12. 3. 2001 | Mladina 10 | Kultura
S hendrixom do ekstaze
Helmut in Pinguin
© Igor Škafar
Defonija, cikel "čudnih, a ljudskih avantgardnih godb" v klubu Gromki zadnje čase knjiži kar spodoben obisk in je po petkovem resnoglasbeno intimističnem triu The Remote Viewers v torek postregel z nedvomno bolj ljudskim, a nič manj umetelnim priboljškom. Kako naj se džezovsko, z manj štroma ozvočena džezovska muzikanta lotita vsem znane "klasike" električne kitare, se je bati salonskega poltronstva do predloge, bo ubogi, v tubo napenjajoči se Pinguin Moschner igral vedno drugo violino za patinirano đitro Helmuta "Joe" Sachsa?
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
12. 3. 2001 | Mladina 10 | Kultura
Helmut in Pinguin
© Igor Škafar
Defonija, cikel "čudnih, a ljudskih avantgardnih godb" v klubu Gromki zadnje čase knjiži kar spodoben obisk in je po petkovem resnoglasbeno intimističnem triu The Remote Viewers v torek postregel z nedvomno bolj ljudskim, a nič manj umetelnim priboljškom. Kako naj se džezovsko, z manj štroma ozvočena džezovska muzikanta lotita vsem znane "klasike" električne kitare, se je bati salonskega poltronstva do predloge, bo ubogi, v tubo napenjajoči se Pinguin Moschner igral vedno drugo violino za patinirano đitro Helmuta "Joe" Sachsa?
Dinamični duo pa si je vendarle bratsko razdelil Hendrixov solo naboj in se izkazal z raznovrstnimi odpeljavami, nevrotičnimi Helmutovimi izbruhi in diskretnimi, a neredko gromko poudarjenimi, zaradi elektronskih efektov sintetično zvenečimi polzili vrlega Pinguina.
Dinamični duo je zaradi Helmutovega pritrkavanja z nogo po kovčku za kitaro in po plastični vreči le za enoto oddaljen od one man banda, skupinsko igro pa krasijo tako umetelno zakrinkani uvodi v hendrixijade kot humorne interpretacije predloge. Če si je Hendrix želel gajstnih oboževalcev, mu je bilo izpolnjeno s prefinjeno zvezo kot gasilec rdečeličnega Pinguina in vidno ekstatičnega Helmuta ki se je tudi akustično ozvočene kitare lotil z vsemi mogočimi pripomočki, z nožem in izvijačem in bobnajoč kot na tablo. Nabrito in šaljivo obenem, daleč od prisiljene kontemplativnosti ali nabuhlih pretenzij. Si je od džezistov želeti tudi zgoščenejšega nastopa? Verjetno ne.
Helmut uživa
© Igor Škafar