Apokalipto
Apocalypto, 2006
Mel Gibson je kariero začel v nasilnih, brutalnih, sadističnih filmih - kot Mad Max. Jasno, mad je bil tudi v Smrtonosnih orožjih. In ker verjame v mistične reči, ni izključeno, da ni v tem videl prerokbe oz. napovedi svoje režiserske kariere. Dodajte še njegov paranoidni predkoncilski fundamentalizem in irakizirani zeitgeist, pa dobite kristjana, ki povsod vidi kri - prej v prvem (Trpljenje Jezusa Kristusa) in trinajstem stoletju (Pogumno srce), zdaj, v Apokaliptu, pa na začetku šestnajstega. Razlika je le v tem, da v Apokaliptu aramejščino in škotsko angleščino zamenja jezik Majev in da se Maji zlomijo sami, brez zunanje, konkvistadorske represije. Če hočeš uničiti veliko civilizacijo, moraš le počakati, da se uniči sama.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Mel Gibson je kariero začel v nasilnih, brutalnih, sadističnih filmih - kot Mad Max. Jasno, mad je bil tudi v Smrtonosnih orožjih. In ker verjame v mistične reči, ni izključeno, da ni v tem videl prerokbe oz. napovedi svoje režiserske kariere. Dodajte še njegov paranoidni predkoncilski fundamentalizem in irakizirani zeitgeist, pa dobite kristjana, ki povsod vidi kri - prej v prvem (Trpljenje Jezusa Kristusa) in trinajstem stoletju (Pogumno srce), zdaj, v Apokaliptu, pa na začetku šestnajstega. Razlika je le v tem, da v Apokaliptu aramejščino in škotsko angleščino zamenja jezik Majev in da se Maji zlomijo sami, brez zunanje, konkvistadorske represije. Če hočeš uničiti veliko civilizacijo, moraš le počakati, da se uniči sama.
Apokalipto, ki se začne tik pred prihodom španskih konkvistadorjev, je muskularni antimatinejski grand-guignolski postfitzcarraldovski prokrščanski porno chic: idilično, naravno, harmonično majevsko skupnost, v kateri očetje sinove mojstrijo v lovu (in poganskih družinskih vrednotah), napadejo degenerirani, dekadentni, tetovirani, barbarski, križarski, teokratski, imperialistični, “civilizirani” Maji (napol bušiji, napol sadamisti), posilijo ženske, zažgejo vas, pobijejo del otrok in moških, preostale pa odpeljejo na piramido, svoj “WTC”, kjer jih ritualno žrtvujejo Bogu - razen heroičnega, mučeniškega Jaguarja (Rudy Youngblood), ki pobegne in mutira v ultrakinetično skrčko Ramba, Poslednjega Mohikanca, Gladiatorja in Odiseja. Okej, dodajte stigmo ali dve. Srce hoče pač dati svoji ženi, ne pa malikovalcem Boga, toda da pokaže srce, potrebuje res grizlijevske šoke, kar ga prelevi v slabo vest sodobne cirkuške publike - še nekaj šokov, pa bi se prelevil v kristjana. Če ste mislili, da živite v nasilnem svetu, potem si poglejte Apokalipto - pred pol tisočletja je bilo še huje, pa četudi so ubijali peš. In seveda: to, da so sovražili v jeziku, ki je izumrl, ni dober signal za nas, kaj šele za ameriški imperij, ki mu Gibson vleče apokaliptične paralele s propadlimi civilizacijami.
ZA +