7. 4. 2003 | Mladina 14 | Kultura | Plošča
50 CENT: Get Rich Or Die Tryin'
Shady/Aftermath, 2003, v Sloveniji Multimedia
Bili so cajti, pred kakšnim desetletjem, ko je gangsta rap predstavljal kreativni vrhunec hiphop ponudbe. Takrat je Dr. Dre naredil svoj album The Chronic, kmalu zatem pa je med večno slavne lansiral še mladička Snoop Doggy Dogga. Napihovalske zgodbice o dilanju droge, dramatični opisi streljačin, eksplicitne baharije o spolnih avaturah in epska razkladanja o neskončnih partijih, so polnila radijske valove in walkmane na vseh koncih sveta. Na debelem basu, lenobnih sintetitiziranih melodijah in piskajočih pitch efektih temelječe muzike se je prijelo ime g-funk, njeni kreatorji in izdajatelji pa so obračali bajne zaslužke. A saj veste, da denar ne prinese sreče in prijateljstva in tako so zahodnoobalne prijateljsko/poslovne združbe začele razpadati, še najbolj spektakularno najmogočnejša med njimi, založba Death Row.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
7. 4. 2003 | Mladina 14 | Kultura | Plošča
Bili so cajti, pred kakšnim desetletjem, ko je gangsta rap predstavljal kreativni vrhunec hiphop ponudbe. Takrat je Dr. Dre naredil svoj album The Chronic, kmalu zatem pa je med večno slavne lansiral še mladička Snoop Doggy Dogga. Napihovalske zgodbice o dilanju droge, dramatični opisi streljačin, eksplicitne baharije o spolnih avaturah in epska razkladanja o neskončnih partijih, so polnila radijske valove in walkmane na vseh koncih sveta. Na debelem basu, lenobnih sintetitiziranih melodijah in piskajočih pitch efektih temelječe muzike se je prijelo ime g-funk, njeni kreatorji in izdajatelji pa so obračali bajne zaslužke. A saj veste, da denar ne prinese sreče in prijateljstva in tako so zahodnoobalne prijateljsko/poslovne združbe začele razpadati, še najbolj spektakularno najmogočnejša med njimi, založba Death Row.
Sledilcev originalnega gangsta shita je bilo vseskozi več kot preveč, saj so se razni novi potetovirani grdo gledajoči osebki, sicer ekvivalenti tinejdžerskih založbeniških sproducirancev, pojavljali iz dneva v dan. In tako se je zgodilo, da sta zlatokop Dr. Dre in njegov najuspešnejši iznajdek Eminem na trg lansirala novega modela. 50 Cent ima sicer v glasbeni predzgodovini zabeležen EP iz leta 2000 in nekaj betlajočih singlov, v gangsta kartoteki pa obilje pretepov, nekaj klanj in slabe po ducata strelov v telo, med njimi tudi enega skozi spodnjo čeljust. Sicer pa njegov poskus Get Rich Or Die Tryin' vse pove že z naslovko - pač še eden od tough zajebanih črncev, ki je boljši od vseh in bo vse razgonil. Očitno je našel dovoljšnje število močnih podob željnih najstnikov, da je album postal najhitreje prodajana plošče v prvem tednu po izidu. In mainstream medijska scena, slovenskimi vikendaši vred, je takoj kupila piarovsko jajcanje o tem, da je 50 Cent novi, črni Eminem. Kje pa, dragci! Eminem je njegov šef in Fiftyju do primerjave z njim manjka vse: glas, flow, karizma, duhovitost in ideje. Kar ga rešuje pred cvsekom je Eminemovo gostovanje in par Drejevih beatov. Plata, ki ni vredna niti kopiranja na 130 tolarski CD, saj je boste imeli preveč že v diskačih in na audio & video medijskih kanalih.
* 1/2