25. 8. 2006 | Mladina 34 | Kultura | Film
Ruske lutke
Les poupees russes, 2005
Če gledate francoski film, potem je velika verjetnost, da je glavni junak pisatelj. In če svojega romana ne more dokončati ali pa prodati, potem je velika verjetnost, da gledate francoski art film. Xavier (Romain Duris), glavni junak Ruskih lutk, nadaljevanja precej boljše Španske krčme (= Prijatelji v Barceloni), je tak artist manque - ker svojega romana ne more prodati, se preživlja s pisanjem lahkotnih biografij in TV serij. Kar ga žre, ne pa tudi ubija - hej, itak se še ni odločil, kaj bo počel. Le zakaj? Ni se mu treba - nova Evropa je dežela možnosti in priložnosti.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
25. 8. 2006 | Mladina 34 | Kultura | Film
Če gledate francoski film, potem je velika verjetnost, da je glavni junak pisatelj. In če svojega romana ne more dokončati ali pa prodati, potem je velika verjetnost, da gledate francoski art film. Xavier (Romain Duris), glavni junak Ruskih lutk, nadaljevanja precej boljše Španske krčme (= Prijatelji v Barceloni), je tak artist manque - ker svojega romana ne more prodati, se preživlja s pisanjem lahkotnih biografij in TV serij. Kar ga žre, ne pa tudi ubija - hej, itak se še ni odločil, kaj bo počel. Le zakaj? Ni se mu treba - nova Evropa je dežela možnosti in priložnosti.
In Xavier gre le za evropskim snom, ki ga definirajo življenje brez obveznosti, sprevračanje prioritet (umetnost je pred ekonomijo), tavanje med prehodnimi bejbami (vključno z bivšo, Audrey Tautou), iskanje klišejskega kulizma (in klišejske femme), boemsko rolanje po mondenih evropskih mestih (Pariz, London, Sankt Peterburg), uživanje v manekenskem internacionalizmu (via Eurostar), učenje tujih jezikov in čofotanje v evropskem talilnem loncu, v katerem so spolne orientacije, kulturne posebnosti in rasne razlike neproblematične - oh, in v katerem je globalizirana le ljubezen. Nič, filmi Cedrica Klapischa so španske krčme, v katerih ima junak le tiste probleme, ki jih prinese s sabo. Kot na Solarisu.
(Dvor)
ZADRŽAN