13. 11. 2002 | Mladina 45 | Kultura | Plošča
The Only Blip Hop Record you Will Ever Need - Vol. 1
CD Luaka Bop '02, uvoz Dallas
V nasprotju s kompilacijami plesne muzike, ki ne bi bile sestavljene na prvo žogo in z mislijo na cingljanje v blagajni, v domovini - ob kriminalnih, z redkimi izjemami nikakršnih tiražih ene in druge sorte, ki razodevajo posluh mezgajoče mladine - niti ni čutiti pomanjkanja dostojnih zbirk kunštne elektronike. A le malokatera se lahko pohvali s tako študioznim, "etnološkim" pristopom kompilatorja, v pričujočem primeru kar Davida Byrna, čelnika prejkone world založbe Luaka Bop. Čeravno je daljši, z rodovnim deblom in fotografijami bliphoperjev ter za njih najbolj pomembnih pritiklin opremljeni sestavek v notranjosti dovolj razvidno intoniran, da, Balkanec, z nasmeškom prebiraš o elektrotehnični zgodovini in počelih, o dolgih, z introspekcijo in vijačenjem po strojih zapolnjenih zimah pregovorno hladnih in od svojih teles odtujenih severnih Evropejcev, pa je nekaj nerodnih posploševanj, tokrat brez humorne distance, preniknilo tudi v "resnejša" Byrnova razglabljanja.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
13. 11. 2002 | Mladina 45 | Kultura | Plošča
V nasprotju s kompilacijami plesne muzike, ki ne bi bile sestavljene na prvo žogo in z mislijo na cingljanje v blagajni, v domovini - ob kriminalnih, z redkimi izjemami nikakršnih tiražih ene in druge sorte, ki razodevajo posluh mezgajoče mladine - niti ni čutiti pomanjkanja dostojnih zbirk kunštne elektronike. A le malokatera se lahko pohvali s tako študioznim, "etnološkim" pristopom kompilatorja, v pričujočem primeru kar Davida Byrna, čelnika prejkone world založbe Luaka Bop. Čeravno je daljši, z rodovnim deblom in fotografijami bliphoperjev ter za njih najbolj pomembnih pritiklin opremljeni sestavek v notranjosti dovolj razvidno intoniran, da, Balkanec, z nasmeškom prebiraš o elektrotehnični zgodovini in počelih, o dolgih, z introspekcijo in vijačenjem po strojih zapolnjenih zimah pregovorno hladnih in od svojih teles odtujenih severnih Evropejcev, pa je nekaj nerodnih posploševanj, tokrat brez humorne distance, preniknilo tudi v "resnejša" Byrnova razglabljanja.
Resnično, za razliko od oponašalcev že obstoječih praks se del elektronike posveča izključno novi naturi, dostikrat samovoljnim značilnostim elektronskih vezij, držalo bo tudi, da veliko tovrstne muzike, čeprav povzema, reducira ritmiko plesnih žanrov, ni namenjeno plesišču in da se nalašč ogiba "humani" čutnosti in toplini. Ampak kaj, ko je že prva, s strani Mouse On Mars primaknjena viža na ploščku, nazoren demanti Byrnove indoktrinacije in se s procesiranimi odzveni karibskega orkestra vred nastavlja za ples vsaki malce širokogrudnejši publiki.
Rekli bi celo, da bi si Byrne na škodo poljudnosti lahko izbral veliko oglatejše in zagatnejše prispevke, ki ne bi, tako kot dober del ploščka, mogli služiti niti za kak stiskanac ali dremavi svalk, da bi, ko bi hotel Američanom in drugim upravičiti svoje teze, moral zastaviti ekstremneje. Pa nič zato. Verjetno je edini bliphopovski plošček, ki ga boste kdajkoli porebovali (haha, Vol. 1), skupaj z recimo ji šaljivo znanostjo na ovitku kar posrečena predstavitev eksotične ali celo hermetične panoge in je lahko s svojim gladkim, navezujočim se potekom praviloma sinkopiranih hladil mnogim za vzor. Ne tudi s šparovno minutažo, ki se ustavi pri ubogih petinpetdesetih minutah. Was?
* * * *