21. 9. 2006 | Mladina 38 | Kultura | Film
Bitka v nebesih
Batalla en el cielo, 2005
Carlos Reygadas, mehiški auteur, si film predstavlja kot meditacijo, v kateri je velike “resnice” mogoče priklicati z dolgimi, statičnimi kadri, s tišinami, s krajinskimi panoramami, s katatonično atmosfero, z bibličnimi abstrakcijami in s slikarsko počasim antidogajanjem, ki mu tu in tam navrže kaj šokantnega. V Japonski, enem izmed njegovih prejšnjih filmov, sta se žgala 60-letni hombre, ki misli le na samomor, in 80-letna devica, ki misli le na Boga. A to je bilo kasneje: pred tem v živo raztrgajo ptiča.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
21. 9. 2006 | Mladina 38 | Kultura | Film
Carlos Reygadas, mehiški auteur, si film predstavlja kot meditacijo, v kateri je velike “resnice” mogoče priklicati z dolgimi, statičnimi kadri, s tišinami, s krajinskimi panoramami, s katatonično atmosfero, z bibličnimi abstrakcijami in s slikarsko počasim antidogajanjem, ki mu tu in tam navrže kaj šokantnega. V Japonski, enem izmed njegovih prejšnjih filmov, sta se žgala 60-letni hombre, ki misli le na samomor, in 80-letna devica, ki misli le na Boga. A to je bilo kasneje: pred tem v živo raztrgajo ptiča.
Reygadas ni le senzacionalist, ki se skriva za Tarkovskim, ampak Tarkovski, ki skuša biti kontroverzen. Bitka v nebesih se začne s felacijo: Ana (Anapola Mushkadiz), bejba pri dvajsetih, ga vleče Marcosu (Marcos Hernandez), hombretu srednjih let. Po licih ji tečejo solze, tako da izgleda kot kip device Marije, ki joče. Zadnji tango v Mexico Cityju? Neke sorte. Oba namreč muči hud občutek krivde: Ana je hči generala, ki se pod pultom prostituira, Marcos, generalov šofer, pa je ugrabil nekega bogataškega otroka, ki je potem umrl, tako da zdaj potrebuje odrešitev. Problem je le v tem, da ne ve, kdo naj ga odreši - država (sodišče, zapor) ali cerkev (spoved). Kar je kakopak lažna dilema: v Mehiki sta cerkev in država poročeni. Hja, država ga vleče cerkvi - tako kot Ana Marcosu. Ritualno, obsedeno, perverzno, groteskno, ceremonialno, s transcendenco v očeh.
ZA