Marcel Štefančič jr.

Marcel Štefančič jr.

  • Marcel Štefančič jr.

    28. 9. 2012  |  Mladina 39  |  Kultura  |  Film

    Divjaki

    Vau, si rečete - Oliver Stone! Vau, si rečete - Laguna Beach! Sonce, morje, srferji, raj in policaji na kolesih - Bog je tu parkiral sedmi dan. Vau, si rečete, ko se Chon (Taylor Kitsch) in Ophelia (Blake Lively), alias O, na začetku divje, strastno pofukata. Vau, si rečete, ko se domov vrne Ben (Aaron Johnson), njegov najboljši prijatelj, nekdanji tjulenj (Navy Seal) in iraški veteran, ki se potem divje, strastno pofuka z Ophelio.

  • Puščanje krvi

    V romanu 11.22.63, zadnjem eposu Stephena Kinga, rokenrolu potovanja skozi čas, se Jacob Epping, učitelj iz Maina, vrne v preteklost, da bi preprečil atentat na predsednika Johna F. Kennedyja. Zakaj hoče spremeniti zgodovino? Ker verjame, da bo svet zaradi njegovega posega v zgodovino boljši. Če bo preprečil atentat na Kennedyja, bo preprečil tudi vsa grozodejstva, ki so se zgodila po Kennedyjevi smrti – vietnamsko vojno, atentate (na Roberta Kennedyja, Martina Luthra Kinga), izvolitev Richarda Nixona, afero Watergate, izvolitev malega Busha, 11. september in tako dalje. Tip hoče očistiti zgodovino. In res, atentat na Kennedyja mu uspe preprečiti, toda ko se vrne v čas, iz katerega je odpotoval, ugotovi, da je njegov poseg – »metuljev učinek« – prihodnost spremenil na slabše. Amerika, ki so jo opustošili potresi, nuklearna apokalipsa, radiacija in ekstremno nori predsedniki, se je prelevila v distopijo.

  • Marcel Štefančič jr.

    21. 9. 2012  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Film

    Nevidno zlo: Maščevanje

    Če hočete videti apokaliptično verzijo Alice v čudežni deželi, potem morate nujno slediti sagi o Nevidnem zlu, v kateri se Alice (Milla Jovovich), uslužbenka korporacije Umbrella, tajne producentke »nevidnega zla«, prelevi v baletno, usnjeno, nesmrtno superjunaško orožje, gensko spremenjeni organizem (damska verzija Jasona Bourna, izgubljena sestra Selene iz Podzemlja, nesojena ljubica Nea iz Matrice), strup za zombije, prepotuje Ameriko, se klonira, v Maščevanju, peti epizodi Nevidnega zla, pa se vrne nazaj v korporacijo Umbrella, ki je lahko zdaj – v času globalizacije, vsaj s svojim testnim obratom – parkirana tudi v ledu Kamčatke.

  • Marcel Štefančič jr.

    21. 9. 2012  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Film

    Ime mi je Li

    Andrea Segre je v zadnjih letih posnel serijo dokumentarcev (Zelena kri, Zaprto morje, Kot človek na Zemlji ipd.), v katerih je razkrinkal katastrofalno ravnanje z afriškimi begunci, ki so skušali imigirirati v Italijo. Prihajali so – in še vedno prihajajo – iz stalno ogroženih, raztrganih, krvavečih, »faliranih« dežel (Eritreja, Somalija ipd.), prizorišč srhljive revščine, zahodnega izkoriščanja naravnih virov in večnih državljanskih vojn, toda Italijani so jih potem – in jih še vedno – mirno vračali nazaj.

  • Marcel Štefančič jr.

    21. 9. 2012  |  Mladina 38  |  Kultura  |  Film

    Pogum

    Merida bi bila verjetno prva, ki bi vam povedala, da so si visoke pete izmislili moški, to pa zato, da bi ženske lažje ujeli in da bi jih lažje obvladovali, da torej ne bi mogle pobegniti in da bi se držale doma, družine in utečenih patriarhalnih vrednot. Merida, glavna junakinja Pixarjevega Poguma, je kakopak 3D animirani lik – lepa, dolgolasa, rdečelasa, po malem Pocahontas, po malem Jasmina, po malem Belle, usojena za novo igračo, prodajno tekmico Barbik in Winxic.

  • Marcel Štefančič jr.

    14. 9. 2012  |  Mladina 37  |  Kultura  |  Film

    Straža

    Straža je čisti, absolutni dolgčas. Česa tako mučno upehanega zlepa ne boste videli. Kar je seveda presenetljivo, če pomislite, da je film po eni strani komedija, po drugi strani pa sci-fi. Še več, po eni strani vključuje hordo top komikov (Ben Stiller, Vince Vaughn, Jonah Hill, Richard Ayoade), po drugi strani pa vključuje invazijo zunajzemeljskih bitij, alienov, ki tudi izgledajo kot alieni.

  • Nevidni človek

    Tik preden je na republikanski konvenciji v Tampi na oder stopil Mitt Romney, bogataški robot, ki se ima za srednji razred, ki pravi, da njegova žena vozi nekaj kadilakov, ki trdi, da je korporacija človek, ki je prepričan, da je Barack Obama preživel preveč časa na Harvardu, ki verjame, da se v Evropi ljudje poročajo za sedem let (in potem pogodbo – pač glede na okoliščine – podaljšajo ali prekinejo), in ki je mojster bušizmov (»Verjamem v Ameriko, v kateri na milijone Američanov verjame v Ameriko, ki je Amerika, v katero verjame na milijone Američanov«), je na oder stopil spektakularni gost presenečenja, Clint Eastwood, ki je tako dobil priložnost za desetminutni stand-up, za svoj mali skeč, za svoj mali satirični performance, s katerim je skušal stopiti v čevlje Davida Lettermana, Billa Maherja, Jona Stewarta in Stephena Colberta.

  • Marcel Štefančič jr.

    7. 9. 2012  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Film

    ParaNorman

    Če ste videli Koralino, briljantno stop-motion animacijo, ki jo je zapakiral studio Laika, potem veste ali vsaj slutite, kaj boste dobili. ParaNorman, nova state-of-the-art produkcija Laike, je namreč Koralina, ki se zelo trudi, da bi ji rekli Državljan Kane stop-motion animacije – ali pa Vertigo stop-motion animacije.

  • Marcel Štefančič jr.

    7. 9. 2012  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Film

    Rimu z ljubeznijo

    Videti London – in umreti! Videti Barcelono – in umreti! Videti Pariz – in umreti! Videti Rim – in umreti! Woody Allen, že od nekdaj obseden s smrtjo, hoče očitno pred smrtjo videti vsa evropska velemesta, v katerih umreš, ko jih zagledaš. To videti in umreti!

  • Marcel Štefančič jr.

    7. 9. 2012  |  Mladina 36  |  Kultura  |  Film

    Kako začiniti zakon

    Kako začiniti zakon je film, ki se zaveda, kaj ima – Meryl Streep in Tommyja Leeja Jonesa. In tega ne skriva. Meryl Streep in Tommy Lee Jones sta namreč praktično v vsakem kadru – skupaj ali pa ločeno. Vsi ostali so v kadru le, če sta v njem tudi Meryl Streep in Tommy Lee Jones – ali pa vsaj eden izmed njiju.

  • Marcel Štefančič jr.  |  foto: Joco Žnidaršič

    31. 8. 2012  |  Mladina 35  |  Družba

    Orel je pristal

    Hollywood je v petdesetih letih prejšnjega stoletja, na vrhuncu hladne vojne, makartizma in protikomunistične histerije, posnel kopico pompoznih, paranoidnih sci-fi grozljivk, v katerih se je praktično vedno izkazalo, da v vesolju – bodisi na Luni, Marsu in Veneri ali pa na povsem izmišljenih planetih – obstaja življenje. Običajno se je tudi izkazalo, da ima to zunajzemeljsko življenje zlobne namene, kar pa ni presenečalo, če pomislite, da so bila zunajzemeljska bitja, ki so jih na vesoljskih odisejah srečevali ameriški astronavti, ponavadi rdeče barve, da so si hotela na vsak način podrediti Zemljo, da so ravno načrtovala množično invazijo na Zemljo, da so rada predla o zveličavnosti kolektivizma in da so nosila uniforme, ki so bile videti kot predelave uniform sovjetske, boljševiške vojske. To, da v vesolju obstaja življenje, ni bila dobra novica.

  • Marcel Štefančič jr.

    31. 8. 2012  |  Mladina 35  |  Kultura  |  Film

    Odpleši svoje sanje 4

    Serija Odpleši svoje sanje si ne dela nobenih utvar – v vsakem delu zamenja kompletno igralsko/plesno ekipo in lokacijo. To so pač filmi o plesu – in ples je ples. Vseeno je, kdo pleše in kje. Kdor pleše, zlo ne misli. Tudi tokrat imate novo plesno ekipo in novo lokacijo – Miami.

  • Marcel Štefančič jr.

    31. 8. 2012  |  Mladina 35  |  Kultura  |  Film

    Stari je nor

    Filmi z Adamom Sandlerjem si dobesedno podajajo kljuko. Niti dobro se ne odvrti prejšnji film, ga že imate v naslednjem – in naslednjem. In naslednjem. Po tekočem traku. Sandler se seli iz filma v film. Zakaj? Možnosti sta le dve: ali potrebuje toliko ljubezni in pozornosti ali pa toliko dolguje davkariji.

  • Marcel Štefančič jr.

    31. 8. 2012  |  Mladina 35  |  Kultura  |  Film

    Kozmopolis

    O mogotcih, ki jih je ustoličil deregulirani, razšopirjeni finančni kapitalizem, vemo že tako rekoč vse. Recimo: da namesto v razvoj in delovna mesta vlagajo v luksuz, saj veste, v jahte in drage avtomobile. Da so zelo mobilni, fluidni, fantomski – kot finančni kapital, skladi visokega tveganja in mistični finančni produkti. Da svoj denar na veliko selijo v davčne oaze. Da so hudo arogantni, hladni in distancirani, brez trohice sočutja in smisla za socialno državo, mrhovinarski in robotsko zatopljeni v svoj ego, svoje igrače in svoj fantazijski svet. Da s svetom – oh, in realnostjo, ljudstvom – nimajo več nobenega stika, da ga niti nočejo več imeti in da raje živijo v gated communities, zaprtih, zaklenjenih, nedostopnih, zastraženih skupnostih. In da ljudje ob pogledu nanje najprej pomislijo na Stalina, ki je take, kot so oni, pospravil, še preden so sploh – magari plašno in sramežljivo – dahnili: »Naš trg bi bilo treba bolj odpreti.«

  • Druga ameriška revolucija

    ZDA

  • Marcel Štefančič jr.

    24. 8. 2012  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Film

    Plačanci 2

    Kje je Steven Seagal, se boste spraševali, ko boste gledali Plačance 2, bučni, burni, bujni festival testosterona, definiranih mišic, eksplozij, fetišističnih poz in fluidnih replik, na katerem se zberejo vsi največji zvezdniki sodobnega akcijskega filma (Sylvester Stallone, Bruce Willis, Arnold Schwarzenegger, Chuck Norris, Jean-Claude Van Damme, Jason Statham, Dolph Lundgren, Jet Li), ki v principu počnejo prav to, kar zadnja leta počne Steven Seagal: iščejo malo, anonimno, napol fiktivno, ruritansko državico, ki ogroža svetovni mir.

  • Marcel Štefančič jr.

    24. 8. 2012  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Film

    Bournova zapuščina

    Bournova zapuščina je Indiana Jones brez Indiane Jonesa, James Bond brez Jamesa Bonda, Sherlock Holmes brez Sherlocka Holmesa, Batman brez Batmana – no, Jason Bourne brez Jasona Bourna. Jason Bourne se pač upokoji, ali bolje rečeno – Matt Damon ga ni več hotel igrati. Tako to počnejo v telenovelah.

  • Marcel Štefančič jr.

    24. 8. 2012  |  Mladina 34  |  Kultura  |  Film

    Morilec Joe

    Chris (Emile Hirsch), idiotski teksaški diler, sklene, da bo likvidiral svojo mamo – z njeno zavarovalnino kani odplačati mafijski dolg. Jasno, oče (Thomas Hayden Church), zdaj poročen z drugo žensko (Gina Gershon), ga sunkovito podpre.

  • Zadnji Američan

    Gore Vidal, nedavno umrli ameriški pisatelj in esejist, je leta 1998 v reviji Vanity Fair objavil esej Vojna doma, v katerem je napadel ameriško vlado, ki pod pretvezo »lažne vojne proti mamilom in terorizmu« gazi ustavo, državljanske in človekove pravice, množično prisluškuje ljudem, jim kontrolira urin, jih nenehno profilira, preiskuje in elektronsko nadzira. Povsod. Tudi na delovnih mestih. In letališčih. »Mamila. Če ne bi obstajala, bi si jih morali naši vladarji izmisliti, da bi jih lahko potem prepovedali in večino prebivalstva izpostavili aretacijam, zaporu, zaplembi premoženja in podobnim rečem.« Ameriko je videl kot represivno, nedemokratično deželo, v kateri nimaš več zasebnosti in v kateri ne moreš več početi tega, kar hočeš. Razlog več, da se je v Ameriki počutil kot kak Rus: kamor greš, moraš pokazati osebno izkaznico! Šele potem greš lahko naprej – skozi rentgen!

  • Ta  strašni čas

    V Sloveniji se vsak dan zgodi kaj starega. »Slovenci niso še nikoli bili tako brez misli kakor sedaj, nikoli bolj omejeni kakor sedaj, nikoli bolj kratkovidni.« Tako je pred skoraj stotimi leti pisal Srečko Kosovel. V Pravici, zbirki njegovih misli, ki jih je nedavno ponatisnila založba Sanje, popisuje »ta strašni čas, neurejeni čas«, »temni čas korupcije, prodanosti, mrtvila, sleparije, bolezni, krivice, želodčarstva«, čas »nizkotnega boj za nizkotne cilje«, čas »malenkostnih, sebičnih idej«, čas, ko »z vseh strani grozijo stranke«, čas, ko so politiki »zamenjali državo in stranko«. Vidite, pred stotimi leti je bilo tako kot danes. »Težki dogodki padajo na nas kakor preizkušnja. In nikogar ni, ki bi pokazal smer, odkoder prihaja rešitev.« In tudi tedaj je Slovenija zastala – tako kot sedaj. Jasno, tudi razlogi za zastoj so isti, kot so bili tedaj. »Zastoj naše družbe izvira iz njenih bistvenih kali – obnemoglosti, hlapčevstva in brezciljnosti«, iz našega »slabotnega hotenja in hlapčevsko predobre, uslužne nature, ki bi rada prisostvovala pri trimalhionski gostiji zahodne Evrope«, iz »naše pasivnosti, ki sicer usposablja človeka, da dolgo prenaša okove«. V Sloveniji se dogajajo le stare reči. »Politika hazardira z momentom, računa na neorientiranost.«

  • Marcel Štefančič jr.

    17. 8. 2012  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Film

    Larina izbira – Izgubljeni princ

    Lara (Doris Pinčić) – naivna, preprosta, revna glasbenica, ki se preživlja kot kuharica – se poroči v premožno splitsko dinastijo Zlatar, toda še preden Jakovu (Ivan Herceg), perspektivnemu kapitanu, reče da, že vsi – na čelu s taščo – delajo vse, da njeni agoniji ne bi bilo ne konca ne kraja.

  • Marcel Štefančič jr.

    17. 8. 2012  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Film

    2 dni v New Yorku

    In vi ste mislili, da so s telesnimi funkcijami – z izločanjem, iztrebljanjem, sranjem, drkanjem, prdenjem ipd., okej, s straniščnim humorjem – obsedeni junaki infantilnih, vulgarnih, analnih holivudskih fars: čakajte, da v Ameriko pridejo Francozi.

  • Marcel Štefančič jr.

    17. 8. 2012  |  Mladina 33  |  Kultura  |  Film

    Kraljestvo vzhajajoče lune

    Sam (Jared Gilman), zaočaljeni, rahlo asocialni, introvertirani fant zagleda fatalno punco, Suzy (Kara Hayward), maskirano v krokarja – ljubezen na prvi pogled. Začneta si dopisovati, kar počneta precej zarotniško. Mesece. Kmalu skleneta, da bosta skupaj zbežala. Fant ji da napotke: pridi tja, naredi toliko in toliko korakov – dobiva se na travniku! In se dobita. In zbežita. Amour fou. Lahko bi postala Bonnie in Clyde. Lahko bi postala serijska morilca – kot oni parček v Rojenih morilcih.

  • Marcel Štefančič jr.

    10. 8. 2012  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Film

    Madagaskar 3

    Tako ganljivo kot znajo o domu peti slovenski narodno-zabavni ansambli, znajo o domu peti le še afriške živali, ki v grozi ugotovijo, da so obtičale v Afriki. Na vsak način se hočejo vrniti domov, v Centralni park – v cirkus.

  • Marcel Štefančič jr.

    10. 8. 2012  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Film

    Popolni spomin

    Leta 2084 od sveta ostaneta le dva megapolisa, Federacija in Kolonija. Federacija je tam, kjer je bila nekoč Britanija, Kolonija pa tam, kjer je bila nekoč Avstralija. V Federaciji živi elita, v Koloniji pa revno, brezpravno, deklasirano, suženjsko ljudstvo, podrejeno Federaciji.

  • Marcel Štefančič jr.

    10. 8. 2012  |  Mladina 32  |  Kultura  |  Film

    Torinski konj

    Nemški filozof Friedrich Nietzsche je leta 1889 stopil na torinsko ulico in zagledal konjsko vprego – konj se ni hotel premakniti, zato ga je začel pohabljeni, enoroki kočijaž (János Derzsi), njegov gospodar, tolči in bičati. Nietzsche je planil proti vpregi, kričeč: Nehajte! Konja je celo objel, da bi ga zaščitil pred bičanjem. Potem je odšel domov, dva dni nemo ležal in končno dahnil: »Mati, znorel sem!«

  • Marcel Štefančič jr.

    3. 8. 2012  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Film

    Ted

    Seth MacFarlane, režiser obešenjaške komedije Ted, je bil ena izmed tistih velikih »človeških zgodb« 11. septembra 2001. Zjutraj ob 7.45 bi moral iz Bostona odleteti v Los Angeles, toda potovalni agent mu je rekel, da bo letalo odletelo ob 8.15, tako da je prišel prepozno in letalo zamudil – moral je počakati na naslednje. Tisto, na katerega naj bi se izvirno vkrcal, so kakopak ugrabili teroristi in ga potem raztreščili ob severni stolp Svetovnega trgovinskega centra.

  • Marcel Štefančič jr.

    3. 8. 2012  |  Mladina 31  |  Kultura  |  Film

    Če hočem žvižgati, žvižgam

    Romunski filmi nam zdaj že nekaj let kažejo, da Romuni s prehodom v kapitalizem niso veliko pridobili – depresivno, represivno okolje je ostalo, le da jih ne tlači več komunizem, ampak kapitalizem.

  • Marcel Štefančič jr.  |  foto: Joco Žnidaršič

    27. 7. 2012  |  Mladina 30  |  Družba

    Igralec

    Matjaž Klopčič je leta 1978 posnel Norega malarja, enega izmed najboljših slovenskih TV-filmov. Glavno vlogo – vrhniškega »norega malarja«, Jožefa Petkovška, avtodestruktivnega slikarja, ki je na sloviti sliki Doma svoji materi »pozabil« naslikati roko, s čimer je povedal vse o Ivanu Cankarju (preden ni Cankar v noveli Petkovškov obraz vsega povedal o njem) – je igral Polde Bibič, ki je imel tedaj za sabo že kopico Klopčičevih filmov, od Papirnatih avionov in Cvetja v jeseni do Strahu in Vdovstva Karoline Žašler. Ko je osem let kasneje objavil knjigo Igralec, je imel za sabo še več Klopčičevih filmov, od Iskanj do Dediščine, toda za sabo je imel še več nečesa drugega: dolgih polemik z oblastjo in njeno fiksno idejo, da je igranje nekaj ljubiteljskega, nezahtevnega in družbeno nekoristnega, da je igralsko delo ničvredno, da so igralci družbi in gospodarstvu le v breme (in da naj tiste, ki izpolnijo pogoje za upokojitev, takoj upokojijo!), da je igranje le guncanje afen, da igralci niso ustvarjalci ali delavci, da ničesar ne delajo, proizvajajo ali ustvarjajo, da so pravzaprav lenobe in paraziti. Nekateri politiki – »butci, uradniki, malomeščani, birokrati, politikastri«, če naj uporabim njegov izraz – so bili zgroženi in ogorčeni, ko so ugotovili, da igralce za to, kar počnejo, celo plačujejo.

  • Marcel Štefančič jr.

    27. 7. 2012  |  Mladina 30  |  Kultura  |  Film

    Kuharski mojster

    Tale francoska komedija – magnet za fane kuharskih oddaj in kuharskih Julij – gre skozi želodec tako gladko in lahkotno kot molekularna hrana. Premisa – dva chefa, Jean Reno in Michaël Youn, se prerivata za kulinarični koncept, ki naj bi prevladal v neki duržinski restavraciji – je kul, če seveda verjamete, da so francoske restavracije zaradi spremembe imidža voljne izgubiti eno Michelinovo zvezdico.