Michel Godard: "Sous les voutes, le serpent....
CD, MA Recordings 2001; distribucija Nika
Da se "pod oboki skriva kača", sporoča album, ki se vseskozi vije okrog starodavnega glasbila iz družine rogov. Res, serpent, kačasti rog brez ventilov, ki se je razvil in uveljavljal ob koncu 16. stoletja, je osrednje trobilo tega albuma. Polotil se ga je priznani francoski tubist Michel Godard. Z njim so muzicirali vokalistka Linda Bsiri, specialist za orientalska tolkala in gonge Mark Nauseef in drugi tolkalec Pedro Estevan.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
Da se "pod oboki skriva kača", sporoča album, ki se vseskozi vije okrog starodavnega glasbila iz družine rogov. Res, serpent, kačasti rog brez ventilov, ki se je razvil in uveljavljal ob koncu 16. stoletja, je osrednje trobilo tega albuma. Polotil se ga je priznani francoski tubist Michel Godard. Z njim so muzicirali vokalistka Linda Bsiri, specialist za orientalska tolkala in gonge Mark Nauseef in drugi tolkalec Pedro Estevan.
Posnetki so nastali v španskem samostanu Santa Espina v Valladolidu že davnega marca 1997, kar je ena značilnosti kalifornijske založbe MA. Na svojih izdelkih redno išče akustične zgodovinske/naravne lokacije in obenem glasbenike, ki se spogledujejo z preiskovanjem starih glasbil, njih zvočnostjo, sodobno improvizacijo in kompozicijo. Po malem so odeti v mistični, da ne rečemo newage patos, kar rado obrusi dobre namene za glasbeno konkretnost. Tako jim gredo na roko muzikanti, ki jih zanimajo arabske, orientalne godbe, "stare" evropske, interpretacije starejših popularnih oblik, ki postajajo "višje", denimo tango, bossa nova, flamenko.
Toda Godardov album je z vodilno vlogo serpenta in mojstrskega iskanja zvena in vitja nizkih melodij laksne intonacije ob minimaliziranih rolkaskih, atmosferkih dodatkih, dovolj prefinjen, "ambientalen", da se ne izgubi v nekem vnaprejšnjem potiskanju v ceneno "esoteriko". Za povrh so prodorne in "histerične" glasovne bravure Bsirije ob izjemnem obdelovanju gongov pravo okolje za kačasti rog. Izborno ga je rabil še Wagner. Vrača se z Godardom in drugačnim pojmovanjem glasbenega. Intrigantna muzika, ki igra na fascinacijo z arhaičnim.
* * * *