, postane talec in igrača mobilnega telefona, ki ga rola anonimni ostrostrelec. Poslednji klic je videti kot neuradno nadaljevanje Telefonske govorilnice, le da tokrat ne gre za vojno med stacionarnim in mobilnim telefonom, ampak za koalicijsko povezovanje mobilnih telefonov, ki ni brez motenj, absurdov, napetosti, negotovosti in cliffhangerjev.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
13. 12. 2004 | Mladina 49 | Kultura | Film
Larry Cohen, kultni veteran B filmov (npr. It's Alive!, 1974), je pred leti zadel tombolo, ko je Hollywoodu za 300.000 dolarjev prodal scenarij za Telefonsko govorilnico. Hollywood je scenarij pred uporabo zelo pretresel, toda film je bil še vedno dovolj intriganten. In kar je ključno: bil je odlična reklama za mobilne telefone, saj je pokazal na popolno superiornost mobilnih telefonov in vedno hujšo - oh, in vedno bolj pogubno - inferiornost stacionarnih telefonov. Ne pozabite: Colin Farrell, ki dvigne klasično telefonsko slušalko, postane talec in igrača mobilnega telefona, ki ga rola anonimni ostrostrelec. Poslednji klic je videti kot neuradno nadaljevanje Telefonske govorilnice, le da tokrat ne gre za vojno med stacionarnim in mobilnim telefonom, ampak za koalicijsko povezovanje mobilnih telefonov, ki ni brez motenj, absurdov, napetosti, negotovosti in cliffhangerjev.
Ryan (Chris Evans), kalifornijski žrebec, ki ga je bejba ravno nogirala (ker je neodgovoren, preveč egocentričen in otročji), dobi na lepem paničen telefonski klic: na drugi strani je absolutna neznanka, učiteljica po imenu Jessica (Kim Basinger), ki trdi, da so jo ugrabili (ne ve, kdo in zakaj) in da jo imajo zdaj zaprto (še sama ne ve, kje). Zakaj je poklicala njega? Nič, mobitel, ki so ga ugrabitelji razbili, je zložila tako, da je lahko poklicala le naključno številko - njegovo. Sploh pa, ko pride do mobitela, je vsaka številka prava, ne - kdor ima mobitel, dobesedno prosi, da ga kdo pokliče. Ryan, ki je verjetno videl dobro staro kriminalko Oprostite, napačna številka (1948), se požene na policijo, kjer nabaše na detektiva (William H. Macy), ki je tik pred penzijo (in "prestar za to sranje"), tako da mu ne preostane drugega, kot da usodo neznanke vzame v svoje roke - do točke B mora priti pred ugrabitelji. In potem do točke C. Pa do točke D. In točke E. In do njenega sina. In do njenega moža. Kar je težko - Jessica namreč svojega mobitela ne sme ugasniti, vsaka funkcija Ryanovega mobitela pa se izkaže za disfunkcijo. Saj veste - baterije crkavajo, rolajo se mrtve cone, križajo se linije. Poslednji klic je remix tehnofilije in tehnofobije, ki namiguje, da je mobitel jamstvo varnosti, toda le pod pogojem, da si stalno na liniji - da se torej za račun ne meniš.
ZADRŽAN +