Veter, ki trese ječmen

The Wind That Shakes the Barley, 2006

Film Veter, ki trese ječmen pokaže, da Irak ni nič novega - in da je imela Evropa tudi svoje Irake. En tak Irak je na Irskem, in to že vse tja od začetka 20. stoletja, ko so Angleži tja poslali brutalne, opresivne milice, ki naj bi naredile red, in ko so se temu angleškemu urejanju Irske uprli irski gverilci, freedom fighterji, med katerimi sta tudi brata O'Donovan, starejši, bolj militantni Teddy (Padraic Delaney) in mlajši, bolj umirjeni Damien (Cillian Murphy). Ko se pridružita odporniško-osvobodilnemu boju, jima je jasno, da sta se pridružila boju za plemenito stvar, toda kmalu jima postane jasno tudi, da bosta morala biti pri tem tako hladnokrvna, tako brezkompromisna in tako svinjska kot Angleži.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Film Veter, ki trese ječmen pokaže, da Irak ni nič novega - in da je imela Evropa tudi svoje Irake. En tak Irak je na Irskem, in to že vse tja od začetka 20. stoletja, ko so Angleži tja poslali brutalne, opresivne milice, ki naj bi naredile red, in ko so se temu angleškemu urejanju Irske uprli irski gverilci, freedom fighterji, med katerimi sta tudi brata O'Donovan, starejši, bolj militantni Teddy (Padraic Delaney) in mlajši, bolj umirjeni Damien (Cillian Murphy). Ko se pridružita odporniško-osvobodilnemu boju, jima je jasno, da sta se pridružila boju za plemenito stvar, toda kmalu jima postane jasno tudi, da bosta morala biti pri tem tako hladnokrvna, tako brezkompromisna in tako svinjska kot Angleži.

Če bi se Ken Loach, ki mu je film lani v Cannesu vrgel Zlato palmo, ustavil tu, bi dobili le reciklažo romantizirane vojne klavnice, toda Loach na srečo naredi korak naprej, ko pokaže, kako vojna tudi med gverilci ubije konsenz o tem, za kaj se borijo, kako se vsi pakti spremenijo v izdaje, kako izdaje sprožijo frakcijske boje in kako frakcijski in ideološki boji ustvarijo vojno meglo, ki postane oder moderne tragedije. Prva žrtev vojne ni resnica, ampak definicija svobode.

ZA