Slo-vidvd-borza
Kapsule
Vestern Iskalca, zgodba o Ethanu Edwardsu (John Wayne), ki svoji nečakinji ne more odpustiti, da se je asimilirala v tujo kulturo, je klasika in obenem eden izmed najbolj vplivnih filmov vseh časov - vplival je na tako različne filme, kot so Taksist, Vojna zvezd in Lovec na jelene. Klateški, nemirni, nestrpni, nevrotični Ethan, nekdanji vojak konfederacije, je povsem obseden z Brazgotino (Henry Brandon), fanatičnim, obsedenim Komančem, ki je zagrešil pokol nad Edwardsovo družino, ugrabil njegovo nečakinjo Debbie (Natalie Wood) in se z njo celo poročil. Ethan, poln gneva in sle po maščevanju, krene na križarski pohod: Brazgotino, ki "ima" njegovo nečakinjo, hoče ubiti. In to za vsako ceno. Brez milosti. Brez pogajanj in kompromisov. A to še ni vse: svoje nečakinje nima namena rešiti in pripeljati nazaj. Tudi njo hoče ubiti, ker je “okužena”, “bolna” - ker se je solidarizirala z drugo raso, z drugo stranjo, ker je “izdala” svojo raso. Toda ironično, Edwards je z Brazgotino tako obseden, da se zdi, kot da hoče v Brazgotini ubiti sebe. Edwards namreč pozna vse običaje Komančev, govori pa tudi njihov jezik. Edwards ni le zrcalna slika Brazgotine, ampak ima z z njim več skupnega kot pa z belsko skupnostjo.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Vestern Iskalca, zgodba o Ethanu Edwardsu (John Wayne), ki svoji nečakinji ne more odpustiti, da se je asimilirala v tujo kulturo, je klasika in obenem eden izmed najbolj vplivnih filmov vseh časov - vplival je na tako različne filme, kot so Taksist, Vojna zvezd in Lovec na jelene. Klateški, nemirni, nestrpni, nevrotični Ethan, nekdanji vojak konfederacije, je povsem obseden z Brazgotino (Henry Brandon), fanatičnim, obsedenim Komančem, ki je zagrešil pokol nad Edwardsovo družino, ugrabil njegovo nečakinjo Debbie (Natalie Wood) in se z njo celo poročil. Ethan, poln gneva in sle po maščevanju, krene na križarski pohod: Brazgotino, ki "ima" njegovo nečakinjo, hoče ubiti. In to za vsako ceno. Brez milosti. Brez pogajanj in kompromisov. A to še ni vse: svoje nečakinje nima namena rešiti in pripeljati nazaj. Tudi njo hoče ubiti, ker je “okužena”, “bolna” - ker se je solidarizirala z drugo raso, z drugo stranjo, ker je “izdala” svojo raso. Toda ironično, Edwards je z Brazgotino tako obseden, da se zdi, kot da hoče v Brazgotini ubiti sebe. Edwards namreč pozna vse običaje Komančev, govori pa tudi njihov jezik. Edwards ni le zrcalna slika Brazgotine, ampak ima z z njim več skupnega kot pa z belsko skupnostjo.
Lolita: Zgodba o profesorju srednjih let, ki ga obsede 12-letna nimfeta Lolita ("light of my life, fire of my loins"), je bila rojena za škandal. Tip, ki se skoraj onesvesti, ko se mu Lolita oklene okrog nog? Tip, ki mu skoraj pride, ko mu Lolita sede v naročje? Lepo prosim! Ko je Vladimir Nabokov, ruski Američan z univerze Cornell, objavil Lolito, so se Kubricku pocedile sline - vprašanje je bilo le še, kdo bo igral njega (James Mason), kdo njo (Sue Lyon) in koliko kompromisov bo treba narediti, ne da bi ogrozili integriteto slogana: "Kako jim je sploh uspelo posneti Lolito?"
Poslednji rabelj: Albert Pierrepont (Timothy Spall) bi verjetno postal najslavnejši britanski serijski morilec, če ne bi postal najslavnejši britanski rabelj. Med letoma 1933 in 1955 je obesil 608 oseb, tako moških kot žensk - njegov grand total vključuje tudi 47 nacistov, ki jih je obesil v Nemčiji, na nurnberških procesih. Albert, sicer dostavljalec živil, je bil mojster svojega posla - učinkovit, hiter, natančen. Vrat je vedno presekal med drugim in tretjim vretencem, tako da se obešenec ni mučil. Fetišist non plus ultra.
Fenomen: Johna Travolto strela spremeni v genija. Sladkobna dramedija, formatirana kot tele-inspirativni film. Plus Forest Whitaker & Robert Duvall.
Nič ni izgubljeno: Martin Lawrence je tako obupan, da oropa Tima Robbinsa. Komedija zmešnjav in preobratov, ki bi jih lahko nastreljali tudi s fračo.
Cocktail: Tom Cruise igra barmana, ki bi ga lahko igral celo življenje - mešanje cocktaila je namreč daleč najbolj fukaški prizor, v katerem je kdajkoli sodeloval.