Robert Levine: Sposobnost prepričevanja
Založba Družba Piano, Ljubljana, 2007, 15,99 €
Zakaj v trgovinah takoj po vhodu niso nikoli razstavljeni kaki omembe vredni artikli? Ker so ugotovili, da po vstopu v trgovino vedno potrebujemo pet do petnajst korakov, da se zberemo. Zakaj so nujni življenjski izdelki vedno razstavljeni na manj vidnih mestih? Ker vedo, da jih bomo itak poiskali. Zakaj so najdražji artikli vedno razstavljeni na desni strani? Ker so ugotovili, da kupce po vstopu v trgovino vedno vleče proti desni. Zakaj vas prodajalec - pri nas niti ne, v Ameriki pač - vedno vpraša: "Gospod, vam lahko kako pomagam?" Ker to pri nas vzbudi občutek krivde in potem vedno kaj kupimo - saj veste, da bi se mu nekako odkupili za čas, ki ga je "žrtvoval" za nas.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Zakaj v trgovinah takoj po vhodu niso nikoli razstavljeni kaki omembe vredni artikli? Ker so ugotovili, da po vstopu v trgovino vedno potrebujemo pet do petnajst korakov, da se zberemo. Zakaj so nujni življenjski izdelki vedno razstavljeni na manj vidnih mestih? Ker vedo, da jih bomo itak poiskali. Zakaj so najdražji artikli vedno razstavljeni na desni strani? Ker so ugotovili, da kupce po vstopu v trgovino vedno vleče proti desni. Zakaj vas prodajalec - pri nas niti ne, v Ameriki pač - vedno vpraša: "Gospod, vam lahko kako pomagam?" Ker to pri nas vzbudi občutek krivde in potem vedno kaj kupimo - saj veste, da bi se mu nekako odkupili za čas, ki ga je "žrtvoval" za nas.
In zakaj tale knjiga, Sposobnost prepričevanja, ki jo je napisal ameriški psiholog Robert Levine, stane 15,99 €, ne pa 16 €? Ker so ugotovili, da se nam zdi soda, okrogla cena precej višja od lihe. Kdo je vse to ugotovil? Jasno, prodajalci, toda ne le tisti, ki jih srečate v trgovinah, ampak vsi, ki vam kaj prodajajo, bodisi na cesti, po pošti ali pa na vratih. Vsi ti uglajeni prodajalci, špekulanti, sleparji, mentalisti, guruji, psihoterapevti, marketingarji in drugi iluzionisti se obnašajo tako, kot da se ravnajo po istem priročniku. Še več - po isti strani tega priročnika.
In Levine skatalogizira vse te psihološke trike prepričevanja, zapeljevanja in zavajanja, ki jih uporabljajo prodajalci. Za mnoge trike se vam bo zdelo, da ste jih že zdavnaj sami pogruntali, toda veliki trik je natanko v tem: prodajalci računajo prav na ljudi, ki so prepričani, da z njimi ni mogoče manipulirati - in da so igro spregledali. Ljudje, ki mislijo, da jim je jasno, so najlažja žrtev. Ljudje se želji po svobodi zlahka odpovejo - želji po tem, da bi bili prevarani, nikoli.
+ + + +