Brutalna mularija

Knallhart, 2006

Nemci so nekoč, še pred II. svetovno vojno, sloveli po filmskih simfonijah velemest, po rapsodičnih dokumentarcih o idiličnih nemških velemestih, recimo Berlinu, ki so po eni strani izgledala kot utopične orjaške promenade, kjer je Nemec Nemcu Nemec, po drugi strani pa kot odgovor na Langov antiutopični Metropolis. Brutalna mularija izgleda kot hiperrealistično neorealistična verzija simfonije velemesta... ee, sodobnega Berlina, kjer je Turek Nemcu Grk, oh, ali pa Srb Nemcu Hrvat, in kjer so Arijci le etnične manjšine, kar na lastni koži izkusi 15-letni Michael (David Kross), naivni, deviški baby-face, ki se z materjo iz relativno bogataškega predmestja preseli v Neukoelln, intenzivni, imigrantski, multietnični, subproletarski trebuh Berlina.

Točno, pričaka ga overdose multietničnega teženja, izsiljevanja in garbanja, tako da mu ne preostane drugega, kot da se ritualno asimilira in prelevi v “kurirja” multikulti podzemlja. In točno, če se ne bi asimiliral, bi ga deportirali.

ZADRŽAN