Gregor Kocijančič

  • Gregor Kocijančič

    20. 6. 2025  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

    Turnstile: NEVER ENOUGH

    Britanska superzvezdnica Charli XCX je pred nedavnim na glasbenem festivalu Coachella, enem največjih na svetu, naznanila konec podaljšanega »brat poletja« in na gromozanskem platnu, ki je krasilo oder, navedla nekaj imen glasbenic in glasbenikov, ki jim predaja štafeto. Med njimi je bil na presenečenje mnogih tudi baltimorski (post) hardcore bend Turnstile. Javni blagoslov sodobne pop ikone je še en pokazatelj, kako široko je bend razpredel svoje lovke.

  • Gregor Kocijančič  |  foto: Asiana Jurca Avci

    20. 6. 2025  |  Mladina 25  |  Kultura  |  Portret

    Nikson / Neeko / Producent, raper, plesalec, modni oblikovalec, ki je kljub rosnim letom najboljši beatmaker daleč naokoli

    Dvaindvajsetletni Niko Komac (rojen je leta 2003), bolj prepoznaven kot Nikson, je na naši glasbeni sceni pravi fenomen. Ker je že v zgodnjih najstniških letih zlagal izjemno čvrste, domiselne in produkcijsko vrhunske hiphop beate, po kakovosti primerljive z deli protagonistov losangeleške beats scene, se pri opisovanju mladega umetnika zdijo titule, kot sta wunderkind in veliki up, skorajda prešibke.

  • Gregor Kocijančič

    13. 6. 2025  |  Mladina 24  |  Kultura  |  Plošča

    SWAI: V Drevo

    Pod okriljem iniciative Clockwork Voltage je izšel prvenec dvojca SWAI, tandema veteranov elektronske scene Mihe Šajine (Shekuza) in Igorja Vuka (BeatMyth). To je skrbno sproducirana zbirka čvrstih techno koračnic in hipnotičnih IDM kompozicij, ki jo odlikujejo pretanjena kompleksnost večplastnih tekstur, nepredvidljivost modularnih synthov, analogna toplina in cvrčanje napsihiranih sekvenc. A ploščo bremeni pretenzija, da gre, kot je zapisano v promocijskem besedilu, za »pravo umetniško delo«, za »novi žanr«, ki mu avtorja pravita »techno poezija«. Trije od najboljših posnetkov so namreč obogateni z recitiranjem poezije priznane pesnice Ane Pepelnik, kar naj bi bila dodana vrednost, a njeni vložki ne uspejo zadihati z glasbo, temveč delujejo kot tujek.

  • Gregor Kocijančič

    6. 6. 2025  |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

    Flume & JPEGMAFIA: We Live in a Society EP

    Avstralski producent Flume, ki je pompozno produkcijo futurističnih wonky beatov že v rosnih letih uspešno potisnil v mainstream, navadno sodeluje s prvokategorniki iz sveta spoliranega popa, tokrat pa je moči združil s provokativnim zastavonošo podzemnega hiphopa Peggyjem. Avtorja sta sicer leta 2019 skupaj posnela izjemen komad How To Build A Relationship, na tokratni mali plošči presenečenja pa se zdi, da se med seboj močno zavirata – kot bi hodila po jajcih iz strahu, da ne bi drug drugemu stopila na prste. Flume se še vedno trmasto oklepa ves čas istih produkcijskih trikov, ki so nekoč morda resda delovali kot zvok jutrišnjega dne, danes pa zvenijo precej za časom. S tem Peggyju ne uspe postlati terena, na katerem bi se lahko zares razbohotil, saj je načelno domač v veliko drznejši produkciji.

  • Gregor Kocijančič

    30. 5. 2025  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    These New Puritans: Crooked Wing

    Nepredvidljivo ustvarjalno pot dvojčkov Jacka in Georgea Barnetta zaznamujejo precej radikalni slogovni zasuki – ti so ju iz postpunk revivala popeljali do skladanja neoklasičnih epopej –, zato se zdi kar malo nenavadno, da njuna peta dolgometražna plošča, s katero sta prekinila šestletni molk, ne prinaša nič zares novega. Album zveni kot neposredno nadaljevanje prejšnjega, le da je zadeva aranžmajsko bolj pretanjena in po naravi še bolj melodramatična. Dvojec se je dodobra ustalil v skladanju eteričnega artpopa, v katerem ima grandiozna orkestracija enakovredno vlogo kot ASMR-jevski terenski posnetki, Jack Barnett pa se znova dokaže predvsem kot skladatelj, ne pa kot pevec, to postane še posebej očitno v trenutku, ko se mu pridruži Caroline Polacheck.

  • Gregor Kocijančič

    30. 5. 2025  |  Mladina 22  |  Kultura  |  Plošča

    Stereolab: Instant Holograms on Metal Film

    Retrofuturistični avantpop veterani iz Stereolaba, vselej spreminjajoče se zasedbe, osredinjene okoli vizionarskega tandema britanskega kitarista Tima Gana in francoske pevke Laetitie Sadier, so bili vselej precej pred časom.

  • Gregor Kocijančič

    23. 5. 2025  |  Mladina 21  |  Kultura  |  Plošča

    Mark Pritchard & Thom Yorke: Tall Tales

    Sporočilo, da sta Mark Pritchard in Thom Yorke združila moči za dolgometražni album, je bilo vsekakor vznemirljivo. Ob spremljavi CGI-videospotov je zadeva še nekako obetala, na trenutke se je zdela celo presunljiva, a to je bila očitno zvijača. Glasbenika na mrki plošči Tall Tales nimata prave kemije – morda skupnega jezika nista našla zato, ker sta jo posnela na daljavo (v času pandemije). Vokal se redko lepo ujame s podlagami, te pa so zares prepričljive samo v najbolj ambientalnih delih, saj so Pritchardovi beati tokrat nekoliko okorni. Yorke pogosto zveni, kot bi bil ujet v okvire svoje mitologije, kar je občasno slišati kar malo samoparodično, pri tem pa je svoj glas še popolnoma izmaličil s tono efektov, s čimer mu, žal, ni uspelo zakamuflirati pomanjkanja svežih zamisli.

  • Gregor Kocijančič

    16. 5. 2025  |  Mladina 20  |  Kultura  |  Plošča

    André 3000: 7 piano sketches

    Ko je André 3000, eden od najvplivnejših glasov v zgodovini rapa, predlani napovedal ploščo New Blue Sun, so se horde zvestih fenov razveselile, da bodo končno slišale samostojni album enega od protagonistov tandema OutKast. A André je rap trmasto opustil, saj meni, da je ta »igra mladih«, plošča pa je bila (na razočaranje mnogih) zbirka lahkotnih ambientalnih improvizacij, pri katerih je avtor namesto za mikrofon poprijel za flavto. Zdaj nadaljuje to poglavje ustvarjalne poti, ki spet deluje, kot bi nam želel z glasbo pokazati sredinca. Pri naslovu male plošče ne ovinkari: to je kratka zbirka sedmih klavirskih improvizacij, ki pa verjetno ne bi bile deležne nikakršne pozornosti, če ne bi nastale pod prsti slovitega raperja. Odvečna fusnota v legendarnem opusu.

  • Gregor Kocijančič

    9. 5. 2025  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Yung Lean: Jonatan

    Čeprav švedski očak cloud rapa ne šteje niti trideset let, se ponaša z zares bogatim in vplivnim opusom šestih dolgometražcev in štirih mikstejpov, pa tudi treh zbirk croonerskih zafrkancij, ki jih izdaja pod psevdonimom Jonatan Leandoer96. Na novi plošči zabriše mejo med projektoma in ju združi v eno, kar je dobrodošlo na idejni ravni, a zadeva se zatakne pri izvedbi, saj Lean ponovno zveni, kot bi se trudil fušati. Sicer se bolj kot kadarkoli izkaže kot pisec besedil, pa tudi produkcija podlag, ki krmarijo med hipnagogičnim popom in nekakšno nadrealistično orkestracijo iz vzporedne resničnosti v slogu zasedbe ABBA, je naravnost izjemna, toda petje bi moral preprosto prepustiti komu drugemu. Odsotnost autotuna razgali njegovo pomanjkanje posluha, to pa privede do precej bolečega poslušalskega doživetja.

  • Gregor Kocijančič

    9. 5. 2025  |  Mladina 19  |  Kultura  |  Plošča

    Car Seat Headrest: The Scholars

    Po pandemičnem spodrsljaju Making a Door Less Open (2020), s katerim se je lo-fi čarovnik Will Toledo, eden od nespornih protagonistov ameriške indie rock scene, odločno oddaljil od svojih korenin in se preizkusil v pestri, a zmedeni mešanici žanrov, pri kateri so taktirko prevzeli synthi, gre lahko pri njem vse le še navzgor. In res – točno pet let kasneje je dostavil velikopotezni projekt The Scholars, ki je že njegov trinajsti dolgometražni album (in peti, ki ga je posnel skupaj z bendom). Z njim dokaj uspešno popravi vtis, a izdelek vrhuncem Toledovega opusa vseeno ne seže niti do kolen.

  • Gregor Kocijančič

    30. 4. 2025  |  Mladina 18  |  Kultura  |  Plošča

    D4vd: WITHERED

    Strta srca so že od nekdaj eden glavnih navdihov pri skladanju balad, a mladi ameriški kantavtor D4vd je v tem tako konsistenten, da bi bil, če bi imel srečo v ljubezni, verjetno ob posel. Z žalostinko Romantic Homicide, ki jo je posnel kar z mobilnim telefonom, je pridobil naklonjenost milijonskega občinstva – zgodba spominja na vzpon Steva Lacyja –, zdaj pa pod pokroviteljstvom založbe velikanke predstavlja prvenec, na katerem se brez izjeme oklepa preverjene formule prelomnega singla. Zadevo bi zlahka odpisali kot zbirko vaniljevih jeremijad – kot nekakšen Cigarettes After Sex za tiktokovsko generacijo –, a plošča pod to bež fasado skriva ogromno substance in kar nekaj srce parajočih trenutkov, s katerimi avtor suvereno dokaže, da ni zgolj muha enodnevnica.

  • Gregor Kocijančič

    25. 4. 2025  |  Mladina 17  |  Kultura  |  Plošča

    Will Smith: Based On A True Story

    Ko je Will Smith z razvpito klofuto javno razkril, da nima nikakršnega stika z resničnostjo, se je zdelo, da je za vselej izgubil mesto pod žarometi. A očitno je superzvezdnik odporen tudi proti najsramotnejšim spodrsljajem, saj je kmalu spet začel krasiti velika platna, zdaj pa se skuša po dvajsetih letih ponovno dokazati kot raper. V tej vlogi se nikoli ni ravno odlikoval, njegovi hiti so bili večidel le dodatno promocijsko gradivo za filme, v katerih je igral, novi album pa deluje kot samopromocijsko sredstvo, s katerim se želi odkupiti za največji oskarjevski fiasko vseh časov. Pri tem je blago rečeno neuspešen, saj se za podlo dejanje zares ne opraviči, temveč ga po svoje skuša celo upravičiti, hkrati pa album zveni kot glasbeni ustreznik nakupa rdečega ferrarija zaradi krize srednjih let.

  • Gregor Kocijančič

    18. 4. 2025  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    Yves Jarvis: All Cylinders

    Šesti dolgometražni album drugega najboljšega Yvesa na sceni zaznamuje presenetljiv slogovni zasuk: značilno ležerni slog soulovske neopsihedelije je močno nafankiral, pri čemer je resda žrtvoval nekaj introspektivne kantavtorske intime, ki je zaznamovala njegova zgodnja dela, a novonajdeni, izrazito poskočnejši teren je iz avtorja izvabil nekaj najboljših komadov v njegovem hitro rastočem opusu. Kanadski pevec in multiinstrumentalist pravi, da je tokrat ustvarjal v mehurčku, v osamitvi, brez konkretnih zunanjih vplivov, saj je v letu snemanja poslušal izključno dela Franka Sinatre. Kljub temu pa All Cylinders zveni kot kolaž neposrednih očitnih referenc na klasike, kot sta Prince in D’Angelo, in sodobnike, kot sta Steve Lacy in Toro i Moi – o Sinatri pa k sreči ni ne duha ne sluha.

  • Gregor Kocijančič

    18. 4. 2025  |  Mladina 16  |  Kultura  |  Plošča

    Skrillex: F*CK U SKRILLEX YOU THINK UR ANDY WARHOL BUT UR NOT!!

    Ali je minilo dovolj časa, da lahko objektivno nadležne zvoke brostepa poslušamo skozi nostalgični filter in v njih uživamo brez slabe vesti, četudi s kančkom ironije? Vsekakor. To je na začetku meseca s ploščo presenečenja suvereno dokazal Skrillex, očak in nekdanji zastavonoša tega dokaj kratkoživega, a megavplivnega podžanra EDM-a, s katerim je razvpiti producent po mnenju velikanskih hord hejterjev pred petnajstimi leti lastnoročno »uničil« dubstep. Ni ga zgolj potisnil v mainstream, temveč ga je preobrazil (oziroma iznakazil) v nekaj popolnoma samosvojega, v vulgarno kakofonijo epskih vzponov in sick dropov, ki zveni kot bitka Transformerjev v režiji Michaela Baya.

  • Gregor Kocijančič

    11. 4. 2025  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    DJ Koze: Music Can Hear Us

    Veteran hamburških plesišč je z eklekticizmom, ki je navadno eden od njegovih glavnih adutov, tokrat malce pretiraval. Album je sicer vznemirljiv že zato, ker deluje kot časovni stroj in naprava za teleportiranje po različnih koncih sveta, a avtor je pri tem žrtvoval celovitost izdelka, ki bolj kot pravi album zveni kot kompilacija – slogovno je še bolj raztreščen kot njegov miks za serialko Dj-Kicks. Poslušanje Kozejeve četrte plošče je zato rahlo frustrirajoče doživetje: občasni prebliski genialnosti zares zlezejo pod kožo in jasno nakažejo, kakšna mojstrovina bi to lahko bila, če bi bila njegova vizija bolj osredotočena, vezivno tkivo teh trenutkov pa pogosto zveni kot značajsko zmeden balast, ki kljub skorajda baročni pestrosti aranžmajev ostaja na ravni idejnih osnutkov.

  • Gregor Kocijančič

    11. 4. 2025  |  Mladina 15  |  Kultura  |  Plošča

    Paris Texas: They Left Me With a Sword/Gun

    Dve leti po izdaji izjemnega studijskega prvenca MID AIR je dvojec Paris Texas presenetil z dvema, sestrskima malima ploščama, ki ju zlahka obravnavamo kot dolgometražni album, s katerim dvojec nadgradi svojo značilno, takoj prepoznavno mešanico hiphopa in postpunka. Čeprav slednjega tokrat, žal, nekoliko zapostavi in več prostora nameni surovim (t)rap bangerjem, se na tem polju popolnoma razbohoti. In to ne le zato, ker sta Felix in Louie Pastel v vmesnem času ostro nabrusila rimoklepaške veščine, temveč predvsem zaradi še bolj razigrane in kaotične energije, kot smo je vajeni z dvojčevih zgodnjih izdaj, kar lahko deloma pripišemo vplivu Tylerja, the Creatorja, ki mu Paris Texas ogreva odre na pravkar potekajoči turneji.

  • Gregor Kocijančič

    4. 4. 2025  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Unknown Mortal Orchestra: IC-02 Bogotá

    Tehnična podkovanost članov portlandskega benda Unknown Mortal Orchestra je pri njihovih običajnih psych-pop izdelkih sicer očitna, a navadno se ne bahajo s svojimi veščinami, saj prostor požrtvovalno odstopijo petju frontmana Rubana Nielsona. Morda so serijo plošč IC leta 2018 lansirali prav zato, da na njih lahko pokažejo, kaj znajo: v sklopu projekta potujejo v daljne kraje – prvo ploščo v seriji so posneli v Hanoju, tokrat so se ustavili v Bogoti –, tam srkajo navdih iz lokalnih glasbenih tradicij in snemajo seanse instrumentalnih improvizacij. Posrečeni trenutki albuma, ki jih ni malo, kar kričijo po tem, da bi iz njih nastali pravi komadi, preostanek plošče pa je sicer prijetna zvočna kulisa, a zares ni kaj več kot le zapohan džemsešn.

  • Gregor Kocijančič

    4. 4. 2025  |  Mladina 14  |  Kultura  |  Plošča

    Playboi Carti: MUSIC

    Ena izmed daleč najtežje pričakovanih plošč zadnjih let je končno tu, pa čeprav se je zaradi nenehnega prestavljanja datuma izida zdelo, da počasi dobiva status mitološke prerokbe. Ker pa je od izdaje prejšnjega, prav tako napol kuhanega izdelka Whole Lotta Red minilo že dobrih pet let, je precej nenavadno, da tudi novi album zveni, kot bi bil skupaj zmetan v naglici. Je surovost plošče, ki je resnično slišati kot zbirka skic, načrten odraz avtorjeve punkovske brezbrižnosti ali gre enostavno za površnost iz lenobe?

  • Gregor Kocijančič

    21. 3. 2025  |  Mladina 12  |  Kultura  |  Plošča

    clipping.: Dead Channel Sky

    Od izdaje zadnje Clippingove plošče se je frontman Daveed Diggs iz dokaj robnega igralca prelevil v pravo (broadwajsko in hollywoodsko) superzvezdo in feni so trepetali, da bo to vplivalo na radikalnost njegovih glasbenih stvaritev. Strah je bil odveč. Zasedba še vedno zveni enako brezkompromisno kot prej, a s šesto ploščo predstavlja nepričakovan zasuk. Čeprav plošča govori o distopični kiberpankovski prihodnosti, že zvok zagona predpotopnega modema, ki zapiska v uverturi, namigne, da bo trio tokrat zbujal tudi nostalgijo. In res: Dead Channel Sky nas obmetava s samosvojimi interpretacijami rejverskih bangerjev iz devetdesetih let, ki pogosto zvenijo kot homage Prodigyju. Diggs se na novem terenu dobro znajde, je pa njegovo bahanje z brzostrelno hitrostnimi flowi na trenutke precej utrujajoče.

  • Gregor Kocijančič  |  foto: Matic Pandel

    21. 3. 2025  |  Mladina 12  |  Kultura  |  Portret

    Vsemag / Glasbena skupina, ki je iz samostojnega projekta prerasla v družinski ansambel

    V slovenski narodnozabavni glasbi je precej običajno, da so ansambli družinske naveze, na polju shoegazerskega-slowcore-postrocka pa malo manj. A zasedba Vsemag, projekt mladega čarodeja Ožbeja Rakovca, njegovega očeta Uroša (kitara) in starejšega brata Jakoba (bobni), je izjema, ki potrjuje pravilo. In kot je bilo poudarjeno v Mladinini recenziji bendovega prvenca Desetina resnice, ki je mesto našel tudi v našem izboru najboljših albumov lanskega leta, to »plošči, ki je že tako izredno topla, spokojna in intimna, daje še neko dodatno globino«.

  • Gregor Kocijančič

    14. 3. 2025  |  Mladina 11  |  Kultura  |  Plošča

    Ichiko Aoba: Luminescent Creatures

    Japonska mojstrica intimnih folkovskih napevov se po petletnem diskografskem zatišju – v tem času je sicer bila dejavna kot skladateljica filmske glasbe – vrača z novim albumom. To je že njena osma dolgometražna plošča, a dobršen del baze fenov jo pozna predvsem po prejšnji, prelomni mojstrovini Windswept Adan, na kateri je značilno minimalističen kantavtorski slog obogatila z zares razkošnimi aranžmaji, sanjavimi orkestracijami in teksturami terenskih posnetkov. Nova plošča, ki jo je menda navdihnila nadrealistična morska favna ob otočju Rjukju, zveni kot neposredno nadaljevanje prejšnje, kot njena sestrska izdaja. To je še ena eterična zbirka osebnoizpovednih meditacij, ki sicer ne doseže epske veličine predhodnice, a je zaradi pretanjenosti po svoje še bolj hipnotična.

  • Gregor Kocijančič

    7. 3. 2025  |  Mladina 10  |  Kultura  |  Plošča

    Panda Bear: Sinister Grift

    Noah Lennox na osmi plošči ponovno združuje moči s člani svojega legendarnega benda Animal Collective, a Sinister Grift ni zgolj nostalgičen reunion starih prijateljev. Panda Bear se ponovno dokaže kot mojster iskanja novih poti v znanih vzorcih, ki tokrat deluje kot naravno, izrazito beachboyevsko nadaljevanje projekta Reset (2022), pri katerem se je Lennox spajdašil z očakom neopsihedelije Petrom Kemberjem. Čeprav naslov albuma namiguje na nekaj mračnega, izdelek sije v toplih harmonijah, zimzelenih melodijah in sila ležernem, a vseeno nekoliko melanholičnem razpoloženju. To je verjetno najdostopnejša in nesporno ena od najboljših plošč v Lennoxovem obsežnem opusu, ki se kosa celo s presežki živalskega kolektiva, kot je Merriweather Post Pavillion (2009).

  • Gregor Kocijančič

    28. 2. 2025  |  Mladina 9  |  Kultura  |  Plošča

    Tim Hecker: Shards

    Daleč najprepričljivejša razsežnost znanstvenofantastične srhljivke Neskončni bazen (Brandon Cronenberg, 2023) je bila muzika, ki jo je podpisal mojster ambientalne glasbe Tim Hecker. Izbrane ostanke s studijskih seans, ki niso našli mesta v filmu, in še nekaj neizdanih del, ki jih je ustvaril za avstrijsko grozljivko Luzifer (Peter Brunner, 2021), je zdaj raztegnil v dramaturško premišljene aranžmaje, ki zvenijo še boljše (pa tudi izrazito bolj melodično in harmonično) kot uradni soundtrack. Čeprav je vsaka od sedmih kompozicij zgodba zase, je to celovit in koherenten izdelek, ki ne deluje zgolj kot zbirka »črepinj«, temveč kot polnopravni album z repom in glavo. Ne le da Heckerjeva filmska glasba vizualne komponente zares ne potrebuje, v tem primeru dejansko bolje deluje v osamljenem kontekstu.

  • Gregor Kocijančič

    21. 2. 2025  |  Mladina 8  |  Kultura  |  Plošča

    Drake & PARTYNEXTDOOR: $ome $exy $ongs 4 U

    Po bolečem porazu v najbolj razvpiti raperski zdrahi 21. stoletja doslej, ki ga je Kendrick Lamar še dodatno zacementiral na nedavnem nastopu na športnem spektaklu Super Bowl, bi si moral Drake za nov album, če bi si z njim želel povrniti vsaj malo ugleda, vzeti čas. A očitno je želel fenom čim prej dokazati, da ga Lamar ni popolnoma razorožil, zato je odvihral v studio, tam se mu je pridružil dolgoletni pajdaš PARTYNEXTDOOR, tandem pa je posnel eno od daleč najslabših plošč v nazadujočem opusu kanadskega slavčka, kar je po svoje pravi dosežek. Na tem podpovprečnem skrpucalu, ki traja celo večnost, je pozornosti vrednega gradiva zgolj za petnajstminutno malo ploščo, preostanek je natrpan z napol kuhanimi jeremijadami, v katerih protagonist zveni, kot bi zaspal za volanom.

  • Gregor Kocijančič

    14. 2. 2025  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Plošča

    Biig Piigg: 11:11

    Če po naključju občutite pomanjkanje novega sladkobnega popa z ASMR-jevsko šepetajočimi vokali in sta bili zadnji plošči Billie Eilish za vaš okus pretirano baladni in cmeravi, dajte priložnost studijskemu prvencu irske indie pop glasbenice Biig Piig. Njen krhki glas je resnično kot balzam za ušesa, pevka je tudi izjemno nadarjena za skladanje nalezljivo spevnih refrenov, zadeva pa se, žal, zatakne pri produkciji. Ta zveni dokaj generično (pri plesno usmerjenih komadih, ki prevladujejo na prvi polovici albuma, deluje kot zvočna kulisa v trgovinah, kakršna je H & M), na trenutke celo ceneno (čeprav je pravo vojsko producentov financirala založba velikanka), vselej pa nekoliko za časom (avtorici očitno ni nihče namignil, da je zbujanje nostalgije po osemdesetih letih že iz mode).

  • Gregor Kocijančič

    14. 2. 2025  |  Mladina 7  |  Kultura  |  Plošča

    Squid: Cowards

    Brightonski kvintet Squid se pogosto znajde v istem košu z bendi, kakršna sta black midi (R.I.P.) in Black Country, New Road, saj gre za predstavnike novega vala britanske kitarske godbe, ki z jazzovsko tehnično podkovanostjo rušijo žanrske konvencije (grobo rečeno) rock muzike. A pravzaprav so te primerjave navadno preveč površinske, ker imajo vsi našteti izvajalci izrazito samosvoj in edinstven izraz in se ta pri vsakem od njih razvija v precej nepredvidljive smeri – še zlasti pri ansamblu Ligenj, ki je z novim albumom naredil posebej radikalen slogovni in značajski zasuk.

  • Gregor Kocijančič

    7. 2. 2025  |  Mladina 6  |  Kultura  |  Plošča

    Kathryn Mohr: The Waiting Room

    Narava prvenca ameriške kantavtorice Kathryn Mohr je edinstvena, skorajda zunajzemeljska. Delno je to mogoče pojasniti s tem, da je ploščo posnela med obiskom umetniške rezidence v zapuščeni tovarni na neki odročni islandski obali sredi ničesar. To je pretanjena in srce parajoča lo-fi mojstrovina, v kateri terenski posnetki igrajo enako pomembno vlogo kot glasbeničin krhki glas, ključno pa je tudi njeno zamolklo brenkanje po kitarah, ki abstraktnim skladbam daje oprijemljivejše ogrodje. Če bi avtorica pesmi opremila z bobni, bi se lahko kosale s kakšnimi dream pop klasikami iz devetdesetih let, k sreči pa jih je ohranila v surovi, ambientalni obliki, kar tem ležernim žalostinkam omogoči, da zares zadihajo, nas posrkajo vase in hipnotizirajo.

  • Gregor Kocijančič

    31. 1. 2025  |  Mladina 5  |  Kultura  |  Plošča

    Central Cee: Can’t Rush Greatness

    Čeprav je Can’t Rush Greatness šele prva dolgometražna plošča britanskega pop rap zvezdnika Centrala Ceeja, se je njegov monotoni slog repanja izpel že davno pred njenim izidom. Da je avtor tako imenovani one trick pony, je v zadnjih letih dokazal s pozornost zbujajočimi singli, s katerimi se je v mainstreamu vzpostavil kot glavni ambasador britanskega drilla, na mlačnem prvencu pa jih je zgolj zbral na kup ter preostanek plošče zakrpal z večidel odvečnim in vselej sila repetitivnim polnilom. Tega je sicer nekoliko obogatil z gostujočimi verzi moštva britanskih in ameriških rap velikanov, a tem ne uspe zakamuflirati enoličnosti Ceejevih flowov, odsotnosti prave substance v njegovih besedilih in utrujajoče generičnosti beatov, ki začnejo zveneti postano že pred iztekom prve tretjine plošče.

  • Gregor Kocijančič

    24. 1. 2025  |  Mladina 4  |  Kultura  |  Plošča

    Angel Olsen: Cosmic Waves Vol. 1

    Ena od vodilnih predstavnic indie sleaze revivala Angel Olsen, ki zadnja leta navdih črpa predvsem iz tradicije ameriškega folka in countryja, je s ploščo Cosmic Waves prostor pod žarometi odstopila manj znanim imenom z losangeleške indie scene, ki si v njenih očeh zaslužijo več pozornosti. Gre za nenavaden format plošče, ki ji (kant)avtorica pravi »kompilacija, preoblikovana v dialog«: najprej predstavi pet skrbno izbranih izvajalcev, na B-strani pa sama odigra pet lastnih interpretacij njihovih komadov. Pri tem se izkaže predvsem v vlogi založnice in kuratorke, in čeprav priredbe, ki v spomin prikličejo njena zgodnejša dela, izdaji dajejo neko dodatno težo, se ne morejo kosati niti z izvirniki niti z njeno siceršnjo avtorsko glasbo.

  • Gregor Kocijančič

    24. 1. 2025  |  Mladina 4  |  Kultura  |  Plošča

    Mac Miller: Balloonerism

    Glede na to, da je Mac Miller preminil že pri šestindvajsetih letih, je njegov opus presenetljivo bogat – za življenja je izdal kar ducat mikstejpov in pet dolgometražnih studijskih plošč –, pa tudi izjemno pester, saj ga zaznamujeta dva dokaj radikalna slogovna zasuka: najprej iz pop rapa za »frat boy« žurerje v abstraktnejše odvode hiphopa, začinjene s krepkim odmerkom jazza, potem pa še obrat v prefinjen, sila melanholičen, vendar tudi precej sladkoben neosoul, v katerem je Miller dokončno razprl krila. To je bila ena od najosupljivejših preobrazb v nedavni zgodovini pop glasbe.