hexpo

SAMODEJNI FESTIVAL

rodetov porno monolog

rodetov porno monolog
© Igor Škafar

Festival hEXPO, ki je zrasel na zelniku Inštituta Egon March, je nastal iz sila hvalevrednih in humanih pobud: za razliko od običajnih festivalov, kjer udeleženci pridejo in grejo, naj bi jih za mesec dni družil v ustvarjalne skupine in jim omogočil medsebojno komunikacijo in sodelovanje; s prilivom ustvarjalcev in večinoma brezplačnimi prireditvami naj bi poživil delovanje že prisotnih centrov, Ljudmile, Kapelice in Radia študent v Ljubljani, mariborske Kible, koprskega MKC-ja in Pine ter graške galerije esc in tamkajšnjega Radia Helsinki; preko udeležbe množice z vseh vetrov zbranih tutorjev in asistentov, tekom brezplačnih delavnic (internet, performans, video, teorija, zvok in muzika, komunikacija) naj bi kot svobodna univerza izobraževal nadebudne kadre in oblikoval temelje za samozadosten, samoorganiziran, neodvisen, več kot eno državo obsegajoč sistem, spotoma pa se pri Telekomu, enemu od sponzorjev festivala, zavzemal za brezplačen dostop kulturnih, mladinskih in medijskih centrov do interneta.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

rodetov porno monolog

rodetov porno monolog
© Igor Škafar

Festival hEXPO, ki je zrasel na zelniku Inštituta Egon March, je nastal iz sila hvalevrednih in humanih pobud: za razliko od običajnih festivalov, kjer udeleženci pridejo in grejo, naj bi jih za mesec dni družil v ustvarjalne skupine in jim omogočil medsebojno komunikacijo in sodelovanje; s prilivom ustvarjalcev in večinoma brezplačnimi prireditvami naj bi poživil delovanje že prisotnih centrov, Ljudmile, Kapelice in Radia študent v Ljubljani, mariborske Kible, koprskega MKC-ja in Pine ter graške galerije esc in tamkajšnjega Radia Helsinki; preko udeležbe množice z vseh vetrov zbranih tutorjev in asistentov, tekom brezplačnih delavnic (internet, performans, video, teorija, zvok in muzika, komunikacija) naj bi kot svobodna univerza izobraževal nadebudne kadre in oblikoval temelje za samozadosten, samoorganiziran, neodvisen, več kot eno državo obsegajoč sistem, spotoma pa se pri Telekomu, enemu od sponzorjev festivala, zavzemal za brezplačen dostop kulturnih, mladinskih in medijskih centrov do interneta.

In kako izgleda hEXPO v živo, sem vprašal svojega vohuna, takoj ko sem razjahal po dolgi ježi s sončnega jadrana? "Hm, hektično," mi je odvrnil mrki ovaduh, kar je, skupaj z rajdo za le nekaj dni vnaprej vsebujočih napovedi po emajlu napeljevalo na organizacijske značilnosti festivala. Starokopitnim, ki pač vsako jutro samodejno ne prižgejo računalnika in si ogledajo, kaj ponuja razvidno urejena stran www.radiostudent.si/mzx/hexpo, je tako preostalo le dešifriranje napovednikov v dnevnem tisku in, na licu mesta, zaupanje lastnemu nosu. In čeprav smo od vpletenih na Metelkovi videli bolj dolge nosove, smo vendarle zaznali zdrav entuziazem, še največ pri aktivistih Društva za zaščito ateističnih čustev, ki so bivšo skejtersko halo preurejali v dvoranico za koncerte, sicer pa so se v ponedeljek šli igralce tudi v družbi pregnanega Zlatka Burića, ki je nekdaj rovaril pri Kugla glumištu. Burićev uvodni performans, katerega je krasilo njegovo kruljenje čez pod masko skriti megafon in etno napev Bele Mariasa iz madžarskega artrokovskega pogona Tudosok, je tam pri Mariči naletel na nepričakovani odziv, na plesni vložek primerno podprtega in od minimalistične muzike povsem prevzetega fužinskega najstnika, potem pa se je nadaljeval s sinhronim prevodom Rodetovega govora z ekrana v sočne oglase iz nekega srbskega porno magazina (nadvse primerno) in sfižil v napad z jabolki oboroženih marsovcev (športno). Na Metelkovi je, malo po zaslugi hEXPA, malo zaradi poletnega sporeda Kluba Gromki, vsak dan najti nekaj za pod zob in kakega didžeja, denimo z electrom in hart tehnom rokujočega Katalonca Sergia ali beograjski, agresivni drum&bass kru Lo-tek Kings, ki je sestavljal snov na računalnikih v Kapelici in jo v sredo razsul čez plesišče kluba. hHexpo je, po, se mi zdi težavah na Metelkovi, povezal prizorišča s slikovnim in zvočnim strimingom (kanaljenjem?) na zaključni izmed svojih slow food gostij, ki se je v četrtek pripetila v hotelu M, prej Iliriji. Trije večeri naj bi z eksperimentom podprli ali ovrgli mnenja o z okoljem skladnemu okusu specifičnih jedi in vin, ki naj bi se spremenil, ko jih prenesemo v druge pogoje. Tako sta se med Mariborom in Ljubljano izmenjali ekipi kuharjev pod umetniškim vodstvom Andreja Goljata in tretji tedenski večer zaključili z improviziranima istočasnima gostijama, nad katerima so bedeli ekrani s prenosom iz obedovalnic, pa tudi iz kuhinj. Žal ne morem podati zaključne sodbe o Umetnosti klimatske kuhinje, saj sem se udeležil le finala. In bi zato, naj mi dovoli kolega Ilovar: izrazil dvom nad umestnostjo ekrana v uživanju v jedi namenjenem prostoru, posebej če se je večino skuhalo že prej in brez zoomiranja sploh ne vidiš kuharjem pod prste; nadalje izrazil obžalovanje, da nisem naletel na štajerski jedilnik, kateremu bi vsekakor bolje pristajala Steyerjeva vina, vsa čast izjemam, barikiranemu in desertnemu dišečemu tramincu; in izrazil medel vtis s šest hodov dolge večerje, kjer so nad okusom surovin dostikrat prevladale začimbe in kjer je odnesla palmo rižota z gobami in lešnikovo omako. Mirno prebavljeno. Za hEXPO pa še zbiramo dokončne izsledke.

povezava

burić z denserjem

burić z denserjem
© Igor Škafar

burić med nastopom

burić med nastopom
© Igor Škafar

svinjska ribica (slow food)

svinjska ribica (slow food)
© Roman Šipić