IV

 |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

Thomas Mapfumo & The Blacks Unlimited: Toi Toi

CD,Chimurenga Music/Anonymous 2003; www.anonymousweb.com

Po drugogodbenem obisku veterana, upornika, pravičnika Thomasa Mapfuma je kar prav, da odvrtimo album Toi Toi. Mapfumo je prvak čimurenge, ki se je kot lokalni urbani slog razprostrl onkraj meja Zimbabveja v času boja za sesutje kolonialnih režimov. Toda čimurenga je kot lokalni slog povzemal panafriške poteze, predvsem določene značilnosti popularnih godb afriškega juga. Mapfumov slog, navita besedila, bojevita drža, brezkompromisnost sta bila pravšnja celo za konzumente opešanega reggaeja na začetku osemdesetih let.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

IV

 |  Mladina 23  |  Kultura  |  Plošča

Po drugogodbenem obisku veterana, upornika, pravičnika Thomasa Mapfuma je kar prav, da odvrtimo album Toi Toi. Mapfumo je prvak čimurenge, ki se je kot lokalni urbani slog razprostrl onkraj meja Zimbabveja v času boja za sesutje kolonialnih režimov. Toda čimurenga je kot lokalni slog povzemal panafriške poteze, predvsem določene značilnosti popularnih godb afriškega juga. Mapfumov slog, navita besedila, bojevita drža, brezkompromisnost sta bila pravšnja celo za konzumente opešanega reggaeja na začetku osemdesetih let.

Mapfumo je medtem zašel v vse vodniške "učbenike" world music, afropopa, afriških godb doma in v diaspori. Sam je malo zastal, precej časa preživel v ameriškem eksilu, toda vnovična dejavnost je prišla ob pravem času. Toi Toi je simpatičen album, ki povzema značilnosti Mapfumovega sloga. Je zgledno produciran, standardiziran, manj poseben kakor grobo-fino zveneči izpred dveh dekad. Tudi glas starega borca peša, a besedila ostajajo zvesta osnovni drži. Le da je objekt kritike, pozivov drugje - dandanašnja afriška realnost. Še vedno dražijo repetitivni harmonsko ritmični vzorci, igra pihal in kitarsko pletenje. Predvsem dovolj, da si vseeno oskrbimo Mapfumove zgodnje posnetke, ko je drvel in kot lev rjovel naokoli.

* * * 1/2