Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 42  |  Kultura  |  Film

Odklenjena skrivnost

The Skeleton Key, 2005

Kate Hudson je Caroline, ne ravno Mickey Rourke, toda ko pride na jug Louisiane, v močvirje pri New Orleansu, kjer jo Violet Devereaux (Gena Rowlands), ostarela južnjaška belle, najame za negovalko svojega invalidnega, nemega, paraliziranega moža Bena (John Hurt), se počuti kot Srce angela. Klima je tako vlažna, da se patina vraževernosti kar lepi, ljudje so čudno eluzivni, oh, ali pa slepi, kipci svetnikov nadomeščajo posterje bluesmanov, noči so nevihtne, prstani kačasti in povsod mrgoli pritiklin, ki dišijo po vuduizmu, tudi v orjaški Violetini hiši, ki je tako stara, da je spet v modi - vsaj v filmih, v katerih so duhovi največji vsiljivci na svetu. Ne, to ni bridge club. Caroline, že peta Benova negovalka, dobi sicer skeleton key, magični ključ, ki odklepa vsa vrata v hiši, toda sob je 30. In ogledal ni na stenah. In Ben vsako noč povsem mirno shodi. In seveda, magični ključ ne odklene vrat na podstrešje, kjer je Bena ruknil infarkt in kjer so pred mnogimi, davnimi leti - še v času legaliziranega rasizma in “razsvetljenega” post-bellum sužnjelastništva - dva zlorabljena, ponižana, kasneje linčana črnca, moža in žena, zasačili pri črno-magičnem eksperimentiranju z otrokoma svojih delodajalcev.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Marcel Štefančič, jr.

 |  Mladina 42  |  Kultura  |  Film

Kate Hudson je Caroline, ne ravno Mickey Rourke, toda ko pride na jug Louisiane, v močvirje pri New Orleansu, kjer jo Violet Devereaux (Gena Rowlands), ostarela južnjaška belle, najame za negovalko svojega invalidnega, nemega, paraliziranega moža Bena (John Hurt), se počuti kot Srce angela. Klima je tako vlažna, da se patina vraževernosti kar lepi, ljudje so čudno eluzivni, oh, ali pa slepi, kipci svetnikov nadomeščajo posterje bluesmanov, noči so nevihtne, prstani kačasti in povsod mrgoli pritiklin, ki dišijo po vuduizmu, tudi v orjaški Violetini hiši, ki je tako stara, da je spet v modi - vsaj v filmih, v katerih so duhovi največji vsiljivci na svetu. Ne, to ni bridge club. Caroline, že peta Benova negovalka, dobi sicer skeleton key, magični ključ, ki odklepa vsa vrata v hiši, toda sob je 30. In ogledal ni na stenah. In Ben vsako noč povsem mirno shodi. In seveda, magični ključ ne odklene vrat na podstrešje, kjer je Bena ruknil infarkt in kjer so pred mnogimi, davnimi leti - še v času legaliziranega rasizma in “razsvetljenega” post-bellum sužnjelastništva - dva zlorabljena, ponižana, kasneje linčana črnca, moža in žena, zasačili pri črno-magičnem eksperimentiranju z otrokoma svojih delodajalcev.

Caroline je tipična new-age ateistka: v vuduizem, huduizem in podobne transplantacije duhov ne verjame, toda le toliko časa, dokler tudi sama ne izkusi tovrstne “mejne situacije”. In ko se to zgodi, bi z veseljem dahnila “Vidim mrtve ljudi”, če ji te replike ne bi ukradel Šesti čut.

Odklenjena skrivnost, bolj puzzle kot horror, je eden izmed tistih psihotrilerjev, ki vas skušajo na koncu presenetiti s šokantnim, infarktnim razkritjem. Mnogim psihotrilerjem - recimo Srhljivim skrivalnicam in Skrivnostnemu oknu - finalno razkritje ne pomaga, prej narobe, finalno razkritje jim v krsto zabije še finalni žebelj. Toda Odklenjeni skrivnosti - podobno kot Krvavi romanci - finalno razkritje pomaga, še več, finalno razkritje jo vsaj za silo odreši, tako da medrasna tesnoba, črnski resentiment, dolgi rep sužnjelastništva, belo-krščanski strah pred poganskim separatizmom, strah pred mešanjem ras in druge “odklenjene skrivnosti” ameriške zgodovine niso le atmosferska dekoracija, ampak vonj po Faulknerju.

ZADRŽAN