napo.lee.tano

 |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

EL-P: Fantastic Damage

CD definitve jux, 2002

Če pristanemo na dekadno delitev časa, ki ga živimo in v vsaki od dekad, ki jih je do sedaj doživel hiphop, iščemo producenta, ki je kršil vsa ustaljena pravila zvočne produkcije svojega časa, potem je jasno, da bomo v osemdesetih izbrali Bomb Squad (ustvarajlce zvoka Public Enemy), v devetdesetih RZA-o (masterminda za zvokom Wu-Tang Clana), po poslušanju Fantastic Damagea pa lahko za arhitekta novega zvoka v prvi dekadi novega milenijuma razglasimo Jamieja Melinea, po domače El-P-ja.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

napo.lee.tano

 |  Mladina 25  |  Kultura  |  Plošča

Če pristanemo na dekadno delitev časa, ki ga živimo in v vsaki od dekad, ki jih je do sedaj doživel hiphop, iščemo producenta, ki je kršil vsa ustaljena pravila zvočne produkcije svojega časa, potem je jasno, da bomo v osemdesetih izbrali Bomb Squad (ustvarajlce zvoka Public Enemy), v devetdesetih RZA-o (masterminda za zvokom Wu-Tang Clana), po poslušanju Fantastic Damagea pa lahko za arhitekta novega zvoka v prvi dekadi novega milenijuma razglasimo Jamieja Melinea, po domače El-P-ja.

Notorični El Producto si je klanjanje in čaščenje undergroundarskih hiphoperjev zaslužil že s produkcijskim blaznenjem v zdaj ne več delujočem bandu Company Flow, ki je svoje dni prispeval album Funcrusher Plus, prvo hiphop edicijo do takrat klasične indie založbe Rawkus in tako sprožil njeno preobrazbo v enega najbolj produktivnih in vplivnih hiphop labelov zadnje petletke. In bil zato nagrajen z nožem v hrbet in hudo bednim distribucijskim dealom za drugo (sicer instrumentalno) ploščo Little Johnny From the Hospitul. Prav zato ne čudi verz iz prvega singla prve El-P-jeve solo plošče: Signed to Rawkus? / I'd rather be mouthfucked by Nazis unconscious. Prav res, le zakaj bi se še ubadal z Rakusom, če pa je sam lastnik založbe Definitive Jux, ki je trenutno špica in totalen hit neodvisnega hiphopa (reč je tako vroča, da je veliki Def Jam zahteval spremembo imena iz prvotnega Def Jux).

Na svojem solo prvencu El Producto pokaže, da bi sahko imenoval tudi El Vocabulario, saj besedno lepo nadgrajuje svoje našniclane muzične podlage. Pripoveduje nam zgodbe o sebi in o svojih ljudeh, o Brooklynu, o sanjah in nočnih morah, o razpadlih zvezah, o travmatičnih izkušnjah s space gobicami...a vsega tega sprva ne opazimo, saj se nam čeljusti povešajo in ušesa plešejo predvsem ob njegovih ritmičnih strukturah, ki zahtevajo svoj privajalni čas, a ko enkrat pridejo v glavo, ne gredo več ven.

Fantastic Damage je most med stanjem duha in muzike hiphopa v osemdesetih ter vesoljskim cyber odklopom novega tisočletja. Plata, ki obenem gleda v preteklost in prihodnost ter tako defininira sedanjost: hiphop kljub nagravžnemu tovarniškemu štanc produciranju očitno še ima kreativne zaloge in modele, kot je El-P, ki se zavedajo kulture, iz katere je ta muzika nastala.

* * * * 1/2