22. 6. 2006 | Mladina 25 | Kultura | Film
Oliver Twist
Kje bi se dogajal Oliver Twist, če bi ga Charles Dickens napisal danes? Točno, v kaki tretjesvetni švicfabriki, v kateri by-passi zahodnega kapitala izkoriščajo, zlorabljajo in mučijo otroško delovno silo. Oliverja Twista (Barney Clark), malo siroto, ki postane poceni delovna sila pošastnega Fagina in diaboličnega Billa Sikesa, si zlahka predstavljamo kot kamboškega dečka, ki izdeluje okraske, s katerimi si Zahod ob koncu leta zaljša božična drevesca. Nič hudega, če se kak okrasek razbije - saj veste, te reči so zdaj takooo poceni!
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
22. 6. 2006 | Mladina 25 | Kultura | Film
Kje bi se dogajal Oliver Twist, če bi ga Charles Dickens napisal danes? Točno, v kaki tretjesvetni švicfabriki, v kateri by-passi zahodnega kapitala izkoriščajo, zlorabljajo in mučijo otroško delovno silo. Oliverja Twista (Barney Clark), malo siroto, ki postane poceni delovna sila pošastnega Fagina in diaboličnega Billa Sikesa, si zlahka predstavljamo kot kamboškega dečka, ki izdeluje okraske, s katerimi si Zahod ob koncu leta zaljša božična drevesca. Nič hudega, če se kak okrasek razbije - saj veste, te reči so zdaj takooo poceni!
Toda Roman Polanski, zlorabljeni otrok (žrtev nacističnega Holokavsta), ki je zlorabljal otroke (v Ameriki ga še vedno iščejo), je svojo ekranizacijo Oliverja Twista postavil v Anglijo, heh, v Dickensovo 19. stoletje. Dickensova grotesknost se mu zdi očitno bolj sprejemljiva od grotesknosti švicfabrik, pa četudi so sodobne švicfabrike bolj dickensovske od satiričnega retro horrorja in kostumskega teatra krutosti, s katerima nas skuša impresionirati Polanski.
Na voljo so vsi največji in najbolj intenzivni hiti Dickensove klasike, vključno z vsemi diaboliki (Ben Kingsley kot Fagin, Jamie Foreman kot Bill Sikes, Harry Eden kot Artful Dodger), ki pa v svojem poskusu, da bi zasenčili Aleca Guinnessa, Roberta Newtona in Anthonyja Newleyja iz Leanove ekranizacije (1948), tako pretiravajo, da izgledajo kot bin Ladnovi džihadisti iz Pentagonovih propagadnih filmov.
ZADRŽAN +