3. 6. 2002 | Mladina 22 | Kultura | Plošča
Los de Abajo: Cybertropic Chilango Power
CD, Luaka Bop '02; na prodaj na Drugi godbi
Ker smo že navrgli, da bosta koncerta Los de abajo in Manu Chaa lepa primera, jo zaostrimo. Vzemimo, da se tudi "tropipank" bend iz Ciudad Mexica odloči za manifestna politična dejanja, da dopusti tukajšnjim svobodomislečim in levičarjem antinatovsko akcijo, razovešenje napisov, podpisovanje peticij, javni govor med koncertom. Jih bo tudi drugi organizator koncerta tako nizkotno sesuval, cenzuriral in celo blokiral z brlekovskimi biriči, pardon, čuvarji Reda (?), vred? In se morda potem zgovarjal, da gre "samo za zabavo" ali "za glasbo", s čimer vsak dan anemično občestvo fopajo pop mediji.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
3. 6. 2002 | Mladina 22 | Kultura | Plošča
Ker smo že navrgli, da bosta koncerta Los de abajo in Manu Chaa lepa primera, jo zaostrimo. Vzemimo, da se tudi "tropipank" bend iz Ciudad Mexica odloči za manifestna politična dejanja, da dopusti tukajšnjim svobodomislečim in levičarjem antinatovsko akcijo, razovešenje napisov, podpisovanje peticij, javni govor med koncertom. Jih bo tudi drugi organizator koncerta tako nizkotno sesuval, cenzuriral in celo blokiral z brlekovskimi biriči, pardon, čuvarji Reda (?), vred? In se morda potem zgovarjal, da gre "samo za zabavo" ali "za glasbo", s čimer vsak dan anemično občestvo fopajo pop mediji.
To kakopak še ne pomeni, da je ambigviteta glede političnega v godbah in njih recepciji kaj manjša, a je vsaj produktivna, daje misliti. Ponavadi celo uhaja in "zadane" na nepredvidljivih mestih, se (ne nujno) udejanja v kakšni drugi godbeni, torej tudi socialni praksi. Člani benda Los de abajo ob glasbeniških ozadjih po vrsti razgrinjajo svoje idejno obzorje in ga vstavljajo v tri zgodovinske dogodke v novejši Mehiki: študentsko revolucijo 1968, ki je bila na velemestnih ulicah med vsemi na svetu najbolj brutalno in krvavo zatrta (so otroci staršev uporniške generacije), katastrofalen potres leta 1985 ter zapatistično vstajo in gibanje od leta 1994 naprej.
In ker razglašajo, da predstavljajo tiste od spodaj, pavperizirane družbene razrede, je njihova godba, glas(ba) čilangosov, vrvečih urbanih množic nujno večplasten, sodoben. Ni "zmešan", saj takšen purističen pogled v primeru kreoliziranih kultur zgreši. Bolj draži, kako "hispanske" oblike cepijo na globalne, večinoma, kar velja za latinskoameriške in afriške godbe, na reggae oz. ska in na severni odvod, na rap. Bolj glasbeno vešči kakor Manujeva škvadra, to se sliši, so tako za Byrnovo založbo, eno redkih socialno senzibilnejšega godbosluha v fabriki world music, sproducirali nadvse mično, udarno ploščo, ki pa ne seka ali boža povsod tako prepričljivo kakor zares izjemen rap komad lokalnih intonacij in prislovičnega latinskega govorništva, Que mala suerte. Na posluh torej.
* * * * +