24. 3. 2003 | Mladina 12 | Kultura | Plošča
Housemouse: Osnove elektrotehnike
2 x CD Filter '03, distribucija Nika
Staneta Špegla smo prvič uzrli, ko je še pel in plesal v zasedbi Dig, katere člani so, sledeč zagonu slovenske tancmašine v devetdesetih, vse več večerov preživljali v domačem studiu in na celjskih tehno veselicah, tako pod odrom kot na njem, ustvarjajoč pod imeni BioNet in DopeControl in izdajajoč v samozaložbi in obenem matičnem združenju MicroTrip. HouseMouse, kakor se kliče Špeglov solo projekt, se je doslej podpisal pod kup ploščkov, pod nekaj razstav skulptur ter digitalnih grafik, sedaj pa, kot kaže, dozorel. Dozorel - če je prisluhniti ploščku, na katerem je mišek priobčil svoje ambientalnejše stvaritve, domišljeno aranžiran in spodobno produciran scenosled, kateremu že zato, ker diha, se ne slini in se ne ukloni slovenskim stereotipom - kjer bi radi vsi šopali kot Umek ali bili kunštni kot Randoma - oprostiš marsikateri zlajnani saksofon ali klavir, "orgazmični" ženski vzdih in deja vu efekt.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
24. 3. 2003 | Mladina 12 | Kultura | Plošča
Staneta Špegla smo prvič uzrli, ko je še pel in plesal v zasedbi Dig, katere člani so, sledeč zagonu slovenske tancmašine v devetdesetih, vse več večerov preživljali v domačem studiu in na celjskih tehno veselicah, tako pod odrom kot na njem, ustvarjajoč pod imeni BioNet in DopeControl in izdajajoč v samozaložbi in obenem matičnem združenju MicroTrip. HouseMouse, kakor se kliče Špeglov solo projekt, se je doslej podpisal pod kup ploščkov, pod nekaj razstav skulptur ter digitalnih grafik, sedaj pa, kot kaže, dozorel. Dozorel - če je prisluhniti ploščku, na katerem je mišek priobčil svoje ambientalnejše stvaritve, domišljeno aranžiran in spodobno produciran scenosled, kateremu že zato, ker diha, se ne slini in se ne ukloni slovenskim stereotipom - kjer bi radi vsi šopali kot Umek ali bili kunštni kot Randoma - oprostiš marsikateri zlajnani saksofon ali klavir, "orgazmični" ženski vzdih in deja vu efekt.
Res pa je, da Osnove elektrotehnike za ceno enega obsegajo dva ploščka in da se, bolj ko gre reč na poskok, bolj ko ritem prevladuje nad sicer nevsakdanjimi sempli in bolj ko se krči nabor zvokov, nabirajo neizrazitosti in se daljša recenzentov obraz. Kdove, če nista Špeglu, ki tule križari čez ambientalo, nalomljene ritme, house, drum&bass, tehno in minimalizem ter konča z vokalno house popevko, širina in kvantiteta le škodila in bi bilo bolje, ko bi se osredotočil na eno panogo? Bolje ena referenčna viža kot morje osnov.
* * *