3. 4. 2005 | Mladina 13 | Kultura | Film
Spangleščina
Spanglish, 2004
Spangleščina se dogaja na fronti ameriške velike kulturne vojne, še bolje - v njenem trebuhu. Ena izmed glavnih topik kulturne vojne so imigranti: ekstremni evangelisti, militantni fundamentalisti in republikanski hardlinerji stalno vreščijo, da bi bilo treba mejo z Mehiko zapreti in ustaviti dotok mehiških priseljencev, to pa zato, ker priseljenci zastrupljajo Ameriko - vnašajo socialne bolezni, družinske disfunkcije, narkomanijo, nasilje, kriminal. Z eno besedo - v Ameriko uvažajo same težave in probleme. James L. Brooks, režiser tako različnih filmov kot so Obdobje nežnosti, TV poročila in Bolje ne bo nikoli, skuša to logiko obrniti na glavo in pokazati, da priseljenci na družbo vplivajo blagodejno in da Američane najbolj “zastrupljajo” prav sami Američani. Z eno besedo - priseljenci niso del problema, ampak del rešitve.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
3. 4. 2005 | Mladina 13 | Kultura | Film
Spangleščina se dogaja na fronti ameriške velike kulturne vojne, še bolje - v njenem trebuhu. Ena izmed glavnih topik kulturne vojne so imigranti: ekstremni evangelisti, militantni fundamentalisti in republikanski hardlinerji stalno vreščijo, da bi bilo treba mejo z Mehiko zapreti in ustaviti dotok mehiških priseljencev, to pa zato, ker priseljenci zastrupljajo Ameriko - vnašajo socialne bolezni, družinske disfunkcije, narkomanijo, nasilje, kriminal. Z eno besedo - v Ameriko uvažajo same težave in probleme. James L. Brooks, režiser tako različnih filmov kot so Obdobje nežnosti, TV poročila in Bolje ne bo nikoli, skuša to logiko obrniti na glavo in pokazati, da priseljenci na družbo vplivajo blagodejno in da Američane najbolj “zastrupljajo” prav sami Američani. Z eno besedo - priseljenci niso del problema, ampak del rešitve.
Toda pravi problem je v tem, da Brooks misli le na stupid white men in da ima do mehiških imigrantov preveč pokroviteljski odnos. Flor (Paz Vega), zelo občutljiva, seksi Mehičanka, ki ne zna angleško in ki s hčerko ilegalno imigrira v Ameriko, tolče dve službi, toda to za normalno preživetje - kaj šele za ameriški sen - ni dovolj, še toliko bolj, ker s tem izgublja tudi stik s hčerko, zato sklene, da bo začela raje tezgariti... ee, gospodinjiti pri dobro situirani ameriški družini, ki pa bi, kot se izkaže, potrebovala psihiatra: gospa (Tea Leoni) je namreč napeta, arogantna in nevrotična, polna mizantropije, sarkastične histerije in okostnjakov a la prešuštvo (oh, in svoji hčerki sistematično kupuje premajhne številke oblačil), njena zakonska zveza z Johnom (Adam Sandler), elitnim kuharjem in lastnikom deluxe restavracije, je na psu, nič slabše pa ne stoji s svojo zapito materjo (Cloris Leachman), ki je članica te razširjene, hudo disfunkcionalne družine. Flor je le imigrantka, ki pade v navzkrižni ogenj, toda bolj ko jo Sandlerjevi tunkajo v svoje disfunkcionalne igre in bolj ko - nehote - postaja del problema (hja, zelo je senzualna), bolj se kaže kot del rešitve: kot strelovod, ki odpravlja napetosti med Američani, kot hišni ljubljenec, ki zbližuje odtujene bogataše.
ZADRŽAN