Slo-vidvd-borza
Begunci, ki se pred nacisti zatečejo v Maroko, se zbirajo "Pri Ricku", v nočnem klubu, katerega lastnik je cinični Rick Blaine (Humphrey Bogart), ki se ne meni za njihove tegobe in prošnje - vsi hočejo njegovo zavezništvo, vsi bi ga radi pridobili na svojo stran, vsi iščejo njegovo pomoč. Na koncu ugotovi, da se bo treba za svobodo in demokracijo žrtvovati, zato svojo nekdanjo punco Ilso (Ingrid Bergman) prepusti njenemu možu Victorju (Paul Henreid), liderju evropskega odporniškega gibanja. Rick je alegorija izolacionistične Amerike, ki spozna, da se bo morala angažirati. Casablanca je legitimirala ameriško vključitev v II. svetovno vojno. V pravi, maroški Casablanci resda niso posneli niti enega samega kadra, toda kmalu po premieri filma sta se v Casablanci srečala Churchill in Roosevelt. Nič Casablanca je pojem filma - pač film, v katerem je vse čudežno kliknilo. In v katerem so vsi le rekli in zapeli tisto, za kar so bili rojeni, da rečejo in zapojejo. Pika.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Begunci, ki se pred nacisti zatečejo v Maroko, se zbirajo "Pri Ricku", v nočnem klubu, katerega lastnik je cinični Rick Blaine (Humphrey Bogart), ki se ne meni za njihove tegobe in prošnje - vsi hočejo njegovo zavezništvo, vsi bi ga radi pridobili na svojo stran, vsi iščejo njegovo pomoč. Na koncu ugotovi, da se bo treba za svobodo in demokracijo žrtvovati, zato svojo nekdanjo punco Ilso (Ingrid Bergman) prepusti njenemu možu Victorju (Paul Henreid), liderju evropskega odporniškega gibanja. Rick je alegorija izolacionistične Amerike, ki spozna, da se bo morala angažirati. Casablanca je legitimirala ameriško vključitev v II. svetovno vojno. V pravi, maroški Casablanci resda niso posneli niti enega samega kadra, toda kmalu po premieri filma sta se v Casablanci srečala Churchill in Roosevelt. Nič Casablanca je pojem filma - pač film, v katerem je vse čudežno kliknilo. In v katerem so vsi le rekli in zapeli tisto, za kar so bili rojeni, da rečejo in zapojejo. Pika.
Kapsule
Dobri fantje: Vzpon in propad mafijske bratovščine. Nič ni bolj nasilnega od denarja. Via Martin Scorsese. Robert De Niro & Joe Pesci.
Moderni časi: Charlie Chaplin kot proletarec, ki ga industrijski stroj pogoltne in izpljune. Totalna klasika. Epska edicija z bajnimi dodatki.
Ben-Hur: Biblični epos, ki je končal biblične epose. Letnik '59. Via William Wyler. Charlton Heston. Plus verzija iz leta 1925. Štirje diski.
Ana Karenina: Je znal kdo bolje trpeti od Grete Garbo? Le Ana Karenina. Slej ko prej sta se morali najti. Letnik '35. Plus Fredric March.
Agent na begu: Telesni stražar Prve dame izgleda kot potencialni atentator. Remix Zahodnega krila in 24 ur. Michael Douglas & Kim Basinger.
Rezilo - Trojica: Wesley Snipes, zadnji vampir, krene nad prvega vampirja. Efektni akcijski ringelšil. Plus Jessica Biel & Triple H.
Batman - Na začetku: Ko je predsednik Drnovšek rekel, da bi morali imeti oblast ljudje, ki si oblasti ne želijo, je le recenziral Batmana.
Za sovražnikovo črto 2: Uganite, kje Bushevi fantje obtičijo zdaj? Točno, v Severni Koreji. Podnaslov: Os zla. Matt Bushell & Peter Coyote.
Ameriška pita 5: Stiflerjev bratranec sklene, da bo izgubil nedolžnost, zato se zrine na "Golo miljo". Hja, več golote kot sicer. Eugene Levy.