20. 7. 2007 | Mladina 28 | Kultura | Film
Slo-vidvd-borza
V času afere Watergate, ko je ameriški predsednik Richard Nixon naciji zagotavljal, da ni prevarant in goljuf, so bili filmi o poklicnih prevarantih in igrah zaupanja, ki so le iluzije, orjaški hiti, kar je tedaj potrdilo tudi Želo, nostalgični, lahkotni, komični triler, ki je pobral Oskarja za najboljši film: razlika je bila le v tem, da Jimmy Hooker (Robert Redford), goljuf nove generacije, in Henry Gondorff (Paul Newman), legendarni goljuf stare generacije, nista potovala in nategovala ruralnih vdov kot Ryan O'Neal in Tatum O'Neal v Papirnatem mesecu, ampak sta v svoje bojišče prelevila depresivni Chicago in z inscenirano partijo pokra nategnila karizmatičnega, vsemogočnega, pohlepnega newyorškega gangsterja Doylea Lonnegana (Robert Shaw), ki je na začetku, v Jolietu, ubil Hookerjevega partnerja. Maščevanje je slajše, če ima profitno margino - njuna goljufija je zmaga praktičnega uma. Ali bolje rečeno: iluzije. Ko vrže Hooker na tehtnico emocije in denar, prevaga denar. Film, ki se je dogajal v tridesetih, je nostalgično intoniral ragtime, ki je intoniral začetek 20. stoletja. To je bil pač čas, ko se je publiki tožilo po preteklosti kot ideji in idealu.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
20. 7. 2007 | Mladina 28 | Kultura | Film
V času afere Watergate, ko je ameriški predsednik Richard Nixon naciji zagotavljal, da ni prevarant in goljuf, so bili filmi o poklicnih prevarantih in igrah zaupanja, ki so le iluzije, orjaški hiti, kar je tedaj potrdilo tudi Želo, nostalgični, lahkotni, komični triler, ki je pobral Oskarja za najboljši film: razlika je bila le v tem, da Jimmy Hooker (Robert Redford), goljuf nove generacije, in Henry Gondorff (Paul Newman), legendarni goljuf stare generacije, nista potovala in nategovala ruralnih vdov kot Ryan O'Neal in Tatum O'Neal v Papirnatem mesecu, ampak sta v svoje bojišče prelevila depresivni Chicago in z inscenirano partijo pokra nategnila karizmatičnega, vsemogočnega, pohlepnega newyorškega gangsterja Doylea Lonnegana (Robert Shaw), ki je na začetku, v Jolietu, ubil Hookerjevega partnerja. Maščevanje je slajše, če ima profitno margino - njuna goljufija je zmaga praktičnega uma. Ali bolje rečeno: iluzije. Ko vrže Hooker na tehtnico emocije in denar, prevaga denar. Film, ki se je dogajal v tridesetih, je nostalgično intoniral ragtime, ki je intoniral začetek 20. stoletja. To je bil pač čas, ko se je publiki tožilo po preteklosti kot ideji in idealu.
Kapsule
Divji v srcu: David Lynch, Angelo Badalamenti, Nicolas Cage, Laura Dern, Willem Dafoe, Isabella Rossellini, Elvis Presley & vžigalnik. Pika.
Wyatt Earp: Epska, remitizirana verzija obračuna pri O.K. Corralu. Kevin Costner je Wyatt Earp, Dennis Quaid pa Doc Holliday. Kul. Via Kasdan.
Bean: Naravna katastrofa iz Londona strese Los Angeles. Rowan Atkinson impersonira Jacquesa Tatija, toda con gusto. Plus Burt Reynolds.
Zadnji sprehod: Susan Sarandon igra nuno, katere obraz je zadnji, ki ga vidi na smrt obsojeni Sean Penn. Po resnični zgodbi. Bomba! Via Tim Robbins.
Twister: Lovci na tornade hočejo pogledati v oči največji beštiji vseh časov. Pompozni, še vedno užitni ringelšpil via De Bont. Helen Hunt & Bill Paxton.
Carlitov zakon - vzpon: Ne, to ni De Palmova klasika, ampak verzija, ki popisuje le vzpon, vzpon in vzpon Carlita Briganteja. Jay Hernandez.
Vrnitev Mumije: Mumija, ki oživi, in mrak starega Egipta se zrušita na imitacijo Indiane Jonesa. Stampedo puščavskega peska. Brendan Fraser.
Izgubljeni svet - Jurski park 2: Ko že mislite, da je konec, paleontologe pošljejo na "Site B". Dino horror show. Jeff Goldblum & Julianne Moore.
Krvavi diamant: Leonardo DiCaprio je plačanec, ki zakriva razgled na državljansko vojno v Sierra Leoneju. Salonski angažma. Plus Jennifer Connelly.