4. 6. 2001 | Mladina 22 | Kultura
Kariž Is Watching You!
Bomba na položaju
© Miha Fras
Žiga Kariž se je tekom dveh tednov nastanitve svojega projekta Teror=dekor: Armd v Kapelici srečeval z ogromnimi težavami z mašinerijo, z mečino in nemara tudi trdino, tako da je delovanje njegove umetnine preizkusilo le zanemarljivo število tistih nekaj ur navzočih obiskovalcev. Sicer naj bi Armd, tehnologizirani slikarski projekt voajerskih in mazohističnih podtonov preko brezžične povezave in ekranov kontrolne sobe v Kapelici omogočal spremljanje dogajanja v sobah treh ljubljanskih stanovanj, kakor ga zaobjamejo objektivi kamer, približno skriti v površini treh Kariževih slik prejkone dekorativnega, očesu prijaznega značaja.
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
4. 6. 2001 | Mladina 22 | Kultura
Bomba na položaju
© Miha Fras
Žiga Kariž se je tekom dveh tednov nastanitve svojega projekta Teror=dekor: Armd v Kapelici srečeval z ogromnimi težavami z mašinerijo, z mečino in nemara tudi trdino, tako da je delovanje njegove umetnine preizkusilo le zanemarljivo število tistih nekaj ur navzočih obiskovalcev. Sicer naj bi Armd, tehnologizirani slikarski projekt voajerskih in mazohističnih podtonov preko brezžične povezave in ekranov kontrolne sobe v Kapelici omogočal spremljanje dogajanja v sobah treh ljubljanskih stanovanj, kakor ga zaobjamejo objektivi kamer, približno skriti v površini treh Kariževih slik prejkone dekorativnega, očesu prijaznega značaja.
Poleg nadzora naj bi Armd obiskovalcem galerije omogočal tudi proženje "bomb", no, gnusno hreščečih posnetkov eksplozij, in detonacije sproti umeščal na zemljevid prestolnice. Če poslušate kleno besedo vodstva Kapelice, lahko mirno pokontemplirate o prispevku, ki si ga Armd lasti pri razgaljanju oblastvenih strategij nadzora ali o zaobrnitvi perspektive, ki kot da ilustrira mnogokrat rabljeno lacanovsko geslo o potlačeni recipročnosti pogleda.
Ker pa nam po glavi rojijo prozaičnejše zadeve, se nam je ob Kariževi zamisli takojci vsililo morje čejev in kojev. Kako trdno bi se lahko utemeljil naslov cikla, ko bi bil Kariž že modni slikar in bi svoje, v Mali galeriji razstavljene slike prodal nič hudega slutečim investitorjem in ljubiteljem, ko bi se, brez ozira na mejo med zakoni in umetnostjo, brez cenzure, prilagajanja ali igre opazovanih res lahko šel velikega brata, špegal in vlekel na uho, potem pa v imenu revolucije ali svete vojne prožil prave odmerke eksploziva? Vsekakor zamisel, vredna nadgradnje.