Zbogom, Dragon Inn

Bu san, 2003

Zbogom, Dragon Inn je tajvanski film, ki se mu nikamor ne mudi. Za vse si vzame čas. Biljeterka (Chen Shiang-Chyi) gre po stopnicah, vzpenja se zelo počasi, pa še šepa za nameček, toda film počaka, da pride do vrha. Zanjo si vzame čas. Film, ki ima čas, je film o času, ko so ljudje še imeli čas. In ko so ljudje še imeli čas, so hodili v kino. Zbogom, Dragon Inn je film o kinu, o sedenju v mraku, o kolektivnem gledanju filmov, o čakanju na čudež. Dogaja se v stari filmski palači, v kateri še zadnjič vrtijo Dragon Inn, akcijski mečevalski spektakel. Sam film si ga nenehno ogleduje - in nenehno si ogleduje publiko, ki gleda Dragon Inn. Kot da jo skuša dešifrirati, kot da skuša ugotoviti, kakšni ljudje hodijo v kino - kaj počnejo, ko sedijo v mraku, na kaj mislijo, kam gledajo, kakšne rituale imajo, kako si kolektivni prostor med gledanjem privatizirajo.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Zbogom, Dragon Inn je tajvanski film, ki se mu nikamor ne mudi. Za vse si vzame čas. Biljeterka (Chen Shiang-Chyi) gre po stopnicah, vzpenja se zelo počasi, pa še šepa za nameček, toda film počaka, da pride do vrha. Zanjo si vzame čas. Film, ki ima čas, je film o času, ko so ljudje še imeli čas. In ko so ljudje še imeli čas, so hodili v kino. Zbogom, Dragon Inn je film o kinu, o sedenju v mraku, o kolektivnem gledanju filmov, o čakanju na čudež. Dogaja se v stari filmski palači, v kateri še zadnjič vrtijo Dragon Inn, akcijski mečevalski spektakel. Sam film si ga nenehno ogleduje - in nenehno si ogleduje publiko, ki gleda Dragon Inn. Kot da jo skuša dešifrirati, kot da skuša ugotoviti, kakšni ljudje hodijo v kino - kaj počnejo, ko sedijo v mraku, na kaj mislijo, kam gledajo, kakšne rituale imajo, kako si kolektivni prostor med gledanjem privatizirajo.

Vsi ti gledalci, ki jih ni prav dosti, so videti kot zombiji, ki so jim filmi vzeli besedo, kot zadnji ljudje svoje vrste, kot duhovi iz uklete palače, kot nemi, brezimni, odtujeni, frustrirani, asocialni žalovalci za časom, cinefilijo in napol “religiozno” komunsko izkušnjo, ki jih ni več. To so ljudje, ki se obnašajo tako, kot da multipleksi, televizija, dvdji, divxi in downloading ne obstajajo - tega, kar so čutili v kinu, v teh vicah popkulture, ni mogoče downloadati.

(tajvanski Cinema Paradiso rola kino Dvor)

ZA