Pilotski program

pogled izza operaterjev

pogled izza operaterjev
© Miha Fras

Menda bi se s povedanim strinjala večina nad potekom in nenadnim koncem Brainscora presunjenega obiskovalstva Štihove dvorane Cankarjevega doma: Brainscore je pilotska predstava, bolje rečeno program, ki človeške čute šele privaja na čudesa cyber prostora, trodimenzionalno sliko, računalniško grafiko in begajoče ozvočenje prostora z elektronskimi šumi, in ki spotoma prvič v naših stepah uvaja vodenje in vplivanje na potek dogajanja v "umetnem", vzporednem prostoru s pomočjo premikov očesa in signalov možganske skorje.

 

Zakup člankov

Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?

Članke lahko zakupite tudi s plačilnimi karticami ali prek storitve PayPal ali Google Pay

Tedenski zakup ogleda člankov
Za ta nakup se je potrebno .

4,5 €

Za daljše časovne zakupe se splača postati naročnik Mladine.

Mesečna naročnina, ki jo je mogoče kadarkoli prekiniti, znaša že od 16,20 EUR dalje:

pogled izza operaterjev

pogled izza operaterjev
© Miha Fras

Menda bi se s povedanim strinjala večina nad potekom in nenadnim koncem Brainscora presunjenega obiskovalstva Štihove dvorane Cankarjevega doma: Brainscore je pilotska predstava, bolje rečeno program, ki človeške čute šele privaja na čudesa cyber prostora, trodimenzionalno sliko, računalniško grafiko in begajoče ozvočenje prostora z elektronskimi šumi, in ki spotoma prvič v naših stepah uvaja vodenje in vplivanje na potek dogajanja v "umetnem", vzporednem prostoru s pomočjo premikov očesa in signalov možganske skorje.

V toliko je "prva slovenska predstava, ki jo spremljate s 3D očali" velik korak za Darija Kreuha in Davida Grassija, ki, negibno pogreznjena v naslonjače in z elektrodami na glavi, krmilita ta animirani ples, daljinsko parjenje želatinastih gmot in asteroidov in grimase na stiliziranih glavah avatarjev, njunih zastopnikov v prostoru. Če se zdi (pa menda ni tako), da princip vodenja glasno napoveduje čase "prave" virtualnosti, popolnega vmesnika med možgani in cyber prostorom, so občutki podobni onim, katerih so se ob prihodu usodnega vlaka na postajo otepale prve stranke filmske industrije.

Obenem pa je posebej za Kreuha, ki je v Kapelici že skušal s potapljanjem obiskovalstva v tedaj še zelo abstrakten, a zanj vsekakor konflikten, z zakonitostmi sodobnega sveta okužen prostor, velik napredek, da so avatarji od nemirnih točk napredovali do človeških oblik, vsekakor nujnih za kakršnokoli pristnejše vključevanje na podobe navezanega gledalstva. O prileganju Brainscora gledališkim zakonitostim, o suspenzu, finti, konta, re in razpletu pa kdaj drugič.

povezava

3D gledalstvo

3D gledalstvo
© Miha Fras

© Miha Fras