3. 4. 2005 | Mladina 13 | Kultura | Film
Krog 2
The Ring Two, 2005
Krog, roman Kojija Suzukija, ima dolge, globalne noge. Najprej so ga prevedli v TV film (1995), potem ga je Hideo Nakata posnel za kino (1998), ta film o filmu, ki ne trpi gledalcev, pa je postal tak hit, da je dobil še dve nadaljevanji, korejsko in h'woodsko verzijo ter kopico imitacij. Hja, to ni več le film, niti več le film o filmu, ki ne mara gledalcev, ampak fenomen. Krog temelji na dveh predpostavkah. Tista, ki bi morala biti simpatična vsakemu cinefilu, gre takole: film ubija, še več - ljudje, ki film vidijo, umrejo, toda sam film preživi. Tista, ki bi morala vsakega cinefila spraviti v krohot, pa gre takole: po svetu kroži le ena kopija tega filma. Lepo prosim - si predstavljate, da bi v času, ki velja za zlato dobo Napsterja, downloadinga, kopiranja in piratizacije, “najstrašnejši film na svetu” okrog krožil le v eni kopiji, pa še to na videokaseti? Hej, to je film, ki ubija! Film filmov! Kult! Fetiš! Film, ki ga hočejo vsi videti!
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
3. 4. 2005 | Mladina 13 | Kultura | Film
Krog, roman Kojija Suzukija, ima dolge, globalne noge. Najprej so ga prevedli v TV film (1995), potem ga je Hideo Nakata posnel za kino (1998), ta film o filmu, ki ne trpi gledalcev, pa je postal tak hit, da je dobil še dve nadaljevanji, korejsko in h'woodsko verzijo ter kopico imitacij. Hja, to ni več le film, niti več le film o filmu, ki ne mara gledalcev, ampak fenomen. Krog temelji na dveh predpostavkah. Tista, ki bi morala biti simpatična vsakemu cinefilu, gre takole: film ubija, še več - ljudje, ki film vidijo, umrejo, toda sam film preživi. Tista, ki bi morala vsakega cinefila spraviti v krohot, pa gre takole: po svetu kroži le ena kopija tega filma. Lepo prosim - si predstavljate, da bi v času, ki velja za zlato dobo Napsterja, downloadinga, kopiranja in piratizacije, “najstrašnejši film na svetu” okrog krožil le v eni kopiji, pa še to na videokaseti? Hej, to je film, ki ubija! Film filmov! Kult! Fetiš! Film, ki ga hočejo vsi videti!
Ali natančneje: ta film je najbolj sofisticirano in najbolj srhljivo orožje za množično uničevanje. Zavrtiš ga nič hudega sluteči publiki - in čez čas vsi umrejo. Od prvega do zadnjega. V hudih mukah. Lahko bežijo, toda skriti se ne morejo. Pričakovali bi, da bodo nadnaravni interes zanj pokazali Pentagon, mafija, trgovci z orožjem, inšpektorji Združenih narodov, iranske ajatole, Fidel in Kim Džong-Il, pa ni nič s tem - interes zanj kaže le mati samohranilka (Naomi Watts). Je to nepričakovano? Vsekakor. Absolutno! Toda v Krogu 2, ki ga je posnel Hideo Nakata, režiser izvirnega japonskega Kroga, se zgodi nekaj še bolj nepričakovanega - film izgine. Naomi, ki se s svojim sinom Aidanom (David Dorfman) preseli v neko oregonsko vukojebino, ga najde in uniči. Nič hudega - film fizično umre, toda duhovno preživi. Specifično: preživi Samara (Kelly Stables), diabolična, utopljena junakinja tega filma-da-te-kap, ki začne terorizirati Aidana, tako da je kmalu videti kot Linda Blair v Izganjalcu hudiča. Razumete, ne - jezna je, ker Naomi največji unikat med “najstrašnejšimi filmi na svetu” preprosto uniči. Nimamo razloga, da ne bi navijali za Samaro. In ker morilskega filma ni več na spregled, začne Naomi iskati Samarino biološko mater, kar pomeni, da horror mutira v soap-opero, ki se vrti v TV ritmu.
ZADRŽAN