Sveto dekle

La nina santa, 2004

Bolj ko je Argentina v krizi, bolj cvetijo njeni filmi - katastrofe delajo filme bolj kreativne. In eden izmed najbolj markantnih filmov o veliki argentinski depresiji je bilo prav Močvirje (2001), v katerem je Lucrecia Martel, tedaj debitantka, pokazala mučno, srhljivo, groteskno razpadanje argentinskega srednjega razreda, ki izgublja status, potenco, samozavest, samospoštovanje in glavo - očetje se zapijajo, matere razmišljajo o poceni nakupih, njihove hčerke pa skušajo izgledati starejše, kot so. V vsesplošnem kaosu so največja atrakcija punce, ki se jim “čudežno” prikazuje devica Marija. In Sveto dekle se dogaja v istem mestu, le da na drugi ulici, pač na ulici, na kateri stoji upehani, razpadajoči, klavstrofobični hotel, ki ga fura Helena (Mercedes Moran) in ki ravno gosti kongres otolaringologov. Dr. Jano (Carlos Belloso), družinski človek, eden izmed udeležencev, mimogrede skoči na ulični performance - in še preden rečete Lolita, se že hotno drgne ob 14-letno Amalio (Maria Alche), Helenino hčerko, ki stoji pred njim. Priložnost dela tatu. Amalia je nad tem indiskretnim šarmom buržoazije sicer presenečena, toda doktorja ne zavrne. Le zakaj?

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Bolj ko je Argentina v krizi, bolj cvetijo njeni filmi - katastrofe delajo filme bolj kreativne. In eden izmed najbolj markantnih filmov o veliki argentinski depresiji je bilo prav Močvirje (2001), v katerem je Lucrecia Martel, tedaj debitantka, pokazala mučno, srhljivo, groteskno razpadanje argentinskega srednjega razreda, ki izgublja status, potenco, samozavest, samospoštovanje in glavo - očetje se zapijajo, matere razmišljajo o poceni nakupih, njihove hčerke pa skušajo izgledati starejše, kot so. V vsesplošnem kaosu so največja atrakcija punce, ki se jim “čudežno” prikazuje devica Marija. In Sveto dekle se dogaja v istem mestu, le da na drugi ulici, pač na ulici, na kateri stoji upehani, razpadajoči, klavstrofobični hotel, ki ga fura Helena (Mercedes Moran) in ki ravno gosti kongres otolaringologov. Dr. Jano (Carlos Belloso), družinski človek, eden izmed udeležencev, mimogrede skoči na ulični performance - in še preden rečete Lolita, se že hotno drgne ob 14-letno Amalio (Maria Alche), Helenino hčerko, ki stoji pred njim. Priložnost dela tatu. Amalia je nad tem indiskretnim šarmom buržoazije sicer presenečena, toda doktorja ne zavrne. Le zakaj?

Amalia je namreč tudi božja hči, predana katoliška dijakinja, ki verjame v komuniciranje v Bogom, zato to nepričakovano drgnjenje - spolno nadlegovanje - razume kot “čudež”, kot božji klic, ki jo tako obsede, da začne perverznega, pedofilskega, “grešnega” doktorja, potrebnega “odrešitve”, zalezovati in nadlegovati, kot da je končno našla svoj mračni predmet poželenja. Njena verska vzburjenost pač preveč “čudežno”, preveč skrivnostno in preveč fatalno sovpade z njeno spolno vzburjenostjo, z njenim pubertetniškim spolnim prebujanjem. In seveda, njena verska in spolna zmedenost tudi preveč dobro sovpade z družbeno zmedenostjo. Kriza, ki premika družbene razrede, očitno premika tudi spolne razrede, tako da ljudje - mozaično, dekadentno in morbidno - pritiskajo drug na drugega.

(kino Dvor)

ZA