Kako se poročiti in ostati samski

Prete-moi ta main, 2006

Romantične komedije so igrice samskih moških in samskih žensk. Točno, v romantičnih komedijah ni poročenih oseb. Junak in junakinja, ki se ujameta v zobovje romantike in komedije, sta vedno samska. Okej, lahko, da je bil junak kdaj prej poročen, toda ni več. Lahko, da je bila junakinja poročena, pa ni več. Lahko, da je junak na tem, da se poroči. Ali pa je na tem junakinja. Romantične komedije ne promovirajo prešuštva. Če gre v filmu za poročene ljudi in prešuštvo, potem nimamo opraviti z romantično komedijo, ampak z dramo - ali celo trilerjem, magari psihotrilerjem. Si predstavljate Usodno privlačnost kot romantično komedijo? Ne. Če bi hotela Usodna privlačnost mutirati v romantično komedijo, potem bi moral biti Michael Douglas samski. Če bi bil samski, ne bi bilo prešuštva - in če ne bi bilo prepuštva, ne bi bilo trilerja, kaj šele psihotrilerja. Toda nikar ne mislite, da romantične komedije priporočajo samsko življenje: ne, ravno obratno - romantične komedije samsko življenje odsvetujejo. Vsi v romantičnih komedijah se vedno na vse pretege trudijo, da bi samskega moškega in samsko žensko spravili pred oltar. Pa naj stane, kar hoče. Na silo, represivno, opresivno - ali pa s finto. Nič ni prepovedano - oh, in niti nebo ni meja, če se spomnite Spielbergove romantične komedijo Vedno. Vsakega samskega moškega ali pa samsko žensko je treba spreobrniti: romantične komedije niso nič drugega kot mašine za spreobračanje samskih moških in samskih žensk. Purgatorij. Razlog več, da so romantične komedije tako nore prav na samske moške, ki hočejo na vsak način in za vsako ceno ostati samski - ki se torej nočejo za nič na svetu vezati. Tak je bil Hugh Grant v Štirih porokah in pogrebu. Tak je bil Jack Nicholson v filmu Bolje ne bo nikoli. Tak je bil Matthew McConaughey v romantični komediji Čez 30 in še pri tastarih.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Romantične komedije so igrice samskih moških in samskih žensk. Točno, v romantičnih komedijah ni poročenih oseb. Junak in junakinja, ki se ujameta v zobovje romantike in komedije, sta vedno samska. Okej, lahko, da je bil junak kdaj prej poročen, toda ni več. Lahko, da je bila junakinja poročena, pa ni več. Lahko, da je junak na tem, da se poroči. Ali pa je na tem junakinja. Romantične komedije ne promovirajo prešuštva. Če gre v filmu za poročene ljudi in prešuštvo, potem nimamo opraviti z romantično komedijo, ampak z dramo - ali celo trilerjem, magari psihotrilerjem. Si predstavljate Usodno privlačnost kot romantično komedijo? Ne. Če bi hotela Usodna privlačnost mutirati v romantično komedijo, potem bi moral biti Michael Douglas samski. Če bi bil samski, ne bi bilo prešuštva - in če ne bi bilo prepuštva, ne bi bilo trilerja, kaj šele psihotrilerja. Toda nikar ne mislite, da romantične komedije priporočajo samsko življenje: ne, ravno obratno - romantične komedije samsko življenje odsvetujejo. Vsi v romantičnih komedijah se vedno na vse pretege trudijo, da bi samskega moškega in samsko žensko spravili pred oltar. Pa naj stane, kar hoče. Na silo, represivno, opresivno - ali pa s finto. Nič ni prepovedano - oh, in niti nebo ni meja, če se spomnite Spielbergove romantične komedijo Vedno. Vsakega samskega moškega ali pa samsko žensko je treba spreobrniti: romantične komedije niso nič drugega kot mašine za spreobračanje samskih moških in samskih žensk. Purgatorij. Razlog več, da so romantične komedije tako nore prav na samske moške, ki hočejo na vsak način in za vsako ceno ostati samski - ki se torej nočejo za nič na svetu vezati. Tak je bil Hugh Grant v Štirih porokah in pogrebu. Tak je bil Jack Nicholson v filmu Bolje ne bo nikoli. Tak je bil Matthew McConaughey v romantični komediji Čez 30 in še pri tastarih.

In tak je Alain Chabat v francoski romantični komediji Kako se poročiti in ostati samski, ki je tako tipična, da bi lahko v enciklopediji zraven gesla “romantična komedija” pritaknili kar fotko iz tega filma. Chabat igra famoznega preizkuševalca parfumov, ki poleg šestega čuta za parfume poseduje tudi nos za ženske, toda z nobeno se noče vezati, kaj šele poročiti. Tip je fanatični samec, ki hoče to tudi ostati. Jasno, za vsako ceno. Na drugi strani pa so njegova mati (Bernadette Lafont) in njegove mnoge sestre, ki ga hočejo zvezati, poročiti - za vsako ceno, se razume. Pri tem uporabijo vse finte - hja, stalno mu štelajo samske bejbe, zrele za zakol. Pred nami je torej tipična romantično-komična shema: na eni strani imamo samskega moškega, ki izgleda kot kombinacija delinkventa in disidenta, na drugi strani pa represivni, totalitarno-patriarhalni aparat, ki samskih moških in samskih žensk ne prenese. Logično, Chabat si izmisli trik, s katerim skuša pretentati ta aparat: najde samsko bejbo (Charlotte Gainsbourg), boemsko sestro svojega najboljšega prijatelja, ki naj bi hlinila njegovo zaročenko in ki naj bi ga pred oltarjem potem zavrnila in “tragično” ponižala, tako da bi mu dale potem mama in sestre enkrat za vselej mir. Toda Chabat spregleda, da je ljubezen največji asimilacijski trik tega totalitarno-patriarhalnega aparata. Če ostali triki ne vžgejo, potem vžge ta.

ZADRŽAN