IV

 |  Mladina 2  |  Kultura  |  Plošča

Roy Campbell Pyramid Trio: Ethnic Stew And Brew

CD, Delmark 2001; distribucija Statera

Tole je predober album, da bi ga zaradi kasnega okušanja pustili vnemar. Trobentar Roy Campbell je "izven" dominantne scene, vendar je od sedemdesetih dejaven na novatorski jazzovski sceni. Bil je ustvarjalen, hvaležen soigralec številnim: Cecilu Taylorju, Broetzmannu, Williamu Parkerju, Davidu S. Waru, Matthewu Shippu. Dolgoletni sodrug, basist in bojevit mislec glasbenega William Parker je drugi steber piramidnega tria. Tretji je bobnar Hamid Drake.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

IV

 |  Mladina 2  |  Kultura  |  Plošča

Tole je predober album, da bi ga zaradi kasnega okušanja pustili vnemar. Trobentar Roy Campbell je "izven" dominantne scene, vendar je od sedemdesetih dejaven na novatorski jazzovski sceni. Bil je ustvarjalen, hvaležen soigralec številnim: Cecilu Taylorju, Broetzmannu, Williamu Parkerju, Davidu S. Waru, Matthewu Shippu. Dolgoletni sodrug, basist in bojevit mislec glasbenega William Parker je drugi steber piramidnega tria. Tretji je bobnar Hamid Drake.

Vse tri smo videli na lanskem jazzu v izjemni izdaji čikaškega tenteta Petra Broetzmanna. Indikativna je Campbellova izjava, da se je na nek način kot potomec družine, ki je v New York prišla iz Trinidada in Barbadosa, "jazza moral priučiti”. In ga obenem peljati ven iz zapovedanih, uokvirjenih kodov. Takisto velja za impulzivnega Draka, ki je na ameriških tleh in vobče na najbolj pregnan način godbi, ki se diči z improvizacijo in ohlapnim-konkretnim komponiranjem, vrnil čvrst "beat". Izrazita pulzivnost ni preprosta preštevanka. Kako se jazz skoz trio bogati, redefinira, skoz posebno skušnjo postaja nadvse širok, a ne na način "vse gre", populističnih fuzij in zlitin, to je zgodba in godba tria. Sta polni občih mest, a v njih so individualni prijemi, podpis in skupinska igra, ki vabi k premisleku, gibanju, samosvoje strukturira čas; teče premočrtno modalno, drugič melodijsko vijugasto. Trio neguje poseben zven. Je zgled svežega jazzovskega, z emocionalno ostjo in kritično držo odlikovanega tria s trobento. Redki so.

* * * * 1/2