16. 12. 2002 | Mladina 50 | Kultura
Naši arbajterji
The Stroj
Delovna akcija
© Miha Fras
Miha Fras
Zakup člankov
Celoten članek je na voljo le naročnikom. Če želite zakupiti članek, je cena 4,5 EUR. S tem nakupom si zagotovite tudi enotedenski dostop do vseh ostalih zaklenjenih vsebin. Kako do tedenskega zakupa?
16. 12. 2002 | Mladina 50 | Kultura
Delovna akcija
© Miha Fras
Miha Fras
Nori bobnarji plemena The Stroj so v bistvu še najraje en sam bobnarski komplet. Ki resda včasih, tudi z gostujočim Urošem Srpčičem v vlogi motorja desetnije, špila kot le pol bobnarskega kompleta, koplje, kot bi pred vajo po svoje kopal kak bobnar rokerskega ansambla, rola "južnoameriške" fraze, ki spominjajo na macareno in, kadar se spusti v tehno, kuje prav v najbolj predvidljivi na-parove-razbrojs minimal maniri, znani z domačih tehno masovk in veselic.
Je pa treba reči, da so udarniki iz Laškega v nedvomno popestritev uvedli nekaj v ušesa bijočih novih prijemov - nojzersko žaganje s pločevinastim gudalom, transersko lebdeče toni loparofona, trojice cevi, na katere se igra s pingpong loparji, in, predvsem, močnejšo zaslombo z mešalke Alda Ivančiča, ki mlinči njihove predloge, skrbi za barvo in efekte - ter da se jim je nekajkrat med četrtkovo predstavo v Železniškem muzeju tribalno bobnajoč utrnil mogočen, katarzičen učinek, vreden velikih vzornikov iz rdečih revirjev. Zatrdno ne pri coverju War, za čigar bombastičnost na pravkar izdanem plošku Gremo! je menda zaslužno nasneto hujskanje Dejana Požegarja (Wreck).
Bi se vrli arbajterji, ki vidno uživajo v herojski nalogi, močneje potrudili tudi z za žanr urbanoplemenske perkusije obveznim spektaklom, bi morda pritegnili še kakega likovnika ali, bolje, akcionista, razen za cyber ovitek ploščka zaslužnega Aleksija Kobala? Da ne bi vse izgledalo kot industrijski remake scenografije Elvisove Jailhouse Rock in si ne bi sledile sploščno znane točke. Potenciali so tu.
Loparofon
© Miha Fras