Bližnji odnosi
Closer, 2004
London: Dan (Jude Law), chic pisec nekrologov, shodi z Alice (Natalie Portman), grunge ameriško striptizeto in mutira v pisatelja. Za ščitni ovitek njegovega prvenca ga fotografira Anna (Julia Roberts), Američanka, ki živi in dela v Londonu. Jasno, med njima takoj klikne. Dan, besen, ker se vse skupaj nikamor ne premakne, Anni prek interneta inštalira naključnega padalca, Larryja (Clive Owen), potrebnega londonskega dermatologa. In tako se začne kombinacija erotičnega vrtiljaka, eliptične psihodrame, agoničnih iger moči in heteroseksualnega ekshibicionizma, ki pokaže, da je laž afrodiziak št. 1.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
London: Dan (Jude Law), chic pisec nekrologov, shodi z Alice (Natalie Portman), grunge ameriško striptizeto in mutira v pisatelja. Za ščitni ovitek njegovega prvenca ga fotografira Anna (Julia Roberts), Američanka, ki živi in dela v Londonu. Jasno, med njima takoj klikne. Dan, besen, ker se vse skupaj nikamor ne premakne, Anni prek interneta inštalira naključnega padalca, Larryja (Clive Owen), potrebnega londonskega dermatologa. In tako se začne kombinacija erotičnega vrtiljaka, eliptične psihodrame, agoničnih iger moči in heteroseksualnega ekshibicionizma, ki pokaže, da je laž afrodiziak št. 1.
V Bližnjih odnosih, posnetih po drami Patricka Marberja, vsi drug drugemu stalno lažejo. In seveda - vsi drug drugega stalno zapeljujejo. Zapeljevanje je laganje. Toda tega, da lažejo, ne skrivajo - ne, tega ne zadržijo zase. Laganje je užitek, toda ni ga čez užitek, ko ljubimcu razkriješ, da si mu lagal - da si ga varal. Če to razkritje še dobro tempiraš, je užitek še večji. Spoznavanje resnice jih ne zanima - spoznavanje laži je bolj seksi. Bi rad slišal resnico? Okej, potem poslušaj tole laž!
Toda užitek ni nikoli tako velik, da ne bi mogel biti še večji - ni ga čez užitek, ki ti ga nudi to, da ljubimcu ne razkriješ detajlov o prešuštvu ali pa mu jih razkriješ selektivno, pač tako, da ga s tem po malem zapeljuješ. In seveda - ni ga čez užitek, ki ga prevaranemu ljubimcu nudi fantaziranje o detajlih prevare. Kje, kdaj - in predvsem kako? In ko mora Anna Larryju odgovarjati na vprašanja o najbolj pikantnih in dramatičnih detajlih prešuštva (ti je prišlo? si mu ga potegnila? ti je končal v ustih? kakšen okus ima njegova sperma?), in ko na koncu vedno poudari, da je bilo “tako kot s tabo, samo drugače”, je jasno, da je to najboljši fuk, kar sta jih kdaj doživela. Tako kot se pofukata z besedami, se s telesi ne moreta. Med fukom nista nikoli govorila tako “umazano” - med fukom se tudi nista nikoli tako potila. Junaki Bližnjih odnosov - podobno kot Richard Burton in Elizabeth Taylor v Nicholsovem prvencu Kdo se boji Virginie Woolf? (1966) - ritualno testirajo vse neseksualne figure veneris, ali bolje rečeno - najbolj uživajo, ko ne fukajo. Najboljši fuk so laži, ki obkrožajo fuk. Daleč so časi, ko so Bob & Carol & Ted & Alice spali v isti postelji.
ZA