Nadzor

Control, 2007

Ian Curtis je živel hitro - in umrl še hitreje. Punk je imel svoje mučenike - Ian Curtis, frontman britanskega benda Joy Division, je bil prvi mučenik postpunka. Ko se je leta 1980 obesil, je za sabo pustil le lepo truplo, nekaj štiklov, recimo “Love Will Tear Us Apart”, ki so postali del poprock kanona, in kompanjone, ki so ustanovili bend New Order, toda brez njega jim je šlo bolje kot z njim - bend New Order je namreč postal inštitucija z orjaško profitno margino. Ko si jih gledal ali pa poslušal, si imel po eni strani občutek, da nad njimi stalno visita senca Iana Curtisa in mučni občutek krivde, po drugi pa, da je z njegovo smrtjo vsem skupaj odleglo. Hudič je bil v detajlih, toda detajlov ni bilo na spregled, dokler ni njegova vdova, Debbie Curtis, leta 1996 objavila tell-all avtobiografije “Touching from a Distance”, v kateri je razkrila, kaj je žrlo Iana Curtisa.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

Ian Curtis je živel hitro - in umrl še hitreje. Punk je imel svoje mučenike - Ian Curtis, frontman britanskega benda Joy Division, je bil prvi mučenik postpunka. Ko se je leta 1980 obesil, je za sabo pustil le lepo truplo, nekaj štiklov, recimo “Love Will Tear Us Apart”, ki so postali del poprock kanona, in kompanjone, ki so ustanovili bend New Order, toda brez njega jim je šlo bolje kot z njim - bend New Order je namreč postal inštitucija z orjaško profitno margino. Ko si jih gledal ali pa poslušal, si imel po eni strani občutek, da nad njimi stalno visita senca Iana Curtisa in mučni občutek krivde, po drugi pa, da je z njegovo smrtjo vsem skupaj odleglo. Hudič je bil v detajlih, toda detajlov ni bilo na spregled, dokler ni njegova vdova, Debbie Curtis, leta 1996 objavila tell-all avtobiografije “Touching from a Distance”, v kateri je razkrila, kaj je žrlo Iana Curtisa.

In iskreno rečeno, žrlo ga ni nič posebnega: seks, droge & prehitra slava. Reči, ki so ga žrle in požrle, v povprečju žrejo in požrejo vse pop mučenike. Zato so filmi o njih tako predvidljivi. Ne da je Nadzor kaj drugačen: med depresivnimi slikami Manchestra, formiranjem benda, njegovimi greatest hits, življenjem z Debbie (Samantha Morton) in romanco z Belgijko (Alexandra Maria Lara), ki ga je posrkala, se prepletajo njegovi - igra ga Sam Riley - epileptični napadi, izbruhi panike, kubistični vložki in dolgi, hladni, fatalistični, odsotni pogledi, ki skušajo mistificirati predvidljivost njegove zgodbe.

ZADRŽAN